0

شهریه و هزینه های زندگی در سوئد در سال 2020

5/5 - (2 امتیاز)

شهریه و هزینه های زندگی در سوئد در سال 2020

آموزش عالی در سوئد جزو بهترین‌های جهان است. تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دانشگاه‌ها و کالج‌های سوئد دائما در حال افزایش است و درصد افرادی که پذیرفته می‌شوند بالاتر از نیمی است. کشور سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا به شمار می‌رود که به دلیل نظام آموزشی مطلوب شرایط مناسبی برای تحصیل دارد.

سیستم آموزشی استاندارد و داشتن دانشگاه‌هایی با رتبه بندی خوب موجب این شده است که متقاضیان بسیاری برای مهاجرت سوئد را مقصد خود انتخاب کنند. شهریه دانشگاه‌های سوئد تا قبل از سال 2011 رایگان بوده است؛ اما بعد از سال 2011 با تغییراتی در نظام آموزشی در سوئد، برای تحصیل در سوئد بایستی هزینه پرداخت شود.

موسسات آموزش عالی در سوئد به دو نوع دانشگاه و کالج دانشگاهی تقسیم میگردد که تقریبا هیچ تمایزی بین آنها وجود ندارد. بسیاری از کالج‌های دانشگاهی سوئد همان دانشگاه خطالب می‌گردد. در حال حاضر سوئد 38 دانشگاه و کالج دانشگاهی دارد که دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود در سوئد با 4 سال کار در سوئد می‌توانند برای اقامت دائم دریافت کنند.

متقاضیان می توانند در حین تحصیل یا بعد از تحصیل در کشور سوئد مشغول به کار شوند. همان‌طور که مطلع هستید کشور سوئد بزرگترین کشور در ثبت اختراع می‌باشد چرا که سالانه هزاران اختراع جهانی در سوئد ثبت می‌شود. اگر می‌خواهید یکی از آن دانشجویان باشید، ابتدا باید در مورد هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

1- شهریه دانشگاه در سوئد

شهریه دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA

در دانشگاه‌های دولتی سوئد، دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا / EEA یا سایر کشورهای نوردیک و سوئیس را دارند مجبور به پرداخت شهریه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیستند. دوره‌های دکتری نیز برای همه دانشجویان بین‌المللی صرف نظر از کشور مبدا رایگان است.

شهریه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA ملزم به پرداخت شهریه هستند. هزینه‌های آن بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه بین 7،500 تا 25.500 یورو در سال است. رشته‌های کسب و کار و معماری از گرانترین دوره ها به حساب می‌آیند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA همچنین مجبور به پرداخت هزینه درخواست دانشگاه هستند که در حدود 90 یورو است، البته بسته به موسسه ممکن است متفاوت باشد.

 

2- متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویان در سوئد

هزینه زندگی دانشجویان در سوئد بالاتر از حد متوسط ​​اروپا است. انتظار می‌رود که در حدود 700 تا 1200 یورو در ماه هزینه برای زندگی لازم باشد. متوسط ​​هزینه‌های زندگی برای این شهرهای دانشجویی در سوئد را می‌تواند بصورت زیر باشد:

  • گوتنبرگ و استکهلم در حدود 1250 یورو در ماه
  • لینکوپینگ و لوند در حدود 850 یورو در ماه
  • شهر اوپسالا در حدود 750 تا 1200 در ماه

هزینه های زندگی در سوئد

3- هزینه های اقامت

بهترین مکان برای شروع به جستجوی اسکان، دانشگاه شما است. دانشگاه ها اغلب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد یا به شما کمک می کنند تا با سازمان هایی که سالن های اقامت دانشجویی را مدیریت می کنند (یا خوابگاه ها) در تماس باشید.

خوابگاه ها بهترین مکان برای دانشجویان می تواند باشد، زیرا شما با دانشجویان محلی و سایر دانشجویان بین المللی آشنا می شوید و پیدا کردن افرادی با علایق مشابه بسیار آسان است. قیمت ها بین 240 تا 620 یورو در ماه است.

گزینه دوم برای محل اقامت، اجاره یا اشتراک آپارتمان است. می توانید در هر جایی بین 350 تا 700 یورو در ماه بپردازید. اگرچه یک اتاق دانشجویی گران است، اما می توانید مکان زندگی خود را با انتخاب خود فراهم کنید و می توانید یک آپارتمان بزرگ را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید. این یک روش عالی برای کاهش هزینه های شما و جلوگیری از احساس تنهایی است، به خصوص اگر اولین بار است که در خارج از کشور زندگی می کنید.

 

4- هزینه های مواد غذایی

برای هزینه‌های غذا در سوئد انتظار داریم که هر ماه در حدود 200 یورو برای غذا بپردازید. این بستگی به عادت غذایی شما دارد که چه شما آشپزی کنید و چه نکنید. در صورت خرید مواد غذایی از فروشگاه‌های ارزان قیمت، مانند Lidl ،Willy یا فروشگاه‌های حومه شهر، می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید.

غذا خوردن در یک رستوران سوئدی 8 تا 10 یورو هزینه دارد. سه وعده غذایی برای دو نفر، در یک رستوران متوسط ​​در حدود 45-65 یورو هزینه دارد. صرف یک نوشیدنی نیز در حدود 6 یورو هزینه دارد.

 

5- هزینه حمل و نقل

در سوئد، وسایل نقلیه عمومی بسیار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است. حدود 40٪ از آنها برای رسیدن به دانشگاه و سایر مناطق شهر استفاده می کنند. کرایه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان حدود 40 – 55 یورو در ماه است.

همچنین می توانید یک دوچرخه را برای حمل و نقل انتخاب کنید و حدود 110 یورو برای آن پرداخت کنید. حدود 27 درصد دانشجویان در سوئد از دوچرخه برای سفر در شهر استفاده می کنند.

 

6-هزینه های اضافی

  • کتاب ها و سایر مطالب مطالعه: 80 یورو در ماه
  • فعالیت های اجتماعی و سرگرمی: 70 – 100 یورو در ماه
  • بیمه درمانی: نرخ ها از 30 یورو در ماه شروع می شود

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *