0

بورسیه اراسموس موندوس Erasmus Mundus

رای دهید

بورسیه اراسموس موندوس چیست ؟

بورسیه اراسموس موندوس Erasmus Mundus در واقع یک برنامه مشترک همکاری و انتقال دانشجو در زمینه تحصیلات تکمیلی در اتحادیه اروپا است که از سال ۲۰۰۳ با اهدافی نظیر ارتقای سطح علمی مراکز آموزش عالی اروپایی و ایجاد تعامل بیشتر بین مردم و فرهنگ های مختلف از طریق همکاری و مشارکت کشورهای اروپایی با کشورهای غیر اروپایی در زمینه تحصیلات عالی و در نهایت بهبود شرایط منابع انسانی و بازار کار جوامع اروپایی، شروع به کار کرده است.

پیشنهاد مطالعه: برای تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا کجا می توان اقدام کرد؟

 این بورسیه به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

بورسیه اراسموس موندوس عموماً به متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می شود و برای مقطع کارشناسی خدمات بسیار محدودی ارائه می کند. در این بورسیه بیش از ۲۰۰ رشته در مقطع دکترا و بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحت پوشش قرار دارد.

بورسیه اراسموس به دانشجویان ممتاز مقاطع ارشد و دکترا، محققان و دانشمندان و اساتید دانشگاه ها این فرصت را می دهد تا با بهره برداری از منابع مالی تامین شده توسط این کنسرسیوم تحصیلات خود را در اروپا ادامه دهند و در نهایت هم با توجه به عدم وجود تعهد برای بازگردانی این بورسیه در قالب مالی و یا کار برای دانشگاه یا اراسموس موندوس، دانشجویان دریافت کننده این بورسیه می توانند پس از اتمام تحصیلات به کشور خود برگردند و یا به کشور دیگری مهاجرت کنند.

حتما بخونید: شرایط پذیرش دکتری در انگلستان

طول دوره اراسموس ماندوس

بورسیه دکترای اراسموس ماندوس (EMJD) معمولا ۳ یا ۴ سال به طول می‌انجامد و همه رشته‌های تحصیلی موجود را پوشش می‌دهد. برای پیدا کردن بورسیه دکترای اراسموس ماندوس مناسب برای حوزه تخصصی خود، وبسایت کمیسیون اروپا بهترین منبع است. همچنین متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد اراسموس ماندوس هم از قسمت EMJMD Catalogue وب‌سایت اتحادیه اروپا، بورسیه‌های موجود را جستجو کنند.

 ویژگی‌های بورسیه اراسموس

الزامات و ویژگی‌های هر رشته ارائه‌دهنده بورسیه اراسموس ماندوس متفاوت است اما به طور کلی همه این رشته‌ها پیش‌نیازها و ویژگی‌های مشترک زیر را دارند:

دسته‌بندی دانشجویان به دو گروه کلی A,B

  • دسته A، شهروندان غیر اروپایی را شامل می‌شود.
  • دسته B هم شهروندان اتحادیه اروپا و همچنین همه کسانی که در ۵ سال اخیر حداقل یک سال در این اتحادیه کار یا تحصیل کرده‌اند.

 گروه A

شهروندان همه کشورها به جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختنشتاین. برندگان بورسیه در این گروه ماهانه ۱۰۰۰ یورو به علاه ۴۰۰۰ یورو در آغاز سال و همچنین بیمه درمانی دریافت می‌کنند. تقریبا ۱۰ بورسیه هر سال برای تخصص‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

شاید به دردتون بخوره: تحصیل و زندگی در دانمارک

گروه B

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختنشتاین و همچنین همه کسانی که در ۵ سال اخیر حداقل یک سال در این اتحادیه کار یا تحصیل کرده‌اند. برندگان بورسیه در این گروه هم ماهانه ۵۰۰ یورو به علاوه ۱۵۰۰ یورو در آغاز سال و همچنین بیمه درمانی دریافت می‌کنند.

تقریبا ۷ بورسیه هر سال برای تخصص‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. اگر دانشجویی موفق به اخذ بورسیه نشود، می‌تواند با هزینه شخصی در این بوسیه شرکت کند. هزینه تحصیل برای دانشجویان دسته اول ۸۰۰۰ یورو در سال و برای دانشجویان دسته دوم ۴۰۰۰ یورو است.

شاید به کارتون بیاد: تاثیر وقفه تحصیلی بر فرآیند اپلای

 مدارک مورد نیاز جهت اپلای

  •  ترجمه دانشنامه و ریزنمرات مقاطع کارشناسی (برای کارشناسی ارشد) و کارشناسی و کارشناسی ارشد (برای دکترا)
  • کسب حداقل نمره تافل یا آیلتس
  • انگیزه‌نامه
  • دو توصیه‌نامه
  • رزومه
  • کسب حداقل نمره GRE یا GMAT (بسته به رشته مورد نظر)

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در ایتالیا

 ارزش بورس

بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus شامل دریافتی ماهانه، هزینه های مسافرت و بیمه دانشجویان می باشد. میزان بورسیه می تواند بر طبق سطح تحصیلات، مدت تحصیل و ملیت دانشجویان متغیر باشد. میزان بورسیه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بالاتر از میزانی است که برای دانشجویان اروپایی در نظر گرفته می شود.

مشاهده در سایت اصلی

اپلای

پیشنهاد: گروه تلگرام اپلای

دیدگاه کاربران
  • 09158763944 29 مه 2019

    این طرح اراسموس شامل رشته دندانپزشکی هم میشه؟

    • ghasem hashemi 29 مه 2019

      درود
      این طرح شامل رشته های پزشکی میشه
      اما ابتدا باید هماهنگی اولیه صورت بگیره که آیا این بورسیه شامل اون هدف شما در دانشگاه مورد نظرتون میشه یا نه
      چون این بورسیه همه دانشگاه ها رو پوشش نمیده و منابع محدودی رو شامل میشه.
      باید این موضوع رو هم در نظر داشته باشید که این بورسیه در اکثر مواقع کل دوره رو پوشش نمیده و میتونید به عنوان یک کمک هزینه جانبی روش حساب باز کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *