0

مقاطع تحصیل در کانادا

رای دهید

دوره کالج در کانادا

دوره های کالج دوره هایی هستند که بیشتر روی مهارت های کاربردی و مربوط به بازار کار تمرکز دارند. این دوره ها در کشور کانادا بسیار پر استقبال بوده و شمار زیادی از دانشجویان کانادایی و بین المللی در این دوره ها تحصیل می کنند. شرایط ورود به دوره های کالج در کانادا، نسبت به دانشگاه ها ساده تر بوده ولی دریافت ویزای دانشجویی از طریق ثبت نام در کالج کانادایی کمی پر ریسک است.

پیشنهاد مطالعه در جهت دریافت ویزا:  اکسپرس انتری کانادا چیست؟

 دوره Pre Bachelor’s در کانادا | مقاطع تحصیل در کانادا

دوره پری بچلر درکانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره کارشناسی را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره لیسانس پذیرفته نشده اند.

 پیش نیاز اخذ پذیرش کالج در کانادا

  1. داشتن مدرک پیش دانشگاهی
  2.  داشتن مدرک زبان الزامی نیست

 دوره کارشناسی در کانادا

دوره کارشناسی در کانادا یا همان undergraduate degree در تمامی استان ها به جز استان کبک پس از سال ۱۲ دبیرستان آغاز می شود. این دوره در کانادا معمولا ۴ سال طول می کشد. در استان کبک پس سال ۱۱ دبیرستان، دانشجو می تواند وارد دوره کالج شود یا در دوره پیش دانشگاهی دو ساله شرکت کرده و سپس وارد دوره لیسانس ۳ ساله شود.

 پیش نیاز اخذ پذیرش کارشناسی در کانادا:

  1. داشتن مدرک پیش دانشگاهی ( ۱۲ ساله )
  2. داشتن مدرک زبان برای اخد پذیرش الزامی نیست

پینشهاد میکنم اینو حتما مطالعه کنید:‌ زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

دوره Pre-master در کانادا | مقاطع تحصیل در کانادا

دوره پری مستر در کانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره مستر را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره مستر پذیرفته نشده اند. برای برخی از رشته ها مانند حقوق، شرکت در دوره های پری مستر برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس بسیار رایج است. در گروه رشته های مهندسی نیز، برخی از دانشگاه ها برای ادمیشن دوره کارشناسی ارشد نیاز به نمره آزمون جی آر ای یا جی مت دارند، ولی با شرکت در دوره پری مستر و ارائه کارنامه آن، دانشگاه متقاضی را بدون مدرک جی آر ای یا جی مت می پذیرد.

 پیش نیاز اخذ پذیرش پری مستر در کانادا:

  1. داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۴
  2. داشتن مدرک آیلتس ۵.۵

اینم بد نیست حتما بخونید:‌  رشته‌های تحصیلی‌ با بالاترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

دوره Master’s

دوره کارشناسی ارشد در کانادا یا همان‌ graduate degree معمولا ۱ تا ۲ سال بوده و به صورت پژوهشی یا آموزشی ارائه می شود. در دوره های course-based دانشجو با شرکت در کلاس و گذراندن واحد های درسی مدرک ارشد خود را دریافت می کند. در دوره های ارشد research-based دانشجو باید با کمک استاد راهنمای خود بر روی موضوعی تحقیق کرده و پایان نامه ارائه بدهد.

برخی از دوره های مستر نیز ترکیبی بوده و شامل پژوهش و آموزش می شوند. دوره های مستر با ریسرچ در بسیاری از موارد توسط دانشگاه یا استاد راهنما فاند می شودند و نوعی از بورسیه ی تحصیلی کانادا را دریافت می کنند.

 پیش نیاز اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا:

  1.  داشتن مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۴
  2.  داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

پیشنهاد خوبیه برای مطالعه:‌ معرفی و آشنایی با دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا

 دوره Doctoral degree | مقاطع تحصیل در کانادا

دوره دکتری در کانادا ۳ تا ۵ سال طول می کشد. در دوره دکترای کانادا دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند. بیشتر این پروژه ها توسط شرکت های بزرگ اسپانسر شده هستند و به همین دلیل بیشتر اساتید در دوره دکتری به دانشجویان فاند یا کمک تحصیلی اعطا می کنند. این فاند ها گاها شهریه دانشجو را پوشش داده و گاها مبلغی اضافه بر آن نیز به دانشجو داده می شود تا هزینه های زندگی او نیز پوشش داده شود.

 پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا در کانادا:

  1.  داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴
  2.  داشتن مدرک آیلتس ۶ یا ۶.۵

 دوره graduate diploma | مقاطع تحصیل در کانادا

این دوره ها برای متقاضیانی است که مدرک کارشناسی را دارند ولی در دوره ارشد تمایلی به انجام پایان نامه ندارند و همچنین در دوره ارشد تمایلی به انجام کارورزی نیز نداشته باشند. این دوره معمولا متشکل از ۳۰ واحد درسی است که در پایان این امکان را به متقاضی می دهد که مدرک Graduate Diploma را دریافت کند. متقاضیانی که قصد دریافت ارشد را پس از این دوره دارند معمولا می توانند با گذراندن ۱۵ واحد دیگر مدرک فوق لیسانس را دریافت کنند.

 

 دوره پست بک در کانادا ( کارشناسی پیشرفته ) post bac | مقاطع تحصیل در کانادا

دوره های (Post-Baccalaureate Diploma) (PBD or “post-bac”) در کانادا به دوره هایی گفته می شود که متقاضیان دارای مدرک undergraduate یا همان کارشناسی می توانند وارد این دوره شوند تا مهارت های زبان انگلیسی و مهارت کاری خود را به صورت عملی ارتقا دهند. این دوره ها در کانادا معمولا شامل ۸ ماه دوره تئوری و ۸ ماه دوره کارورزی در شرکت ها یا کارخانه ها بوده و به متقاضیانی که در دوره کارشناسی فارغ التحصیل شده اند شانس خوبی برای استخدام شدن می دهد.

 دوره Certificate Programs در کانادا | مقاطع تحصیل در کانادا

مدرک سرتیفیکیت در کانادا معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا یک سال است. برای ورود به این دوره باید دیپلم دبیرستان را داشته باشید.

دوره Diploma Programs در کانادا

مدرک دیپلما در کانادا ( متفاوت از دیپلم دبیرستان) معمولا با گذراندن ۳۰ واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. این دوره ها پیش نیاز های کمی دارند و ورود به آنها نسبتا ساده می باشد و متقاضیان شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا دو سال است و برای ورود به آنها نیاز به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان وجود دارد.

دوره Co-op Programs در کانادا

دوره های کو آپ در کانادا، دوره هایی هستند که متقاضی در حین تحصیل در شرکت ها می گذارند و معمولا برای آن به دانشجو حقوق پرداخت می شود. برخی از دانشگاه ها این دوره ها را الزامی کرده اند.

 دوره Apprenticeship Programs در کانادا

دوره های کارورزی در کانادا معمولا یا در حین تحصیل دانشجو یا در پایان تحصیل می باشند. این دوره ها گاهی به صورت اختیاری و گاهی به صورت الزامی و جزیی از دوره اصلی ارائه می شوند.

دوره ترکیبی در کانادا Collaborative & Joint Degree Programs

این دوره ها با همکاری کالج و دانشگاه ارائه می شوند. متقاضی برخی دروس را در کالج و برخی دیگر را در دانشگاه می گذارند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *