0

چگونه در اروپا یک موقعیت دکتری پیدا کنیم؟

رای دهید

چگونه در اروپا یک موقعیت دکتری پیدا کنیم؟

زمانی که مقطع کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده اید، کاری که باید انجام بدهید از این به بعد شامل تحقیق، نوشتن مقاله، بودن در کنار سایر دانشگاهیان و شاید تدریس به دانشجویان دانشگاه است. سپس، وقت آن است که برای یک برنامه دکترا جستجو کنید! اما چگونه؟!

در ادامه روش هایی که می تواند برای پیدا کردن برنامه های دکتری کمک کننده باشد را معرفی می کنیم.

استفاده از PhDportal

وب سایت Phdportal یک وب سایت کمکی است که در آن بیش از 2700 موقعیت دکتری که توسط دانشگاه های اروپا آگهی می شوند قابل مشاهده هستند. می توانید با مراجعه به این وبسایت به لیستی از برنامه های دکتری در رشته انتخابی خود هدایت خواهید شد و اطلاعات دقیق تر را بررسی کرده و فرآیند درخواست خود را شروع کنید.

علاوه بر این، اگر اروپا به عنوان گزینه ای برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری شما محسبو می شود، می توانید راه های جایگزین دیگری را نیز امتحان کنید.

در اروپا، دکتری یک شغل تمام وقت در نظر گرفته می شود

اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که دکتری در بسیاری از دانشگاه های اروپا به عنوان شغل تمام وقت در نظر گرفته می شود، به این معنی که شما در طول دوره دکتری خود کارمند دانشگاه خواهید بود و از حقوق و مزایای ماهیانه برخوردار هستید.

این ممکن است معقول ترین گزینه برای شما باشد و دیگر نیازی به نگرانی در مورد جنبه های مالی ندارید زیرا برای پژوهشی که قرار است انجام دهید به شما پول پرداخت می شود. اگر مایل به استفاده از این گزینه هستید، باید به طور مرتب وب سایت دانشگاه ها را بررسی کنید. وب‌سایت‌های دانشگاه دارای بخش‌هایی مانند «Vacancies» و «Job Opportunities» هستند. اگر این بخش‌ها را بررسی کنید، می‌توانید فرصت‌هایی که مرتبط با رشته تحصیلی شما هستند را مشاهده نمایید.

همچنین در صفحهrequirements و application process شرایط و نحوه اپلای را می توانید ببینید و این فرصت را خواهید داشت که برای یک موقعیت اپلای کنید.

برای اپلای دکتری خود پیگیر باشید

با این حال، ممکن است که همیشه موقعیت های دکتری وجود نداشته باشد که مایل به پذیرش در آن باشید. در این صورت باید مسئولیت را بر عهده بگیرید و تلاش خود را بیشتر کنید. در ابتدا باید دانشگاه هایی را جستجو کنید که دارای برنامه تحصیلات تکمیلی هستند.

پس از آن، باید تحقیقات انجام شده در دپارتمان، انتشارات و مشخصات اساتید مربوط به رشته خود را بررسی کنید. اگر نوع خاصی از تحقیق وجود دارد که شما مشتاق شرکت در آن هستید، باید با دپارتمان یا  در اکثر مواقع با استادی که مسئولیت پروژه را بر عهده دارد، تماس بگیرید.

می توانید با یک ایمیل مکاتبه را شروع کنید. در این ایمیل می توانید رزومه و انگیزه نامه خود را که شامل موضوعی که می خواهید مطالعه کنید ارسال کنید. با این کار ایمیل شما حرفه ای تر به نظر می رسد. پس فراموش نکنید که بپرسید آیا وی موقعیت یا پروژه ای برای شما دارد یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

رتبه بندی دانشگاه ها می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند

برخی از رتبه‌بندی‌های دانشگاهی اهمیت زیادی به تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه‌ها و بودجه تحقیقاتی موجود می‌دهند. ممکن است با بررسی این رتبه بندی ها بتوانید بهترین دانشگاه ها برای دکترا را پیدا کنید. معروف ترین رتبه بندی هایی که بیشترین تاکید را بر تحقیق دارند عبارتند از:

  • رتبه بندی دانشگاه های جهان توسط آموزش عالی تایمز (THE)
  • رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان (ARWU) توسط دانشگاه شانگهای.

اینها برخی از جایگزین هایی هستند که به شما در یافتن برنامه دکترا کمک می کنند. البته می‌تواند گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد، مانند گوگل اسکولار یا اسکوپوس و ژورنالهایی که در زمینه تحقیقاتی شما مقاله چاپ می کنند. با این کار می توانید به راحتی استاد پیدا کنید. همچنین استفاده ار تالارهای گفتگو، گروه‌های انلاین دانشجویی و  نظرات دانشجویان دیگر را دست کم نگیرید.

ساختار انگیزه نامه استاندارد | ویرایش رزومه | توصیه نامه برای اپلای | شهریه دانشگاه های استرالیا | بهترین شهرها در آلمان برای کار و زندگی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *