مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

یک بورسیه خوب چه مبلغی باید داشته باشد؟

5/5 - (2 امتیاز)

یک بورسیه خوب چه مبلغی باید داشته باشد؟

پاسخ به این سوال ساده نیست زیرا اگر طیف مختلف دانشجویان و بورسیه ها را بررسی کنیم خواهیم دید که هر یک با دیگری متفاوت است. از این رو مبلغ یک بورسیه خوب را نمی توان به درستی و دقیق تعریف کرد زیرا بسته به سبک زندگی افراد ممکن است برای یک دانشجو یک بورسیه ای کافی نباشد درصورتی که برای  بسیاری دیگر کفایت کند.

بنابراین در ابتدا ما با توضیح بورسیه های تحصیلی به صورت کامل یا همان فول فاند شروع خواهیم کرد. این بورسیه های تحصیلی است، به معنای واقعی کلمه آموزش رایگان را برای دانشجویان رقم می زند، زیرا همانطور که از اسمش مشخص است 100٪ هزینه تحصیلات شما تأمین می شود. بورسیه هایی که به صورت فول فاند از دانشجویان حمایت می کند علاوه بر تامین شهریه های تحصیلی  (‏Tuition Waiver‏)، هزینه های زندگی (stipend) و حتی در برخی موارد هزینه های مسکن، بیمه دانشجوی  و سفر و شرکت در همایشها را تامین می کند. از این رو می توان گفت که بهترین نوع بورسیه محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه: سایت فاندیاب

با این حال، این بورسیه های تحصیلی بسیار انحصاری و رقابتی هستند و سوابق دانشجویان بر اساس برتری تحصیلی و پیشرفت در مقاطع قبلی ارزیابی می شود. به عنوان مثال اگر معدل مقاطع قبلی متقاضی 4 باشد یا سوابق پژوهشی درخشانی داشته باشد و همچین سابقه رهبری در یک مجموعه را داشته باشد، از شانس بسیار بالایی برای برنده شدن این بورسیه برخوردار است. بنابراین، اگرچه بورسیه های تحصیلی فول فاند بسیار پردرآمد هستند، اما دریافت آنها نیز سخت می باشد.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای دانشجویی کانادا | تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا | مقاطع تحصیل در کانادا | اپلای

بورسیه خوب چه مبلغی باید داشته باشد

بنابراین مبلغ واقع بینانه ای که بیشتر دانشجویان باید از بورسیه تحصیلی انتظار داشته باشد چه مقدار است؟

پاسخ واقعی این سوال به هر مبلغی که به شما پیشنهاد می شود بستگی دارد. این مبلغ می تواند 25٪ از هزینه تحصیل یک ساله شما باشد یا 5000 تا 10000 دلار در سال باشد. بطور کلی اگر هر مبلغی بالاتر از 15،000 دلار دریافت کردید باید خود را خوش شانس بدانید.

هرچه سوابق دانشجویی شما بهتر و قوی تر باشد، مقدار بیشتری نیز بدست خواهید آورد. بیشتر بورسیه های تحصیلی یک ساله است بنابراین حتی اگر از مبلغ پیشنهادی راضی نیستید، باید تلاش کنید در کلاس بهتر عمل کنید و نمرات خود را ارتقا دهید. به این ترتیب می توانید دوباره برای بورسیه تحصیلی دیگری اقدام کنید و سال آینده مبلغ بهتری را دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

با این وجود بورسیه های تحصیلی جزئی یا همان partial که مبلغی در حدود 500 تا 1000 دلار را ارائه می دهند را به هیچ عنوان نادیده نگیرید. این مبلغ ممکن است برای تأمین شهریه کافی نباشد اما می تواند از عهده هزینه های کتاب درسی یا هزینه آزمایشگاه و مخارج رزوانه شما برآید. بعلاوه، شما می توانید برای هر تعداد بورسیه تحصیلی مختلف که مایل هستید اقدام کنید. فقط به این دلیل که یک بورسیه تحصیلی به شما تعلق گرفت، به معنای پایان جستجو برای شما نیست. بنابراین اگر مبلغ کمی را در یک بورسیه تحصیلی گرفتید، برای سایر بورسیه های دیگر که انجمن ها ویا ارگان های دولتی و یا منطقه ای ارائه میدهند درخواست دهید.

تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا  | ثبت نام مدرسه تابستانی | مدارس تابستانه اروپا و مزایای آن | مدرسه تابستانی اروپا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *