0

ارزانترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

5/5 - (3 امتیاز)

ارزانترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

هزینه های تحصیل در خارج از کشور یکی از مسائلی اساسی برای متقاضیان است و همواره این نگرانی از هزینه های زندگی و شهریه های دانشگاه در بین دانشجویان بین المللی رو به افزایش است. تحصیل در هر کشوری، همواره چالش هایی مانند تامین هزینه های زندگی را برای دانشجویان ایجاد می کند و این مسئله مستثنی از هیچ کشوری نیست. اما می توان با انتخاب های درست دانشگاه و کشور، این هزینه ها را بصورت قابل ملاحظه ای کاهش داد. از آنجایی که کشور کانادا یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اپلای است در این مقاله به بررسی هزینه های آن می پردازیم زیرا آگاهی از هزینه های تحصیل در کانادا می تواند در انتخاب دانشگاه بسیار کمک کننده باشد.

تحصیل در کانادا نسبت به سایر مقاصد تحصیلی در سراسر جهان مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان مقرون به صرفه ترین گزینه می باشد. از طرفی تحصیل در کم هزینه ترین دانشگاه های کانادا، گزینه بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی به منظور کاهش هزینه های تحصیل فراهم می کند.

براساس اداره آموزش بین المللی کانادا (CBIE) ، 96٪ از کل دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به خارج از کشور خود مهاجرت تحصیلی می کنند، کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می کنند. این امر باعث شده تا کانادا میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از 170 کشور شود. برای اینکه سیستم آموشی و صنعت کانادا از سایر کشورها عقب نماند گزینه های بسیار متنوعی از کمک هزینه های مالی را فراهم کرده تا دانشجویان برای ادامه تحصیل دغدغه مالی نداشته باشند.

در این مقاله، ما به موضوعاتی از قبیل معرفی مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا، میزان هزینه تحصیل و زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی

در ادامه فهرستی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهیم. این هزینه ها بصورت میانگین محاسبه شده اند و برای مقطع کارشناسی می باشند.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا برای مقطع کارشناسی

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیلات تکمیلی

هزینه های زندگی در کانادا

مانند اکثر کشورهای بزرگ، هزینه های زندگی در کانادا در مناطق و شهر های مختلف این کشور متفاوت است. از این رو برای اثبات توانایی مالی، دولت کانادا متقاضیان را به اثبات داشتن 10،000 دلار کانادا به غیر از شهریه تحصیل ملزم کرده است. در تصویر زیر، تجزیه و تحلیلی از هزینه های زندگی یک دانشجو در کانادا را می توانید مشاهده نمایید. البته این هزینه ها تقریبی هستند و بصورت میانگین تخمین زده شده اند:

هزینه های اسکان

سه گزینه اصلی برای تسهیلات مسکن در کانادا برای دانشجویان وجود دارد:

اقامتگاه های دانشجویی: با هزینه تقریبی بین 250-625 دلار در ماه است.

اقامتگاه ارائه شده توسط دانشگاه: نرخ قیمت این تسهیلات معمولاً تقریبا از 400 تا 800 در ماه است.

آپارتمان ها: اگرچه اجاره آپارتمان به محل و امکانات آن بستگی دارد اما محدوده قیمت اولیه بطور میانگین از 350 تا 800 دلار در ماه تخمین زده می شود.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا از لحاظ هزینه های اسکان

سایر هزینه های مرتبط

برای هزینه های خدمات اساسی مانند برق، آب و غیره تقریبا در حدود 150 دلار در ماه می توان انتظار داشت. برای هزینه های اینترنت نیز در حدود 50-70  کانادا در هر ماه بایستی در نظر داشته باشید. دانشجویان برای خرید اقلام خوراکی به مبلغ تقریبی 400 دلار در ماه احتیاج پیدا خواهند کرد. هزینه های حمل و نقل عمومی نیز 90 دلار در ماه تخمین زده می شود.

 

هزینه زندگی در شهرهای کانادا

جدای از یافتن دانشگاه های ارزان در کانادا، شناخت شهرهایی که دارای هزینه های کمتری از لحاظ محل اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های مهم هستند می تواند کمک کننده باشد. هزینه های زندگی در برخی از بهترین شهرهای کانادا برای دانشجویان بین المللی در زیر قابل مشاهد است:

هزینه های فوق هزینه های ماهانه به دلار کانادا می باشد و طبیعتا بسته به انتخاب محل اقامت و سبک زندگی هزینه ها متفاوت خواهند بود.

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه | پکیج مکاتبات اپلای استرالیا | پکیج مکاتبه کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *