0

نکاتی در مورد توصیه نامه

رای دهید

توصیه نامه – Recommendation Letter 

در اکثر موارد دانشگاه ها از اپلیکنت ها برای بررسی درخواست پذیرششان نامه ای از زبان یک فرد معتبر و اکادمیک می خواهند ارائه دهند تا به نوعی معرف آن شخص باشد. این نامه همان توصیه نامه است که در اغلب اوقات دانشگاه ها از متقاضیان دو توصیه نامه می خواهند تا سابمیت کنند. در حقیقت توصیه نامه شما را از زبان و نظر چندین استاد به دانشگاه مقصد معرفی می کند. در برخی از دانشگاه ها تعداد توصیه نامه درخواستی به سه مورد هم می رسد.

نگارش توصیه نامه یک سری قواعد دارد. به طور مثال باید در راستای اپلای شما نوشته شود و توانایی های علمی و شخصیتی شما را در آن توصیف کند و نقاط قوت شما را کاملا واضح بیان کند.

تفاوت نگارش توصیه نامه در دانشگاه های مختلف:

  • نوع و قالب و تعداد توصیه نامه به کشور و دانشگاهی که می خواهید اپلای کنید بستگی دارد. به عنوان نمونه دانشگاه های اروپایی معمولا سختگیری کمتری نسبت به ارائه توصیه نامه دارند و حتی متقاضی اجازه ارائه توصیه نامه از محل کار خود را نیز دارد.
  • برخی از دانشگاه ها، قالب مخصوص به خود را دارند و به شما توصیه می کنند که متن ان را در قالب و با سربرگ مخصوص به خودشان بنویسید.
  • اما در دانشگاه های امریکا و کانادا رویه کمی متفاوت است و معمولا از شما آدرس ایمیل استاد را می خواهند تا مستقیم با خود استاد در مورد شما صحبت کنند تا از آنها متن توصیه نامه را دریافت کنند.

آیا خود دانشجو می تواند متن توصیه نامه را بنویسد؟

این موضوع کاملا به استاد مربوطه بستگی دارد. اگر چنین اجازه ای را به شما دادند، بایستی بصورت صادقانه و از دید یک استاد در مورد خود بنویسید تا توانایی و قابلیت های شما مشخص شود. در نوشتن توصیه نامه اغراق کردن، ساختگی بودن آن را مشخص می کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود صادقانه بنویسید و از هرگونه غلط املایی و یا نمونه های رایج در اینترنت پرهیز کنید. انجام اشتباهات ناشیانه فقط توصیه نامه شما را زیر سوال می برد و باعث از بین رفتن اعتماد بین شما و آن دانشگاه می شود.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

اهمیت توصیه نامه:

  • اگر دانشگاه مورد نظر که برای ان اپلای میکند کمیته محور باشد، حتما به توصیه نامه های استاد رجوع می کنند.
  • اگر واقعشا از رزومه خوبی برخوردار نیستید توصیه می شود که برای نوشتن توصیه به سراغ اساتید مطرح نروید. چون این اساتید به خاطر اعتبار خود هرگز چیزی خلاف واقع نمی نویسند و حتی امکان دارد به نقطه ضعف های شما اشاره کند که در این صورت کار را برای پذیرش شما سخت می کند.
  • پیشنهاد می شود از استادهایی توصیه نامه بگیرید که هم با شما ارتباط خوبی داشته باشند و هم شما را به خوبی بشناسند. چون این اساتید هم می توانند توصیه نامه ای باب میل شما بنویسند و هم در زمان کمتری متن توصیه نامه شما را آماده کنند.

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه | پکیج مکاتبات اپلای استرالیا | پکیج مکاتبه کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *