0

ایمیل پیگیری بعد از اپلای | follow up بعد مکاتبه رسمی اپلای | ایمیل پیگیری به استاد

5/5 - (2 امتیاز)
ایمیل پیگیری به استاد

عناوین مقاله

ایمیل پیگیری بعد از اپلای

ماهیت و ضرورت

ایمیل پیگیری بعد از اپلای | ایمیل پیگیری پس از دو نوع مکاتبه رسمی با یک استاد یا سازمان ارسال می شود. این ایمیل تاثیر بسیار زیادی در گرفتن پاسخ مناسب دارد.

1- ایمیل پیگیری برای مکاتبه رسمی با یک استاد

در حالت نخست شما هیچ پاسخ مناسب پیس از ارسال ایمیل و ارائه درخواست خود دریافت ننمودید که در این حالت بایستی یک ایمیل پیگیری برای بررسی درخواست خود داشته باشید. به عنوان مثال بسیاری از استادان دانشگاه های ایالات متحده آمریکا با ایمیل اول شما هیچ پاسخی نمی دهند و پس از دو الی سه بار مکاتبه و اطمینان از علاقه شما به حوزه کاری شان به ایمیل مربوطه پاسخ می دهند. همچنین به خاطر گسترش روبات های تحت وب و ارسال سیستمی ایمیل به بسیاری از استادها، ایمیل پیگیری به استاد مربوطه می فهماند که شما با بررسی کامل و هدفمند با ایشان مکاتبه نمودید و صرفا ایمیل مشابه به هر استاد دیگری ارسال ننمودید. علاوه بر این بسیاری از مواقع ایمیل شما به دلایل متعددی می تواند به هرزپوشه (spam) برود و ارسال یک ایمیل پیگیری می تواند به شما کمک کند که شخص ایمیل شما را ببینید و از هرزنامه ها تفکیک کند. در ارسال این نوع ایمیل پیگیری بایستی حتما به موارد ذیل دقت کنید .

  1. ایمیل پیگیری نبایستی بلافاصله پس از مکاتبه اول ارسال شود. حداقل ده روز پس از ارسال ایمیل اول این نامه دوم را ارسال کنید.
  2. ایمیل پیگیری بایستی مختصر و مفید باشد و تنها به نوع درخواست شما اشاره کند و به ایمیل اول ارجاع داده شود.
  3. در نگارش ایمیل پیگیری به هیچ وجه در عنوان یا متن ایمیل از عبارت follow-up استفاده نکنید و نگویید که قصد پیگیری پاسخ ایمیل اول را دارید بلکه بایستی به طور ضمنی به این موضوع در دل ایمیل دوم اشاره شود.
  4. به هیچ عنوان از شیوه بیان طلبکارانه و یا منفی استفاده نکنید.
  5. عنوان ایمیل را می توانید مشابه ایمیل نخست بزارید و در متن ایمیل بهتر است با احوال پرسی جملات خود را شروع کنید.

مقالات مفید: کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | نوشتن ایمیل

نمونه ایمیل پیگیری بعد از اپلای

Dear Prof. Dr. …,

I hope everything is fine with you and your beloved ones.

I have send a request to supervise my postgraduate study in the areas of … on Aug 2022. As you mentioned in your webpage, all the requested materials were sent to you in my first email. I would be grateful if you could let me know about the status of my application or interview me for available positions in your lab.

Thank you very much for your consideration. Looking forward to hearing your response on my application.

Sincerely

… …

ایمیل پیگیری بعد از اپلای

2- ایمیل پیگیری بعد از مکاتبه رسمی با یک سازمان

در حالت دوم شما ایمیل پیگیری را پس از مصاحبه با یک استاد یا سازمان ارسال می کند تا از نتیجه جلسه جویا شوید. در کل به شما توصیه می شود در این حالت ایمیل پیگیری ارسال نکنید و منتظر بمانید تا خود شخص به شما اطلاع دهد مگر شرایط طوری باشد که زمان پاسخ دهی بیش از زمان مقرر در دستوالعمل شان به طول انجامیده باشد و یا امکان انتظار بیشتر برای شما وجود نداشته باشد. برای مثال از دانشگاه دیگیری پذیرش گرفته باشید و زمان زیادی به آخرین مهلت تائید پذیرش نمانده باشد و لذا بایستی سریع تصمیم خود را بگیرید. در ارسال این نوع ایمیل پیگیری بهتر است به نکات ذیل توجه کنید:

  1. در عنوان ایمیل از عبارت follow up  خودداری کنید و بهتر است مستقیم به درخواست خود بپردازید برای مثال on the status of my application
  2. متن ایمیل را با ارائه اطلاعاتی از خود شامل نام و نام خانوادگی، نوع درخواست یا شماره اپلیکیشن و یا شماره پاسپورت و غیره بسته به نوع مخاطب و موضوع ایمیل پیگیری پیش ببرید.
  3. متن ایمیل رو با تشکر و قدردانی شروع کنید بابت وقتی که جهت بررسی پرونده شما گذاشته میشه و …
  4. به طور ضمنی اشاره کنید که درخواست شما بیش از زمان مقرر برای پاسخ دهی طول کشیده است و ناچار به ارسال ایمیل پیگیری شده اید.
  5. در متن ایمیل به بیان موضوعاتی که در جلسه صحبت شد و دلایل اهمیت این پوزیشن برای خود بفرمائید.

نمونه ایمیل پیگیری بعد از درخواست پذیرش

Dear Dr. …,

This is … with the applicant ID of …. I would like to give you my sincere thanks for setting a time to interview me on …[date of interview]. It was my pleasure to discuss the … [subject of position] opening in your lab at … university. I was so impressed with your research contributions and facilities. . I also have extensive experience experiences and skills on …, all of which you mentioned as essential for the role. I will be honored to leverage my knowledge in the new project within your group.

I would be grateful if you could make me updated of the results of my application. If there is any further documents or information that can help you in the review process, please let me know if I can be of any help to you.

Please let me know if you have any questions or would like a list of references.

Thank you for your consideration.

Regards,

نامه پوششی چیست | تاثیر تغییر رشته در ریجکت ویزا | دلایل رد ویزای کانادا | راهنمای نگارش ایمیل به استاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *