مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

درآمد دانشجوی دکتری آمریکا | حقوق پسادکتری و استادی آمریکا در سال 2024

5/5 - (2 امتیاز)
درآمد دانشجوی دکتری آمریکا

عناوین مقاله

حقوق و درآمد در مقاطع دکتری، پسادکتری و استادی در ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا دارای چندین دانشگاه برتر دنیا است که آن را به مقصد برتر برای پژوهشگران بین المللی تبدیل کرده است. در ادامه رایج‌ترین عناوین شغلی آمریکا و میانگین حقوق سالانه مربوط به آنها را مشاهده خواهید کرد. کلیه آمار حقوق و دستمزد در این مقاله به دلار آمریکا (USD) است و پیش از مالیات است.

درآمد دانشجوی دکتری آمریکا

مدرک کارشناسی ارشد همیشه برای انجام دکتری در آمریکا لازم نیست. چندین دانشگاه برتر برنامه‌های ورود مستقیم به دکتری را ارائه می دهند. در طول مدت تحصیل در دوره دکتری دانشجویان دکتری می‌توانند علایق پژوهشی خود را توسعه داده و موضوع پایان‌نامه خود را مورد بررسی قرار می‌دهند. بیشتر برنامه ها دانشجویان دکتری را می طلبد که دو یا سه سال تجربه تدریس را نیز داشته باشند. اخذ مدرک دکتری در آمریکا به طور متوسط ​​شش سال زمان می برد.

برخلاف برخی از کشورهای اروپایی، حداقل حقوق یا مقیاس حقوق ملی برای دانشجویان دکترا در ایالات متحده مجاز نیست. دانشجویان مقطع دکتری بسته به مؤسسه، رشته تحصیلی و محل زندگی خود سالانه بین 15 تا 45 هزار دلار درآمد کسب می کنند که به این ترتیب میانگین درآمد دانشجوی دکتری آمریکا در حدود 44 هزار دلار در سال خواهد شد.

این حق الزحمه می‌تواند بدون مالیات (در صورت اعطای جایزه کمک هزینه تحصیلی) یا مالیات پذیر باشد (اگر این یک حقوق به عنوان مثال از موقعیت تدریس است). پرداخت دستمزدها به دانشجویان دکتری در آمریکا معمولاً فقط به مدت نه ماه از سال می‌باشد اما بسیاری از برنامه‌ها فرصت‌های تأمین بودجه در تابستان را دارند. یک بسته فاندهای دکتری آمریکا شامل پوشش شهریه کامل یا جزئی نیز خواهد بود.

میزان درآمد دانشجو در آمریکا مقاله مفید: روش تامین هزینه تحصیل دکتری آمریکا | آزمون ورودی پزشکی آمریکا و کانادا (MCAT)

درآمد دانشجویان پسادکتری

پسا دکتری دوره پژوهش محور است و بطور کلی با مقاطع تحصیلی متفاوت است و به عنوان یک موقعیت شغلی محسوب می شود. در این به پژوهشگران امکان داده می‌شود تا در یک زمینه خاص تخصص بیشتری پیدا کنند و تکنیک های جدید را یاد بگیرند. موقعیت های Postdoc معمولاً دو تا سه ساله هستند و انجام بیش از یک Postdoc همواره رایج و متداول است و در سال‌هایی که به عنوان یک postdoc در ایالات متحده حضور داشته باشید، هیچ محدودیتی را نخواهید داشت.

میانگین درآمد در پسادکتری در حدود 49،684 دلار در سال می باشد، اما محدوده حقوق به طور معمول بین 44321 و 55896 دلار است. دامنه حقوق و دستمزد بسته به بسیاری از عوامل مهم، از جمله تحصیلات، گواهینامه‌ها، مهارت‌های اضافی، تعداد سال‌هایی که در حرفه خود گذرانده‌اید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا و آمریکا | دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در آمریکا

میزان درآمد یک استادیار در آمریکا

سمت استادیاری مسئولیت تدریس، تحقیق و خدمات به موسسه (عضویت کمیته) است. سمت استادیاری به طور معمول دو تا چهار کورس در هر ترم را تدریس می‌کنند و ضمن اینکه دانشجویان فارغ التحصیل را نیز نظارت می‌کنند. همچنین از آنها انتظار می‌رود که یک پژوهشگر فعال باشند تا شرایط تصدی خود را برآورده سازند. متوسط ​​حقوق دستیار اساتید در سال‌های 2020 طبق گفته انجمن اساتید دانشگاه 98140 دلار است. محدوده این جایگاه به طور معمول بین 48،616 دلار و 147،663 دلار می‌باشد.

میزان درآمد یک دانشیار در آمریکا 

اساتید در سمت دانشیاری غالباً دارای اعتبار ملی هستند و در فعالیت‌های خدماتی فراتر از دانشگاه‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند. متوسط ​​حقوق برای اساتید دستیار در سال 2020 مطابق انجمن اساتید دانشگاه در آمریکا 113،393 دلار است. محدوده این موقعیت به طور معمول بین 57584 $ و 169.202 دلار است.

میزان حقوق یک استاد تمام در آمریکا

این سمت مقصد نهایی مسیر جایگاه آکادمیک است. پنج تا هفت سال پس از دریافت دوره tenure، اسایتد دانشیار بررسی دیگری را پشت سر می‌گذارند. اگر موفق باشند، به مقام استاد (که بعضاً استاد کامل گفته می شود) ارتقا می‌یابد. میانگین حقوق اساتید در سال 2020 بر طبق انجمن اساتید دانشگاه آمریکا در حدود 155.029 دلار است. محدوده این موقعیت به طور معمول بین 73.734 دلار و 236325 دلار در سال است.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دیدگاه کاربران
  • بهادر 9 جولای 2023

    من دانشجوی دکترای مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت (سال سوم) هستم . ۴۰ سال سن دارم و ۲ مقاله isi تا الان دارم . همچنین ۱۱ سال سابقه کار در پارس جنوبی دارم و همچنان شاغل هستم . متاهل و صاحب یک فرزند . می خواستم بدونم اگر بخوام برای پست داک اقدام کنم شرایطم از نظر سنی و رزومه کاری و علمی چطور ارزیابی میشه،؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • همیار ادمین 13 جولای 2023

      سلام. بهتر هست با مشاور پستداک مجموعه وقت مشاوره بگیرید تا دقیق بررسی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *