مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

ابزارهای لازم برای اپلای

5/5 - (1 امتیاز)

ابزارهای لازم برای اپلای

ابزار های لازم برای اپلای | با مشاهده آمار متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر دنیا شده اند، می توان فهمید که که صرف اعتبار دانشگاه محل تحصیل و برخی موارد دیگر به تنهایی فاکتور اصلی در پذیرش نیست. لازمه اپلای موفق یک برنامه ریزی دقیق و پیشبرد مجموعه ای از اقدامات است. در نخستین گام اپلای، متقاضی بایستی لیستی از استادان را پیدا کند که دارای زمینه های تحقیقاتی مورد نظر متقاضی است. سپس در ادامه بایستی با این استادان مکاتبه کند و اهداف آتی خود را برای آنها شرح دهد و اینکه چطور استاد مورد نظر می تواند او را در دستیابی به این مهم یاری کند. اما همیشه جلب نظر استاد به تنهایی با یک ایمیل میسر نمی شود. چون روز به روز، تعداد ایمیل ها افزایش یافته و از این رو اساتید فرصتی برای دقیق مطالعه رزومه را نخواهند داشت.

علاوه براین اپلای مستلزم یکسری مراحل و ابزارها هست که برای هر شخصی که قصد یک پذیرش خوب از یک دانشگاهی با رتبه بندی بالا همراه با فول اسکالرشیپ را دارد داشتن این ابزارها توصیه می شود. بعضی از این ابزارها در پروسه اپلای ضرروی هستند و بایستی شما انرا ارائه دهید اما بعضی دیگر فقط به تقویت رزومه شما می پردازد که این خود به پذیرش شما نیز منجر می شود. پس این ابزارها مکمل یکدیگرند و در کنار هم یک پکیج خوب از شما را می سازد که می تواند هر استادی را ترغیب کند.

1- وب سایت شخصی

ابزارهای لازم برای اپلای

داشتن یک وبسایت شخصی که بتواند به سادگی پروفایل اکادمیک شما را ارئه دهد، کمک بزرگی در زمان مکاتبات و ایمیل فرستادن شما با اساتید می کند. زیرا مستقل از رشته خود، در وب سایت خود می توانید در یک فضای جذاب به بهترین و ساده ترین شکل خود را معرفی می کنید. تقریباً هیچ دانشگاهی از شما داشتن وب‌سایت شخصی‌ را الزام نمی کند. چرا که اکثر دانشگاه‌ها، سوابق و دستاوردهای شما را در قالب CV یا پورتفولیو به صورت PDF از شما درخواست می کند.

با این حال داشتن وب سایت شخصی چندین مزیت دارد که عبارتند از:

  1. داشتن وب‌سایت شخصی، حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد و شما را از بسیاری از رقیبان متمایز می کند. زیرا وب‌سایت‌ها مانند یک کارت ویزیت عمل می‌کنند و هویت و راه ارتباطی با شما به حساب می‌آیند و بسیار شکیل تر و رسمی تر و حتی و بهتر از هر نوع شبکه‌ی اجتماعی بازخورد خواهند داشت.
  2. علاوه بر رزومه ای که در ایمیل برای استاد خود ارسال می کنید، در وب سایت شخصی خود نیز می توانید رزومه خود را بصورت بصری طراحی کنید و جلوه ای زیباتر و حرفه ای تر به آثار خود بدهید. این کار باعث نمایش ساده تر و جذاب تر شدن رزومه شما می شود و کمک می کند استاد مورد نظر درک بهتری از شما پیدا کند و در پذیرش شما مطمئن تر باشد.
  3. اگر وب سایت شما منظم و اکادمیک طراحی شده باشد به استاد مورد نشان میدهد که شما فردی منظم، با برنامه هستید و این یک معیار بسیار مهم برای اساتید در پذیرش دانشجویی که قرار است با آن چندین سال کار کند.
  4. احتمال اینکه استاد در ابتدا به سایت شما مراجعه کند نسبت به بررسی رزومه تکراری مانند سایر دانشجویان که بصورت PDF ارسال می کنند بسیار بالاست. زیرا در این حالت کار مرور آثار شما راحت‌ترصورت می گیرد. فقط کافی‌ است که در متن ایمیل، آدرس وب‌سایت خودتان را بدهید و استاد را دعوت کنید تا با یک کلیک به دنیای آثار شما مراجعه کنند.
  5. یکی دیگر از مزیت های وب سایت شخصی این است که معمولا رزومه محدودیت دارد و نمی توانید بیش از حد تعداد صفحات ان را بالا ببرید که این باعث می شود عملا اصل مطلب در مورد شما ناقص ارائه شود. حتی بسیاری از دانشگاه‌ها تعداد صفحات مشخص از شما می‌خواهند که ارائه دهید. راه حل مواجه با این مسئله داشتن یک وب سایت شخصی است. برای مکاتبه و آشنایی اساتید با شما، کافی آدرس وب‌سایتتان را بفرستیند که با انواع کارها و مجموعه‌های شما آشنا شوند.
  6. همانطور که مشخص است در رزومه حرفه‌ای آکادمیک برای اپلای، امکان اضافه نمودن تصاویری از فعالیت های انجام شده توسط شما، فیلم های کوتاه این فعالیت ها و جزئیات فعالیت ها و کارهای تحقیقاتی، پایان‌نامه و … همراه هم امکان پذیر نیست. تنها روشی که می توانید تمامی افتخارات و فعالیت های خود را به نمایش بگذارید استفاده از یک وب‌سایت شخصی حرفه‌ای است.
  7. زمانی وب سایت تاثیر مثبت را می گذارد که وب‌سایت آکادمیک و غیر فانتزی باشد. همچنین مشاهده شده است که دانشجویان رشته‌های مهندسی و رشته‌های هنر نیز نمونه کارهای خود را در وبسایت شخصی خود ارائه دهند و برای هرکدام موارد موردنیاز را به‌صورت دقیق‌تر توضیح دهید.
  8. یک وب سایت شخصی به اساتید کمک می کند تا شما را راحت تر پیدا کنند. با داشتن یک وب سایت شخصی ، یک مزیت رقابتی کسب خواهید کرد. از آنجایی که یک وب سایت شخصی شامل تجربه کاری و تحصیلاتی شما است، از این لحاظ مشابه رزومه است. اما یک رزومه مشتمل بر فیلم، عکس و متن.
  9. پویایی یک وب سایت شخصی از رزومه بیشتر است.

این یک نمونه از وبسایت هایی که از ان می توانید استفاده کنید وب سایت https://www.webs.com است.

ابزار های لازم برای اپلای

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

2- لینکدین (LinkedIn)

ابزارهای لازم برای اپلای

ابتدا در مورد یکی از مزیت های لینکدین صحبت می کنیم. لینکدین یکی از اصلی ترین گزینه ها برای پیدا کردن فرصت ها و پوزیشن های تحصیلی و کاری است که هم بصورت رایگان و هم تقریبا در همه زمینه ها می توان فعالیت کرد. بطوریکه از طریق شبکه لینکدین می توان به دنبال پیدا کردن جدیدترین فرصت ها پرداخت. اما علی رغم محبوبیت لینکدین، این شبکه بین بسیاری از افردا در ایران بیگانه است و نمی دانند باید چطور از آن استفاده کنند.

 

اما در حقیقت لینکدین (LinkedIn) برای چیست ؟‌

لینکدین یک شبکه اجتماعی مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است اما با این تفاوت که برای سرگرمی طراحی نشده است و هدف آن ایجاد ارتباط موثر میان انسان‌های هدفمند در حوزه‌های متنوع دانشگاهی و شغلی است.

از این رو لینکدین یک شبکه اجتماعی در حوزه های آکادمیک وکسب وکار است. در این شبکه اجتماعی، حساب کاربردی و پروفایل شما بر تجربیات تحصیلی و شغلی، دوره های آموزشی و تخصص‌های شما تمرکز دارد و هدف آن این است که شایستگی شما رو برای به دست آوردن یک موقعیت یا توانایی شما به عنوان یک نیروی متخصص را نشان دهد.

 

لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

لینکدین برای تمامی افراد ساخته شده است و برای طیف خاصی از افراد طراحی نشده است. بنابراین چه شما دانشجو باشید و یا یک کارمند و … می توانید از لینکدین استفاده کنید. در حقیقت هر کسی که دنبال یادگیری بیشتر در زمینه تخصصی اش دارد و یا به دنبال نیروی کار است یا خود نیروی کار است می تواند از آن استفاده کند.

 

تفاوت لینکدین با سایر شبکه های اجتماعی در چیست؟

یکی از ویژگی های لینکدین این است که شما این قابلیت را دارید تا روزانه پست های متناسب با حوزه تحقیقاتی یا کاری خود منتشر کنید. همچنین در آن می توانید آخرین موفقیت های خود را به اشتراک بگذارید. علاوه براین با استفاده از لینکدین مشا می توانید ازدانشگاه یا مراکزی که با انها همکاری می کنید و  یا دوستان شما که در لینکدین حضور دارن بخواهید که به تخصص هایی که شما اعلام کردید‌ امتیاز بدهند.

همچنین اگر به دنبال اپلای هستید  که هدف ما هم همین است، می توانید پروفایل اساتیدی که علایق تحقیقاتی مشابهی با آن دارید را پیدا کنید و با انها در ارتباط باشید.

ابزار های لازم برای اپلای

اهمیت لینکدین برای دانشجویان

همانطور که مطلع هستید یکی از لازمه‌های اپلای برای تحصیل در خارج کشور داشتن یک رزومه است. از این رو لینکدین به شما کمک می‌کند تا تمامی فعالیت‌های خود در طول زندگی را در آن بنویسید. در واقع لینکدین همانند یک رزومه آنلاین تصویری برای شما می باشد که دائما در حال بروز رسانی می باشد. از این رو حضور در این شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا شبکه مخصوص به خود را بسازید.

چرا دانشجویان باید یک حساب کاربری در لینکدین داشته باشند: 

لینکدین یک ابزار است و این شما هستید که باید بدانید چگونه باید از این ابزار بایستی استفاده کنید. لینکدین نیز مانند همه رسانه‌های اجتماعی ابزاری است که می توانید از آن برای پیشبرد حرفه‌ی خود استفاده کنید. با این حال لینکدین می تواند برای دانشجویان مزایای بزرگی داشته باشد. برخی از این مزیت ها عبارتند از:

  1. می‌توانید جدیدترین آگهی‌ها و پوزیشن های تحصیلی همراه با فاند را در دنیا پیدا کنید. با دانشجویان و فارغ التحصیلان در دانشگاه های مختلف ارتباط برقرار کنید و از تجربه انها استفاده کنید. در لینکدین می توانید با شبکه وسیعی از افرادی که با آنها یک نقطه مشترک داشته‌اید (فارغ التحصیلان یک دانشگاه) ارتباط برقرار کنید.
  2. پوزیشن شغلی مناسب پیدا کنید. در لینکدین می توانید طیف وسیعی از آگهی ها کاری را پیدا کنید که بسیاری از آنها در جایی به غیر از لینکدین هم منتشر نمی شوند.
  3. اساتید مربوط به حوزه تحصیل خود را در سراسر جهان پیدا کنید و با انها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از لینکدین برای تحقیق در مورد افرادی که می خواهید با آنها همکاری کنید استفاده کنید.
  4. موقعیت‌های کاراموزی در شرکت‌های مختلف را پیدا کنید.
  5. می توانید گروه‌های مختلف علمی آموزشی برای خود بسازید.
  6. می توانید مهارت‌های دوستان خود را از طریق گزینه Endorse تایید کنید و در مورد پروفایل‌های یکدیگر اظهارنظر کنید.
  7. لینکدین کمک می‌کند تا یک حضور آنلاین موثر داشته باشید. زیرا امروزه حضور در فضای مجازی در پیدا کردن یک موقعیت شغلی اهمیت زیادی دارد. در حقیقت با استفاده از لینکدین می توانید بدون نیاز به تاسیس یک وب سایت، خود و دستاوردهای خودتا را نمایش دهید.
  8. لینکدین یک جایگزین یا مکملی برای رزومه شما می باشد. از آنجایی که رزومه ها بخش مهمی از پروسه اپلای هستند، به علت محدودیت محتوایی در رزومه می توان با لینکدین دستاوردهای خود را نشان دهید. حتی اگر اساتید از شما یک رزومه معمولی و PDF بخواهند، اما باز هم مشخصات لینکدین شما را بررسی می کنند تا دید بیشتری از تجربه، حرفه ای بودن و مهارت های شما را بدست آورید. بطور کلی لینکدین می تواند نقش یک رزومه آنلاین یا مکملی برای رزومه معمولی شما باشد.

3- تاثیر مقاله در اپلای

تاثیر مقاله بر اپلای به پارامتراهای زیادی بستگی دارد و داشتن مقاله تضمینی بر پذیرش شدن شما در دانشگاه‌های خارجی نیست اما نگارش یک مقاله و چاپ آن در یک ژورنال معتبر این امکان را می‌دهد که در رقابت با سایر متقاضیان از رزومه قوی تری برخودار باشید که این کار باعث بالار فتن شانس شما در پذیرش و فاند دارد.

بطور کلی دریافت بورسیه و فاند تحصیلی به فاکتورهای گوناگونی نظیر معدل، تعداد و اعتبار مقالات و نمرات آزمون های زبان دارد. فرایند اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی بسیار گوناگون و پیچیده است و انتخاب فرد برگزیده به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. به عنوان نمونه داشتن توصیه نامه قوی از یک استاد معتبر، دانشگاه محل تحصیلی، معدل، نمره زبان و چندین فاکتور دیگر. همچنین به علت متفاوت بودن منابع تامین بودجه برای بورسیه های تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف، شرایط دریافتی نیز متفاوت هستند.

در فرآیند اپلای متقاضیان می توانند بر اساس امتیازات و برآیند رزومه خود از بورسیه ها و اسکالرشیپ ها بهره مند شوند. این امتیازات از سوابق پژوهشی که در رزومه متقاضی عنوان می شود قابل سنجش است. بنابراین داشتن مقاله در ژورنال های معتبر، شانس دریافت بورسیه تحصیلی را افزایش می دهد. با این حال داشتن مقاله برای گرفتن پذیرش، اخذ فاند و بورسیه تحصیلی ضروری نیست؛ اما داشتن مقاله شانس شما را در رقابت موجود بین متقاضیان بسیار بالا می برد.

در مقاطع ارشد و دکتری به علت اینکه بسیاری از بورسیه ها و اسکالرشیپ های تحصیلی به زمینه های پژوهشی تعلق می گیرند، متقاضی باید در این زمینه پژوهشی از سابقه علمی برخوردار باشد. بنابراین چاپ مقاله برای مهاجرت تحصیلی دارای اهمیت ویژه ای دارد.

یکی از مزیت های اصلی چاپ مقاله، پوشش نقاط ضعف رزومه است. یعنی با انتشار مقالات قوی در محله های معتبر با ایمپکت یا تعداد رفرنس‌های بالا، می توانید نقطه ضعف‌هایی از قبیل معدل پایین، نمره زبان پایین خود را تقریبا پوشش دهید. این کار باعث می شود تمرکز استاد مورد نظر بر روی این جنبه از رزومه‌ شما بیشتر شود و نقطه ضعف ها کم رنگ شود.

ابزار های لازم برای اپلای

اهمیت اعتبار مقاله

با وجود اینکه مقالات بیشتر، شانس پذیرش را افزایش می‌دهند اما باید به خاطر داشت که اعتبار مجلات از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور مثال به‌جای اینکه چندین مقاله در مجله های با ایمپکت فکتور پایین به چاپ برسانید، منتشر کردن یک یا دو مقاله تأثیرگذار با ایمپکت فکتور بالا، بسیار بیشتر تاثیر می گذارد.  عامل مهم تاثیرگذار مقالات در اخذ پذیرش و بورسیه، تعداد سایتیشن (citation) و ایمپکت فکتور مجله می باشد.  هر چه مقاله در ژورنال هایی با ایمپکت فکتور (Impact Factor) بالاتر چاپ شود، از اعتبار بیشتری برخوردار می شود.

همچنین هر چقدر از زمان انتشار مقاله مدت بیشتری بگذرد، تعداد بیشتری ارجاع خواهد داشت و این موضوع اعتبار مقاله را بالا می برد و بالطبع تأثیر آن در اخذ بورسیه را افزایش می‌دهد. علاوه براین تاثیر مقالاتی نظیر ISI در مهاجرت تحصیلی بیشتر از مقالات کنفرانسی و علمی پژوهشی است.

تاثیر مقاله بر اپلای

فرایند اپلای به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد و نمی‌توان یک پروسه و نسخه واحد را برای همه متقاضیان ارائه داد. داشتن یک مقاله در یک ژورنال معتبر می‌تواند پربار بودن رزومه شما را نشان دهد و بیانگر برخی از ویژگی های شما همچون پژوهشگر بودن را نمایش دهد. بطور دقیق تر تاثیر مقاله بر اپلای غیر قابل انکار است اما با توجه به مقطع تحصیلی  مورد نظر، مجله هایی که مقالات شما را چاپ کرده اند و بسیاری از عوامل دیگر، این تاثیر مشخص می شود.

تاثیر مقاله بر اپلای در مقاطع کارشناسی و ارشد

در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد کسی انتظار داشتن مقاله را از افراد ندارد و اگر دارای نمرات تحصیلی خوبی هستید، فاکتور مهم اپلای را به همراه دارید. از طرفی با داشتن مقاله‌ای در یک ژورنال، از بسیاری رقیبان خود در این مقطع پیش می‌افتید و شایستگی‌های تحقیقاتی شما ثابت می شود. بنابراین ابتدا سعی کنید نمرات عالی در دروس خود کسب کنید و معدل خوبی را به همراه داشته باشید. در کنار آن داشتن نمرات بالای آزمون‌های زبان آیلتس یا تافل هم توصیه می شود.

برای متقاضیانی که از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند، شانس بسیار بالایی برای اخذ پذیرش، بدون داشتن مقاله را دارند. چون اساتید و یا کمیته پذیرش انتظار چندانی ندارند که این دسته از افراد فرصت و توانایی کافی را برای این کار داشته‌ باشند. بنابراین داشتن معدل و نمرات زبان بالا بسیار مهم است.

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند، با داشتن معدل و نمره زبان خوب، شانس پذیرش و فاند بدون داشتن مقاله را دارند. اما نباید مدت زمان زیادی برای تحصیل در مقطع ارشد طول کشیده باشد و یا از فارغ‌التحصیلی زمان زیادی گذشته باشد. زیرا برای اساتید، انتظار کارهای تحقیقاتی را می تواند ایجاد کند.

ابزار های لازم برای اپلای

تاثیر مقاله بر اپلای در مقطع دکتری

داشتن مقاله در مقطع تحصیلی دکتری از اهمیت بیشتری برخوردار است اما هیچ الزامی مانند دوره پسادکتری برای داشتن مقاله وجود ندارد. معمولا در هیچ دانشگاهی صرفا به دلیل نداشتن مقاله از تحصیل در دانشگاه منع نمی شوید، اما داشتن یک مقاله در یک مجله معتبر می تواند محرکه ی و شانس بیشتری در رقابت با متقاضیان دیگر را به ارمفان بیاورد. بنابراین عوامل زیادی در انتخاب یک شخص تاثیر دارند که داشتن مقاله یکی از آن‌ها است. تاثیر مقاله برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر از کارشناسی ارشد است. زیرا در مقطع دکتری بیشترین بورسیه به زمینه تحقیقاتی مورد نظر اختصاص پیدا می کند. به طور کلی تاثیر مقاله خوب برای اپلای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بیشتر از معدل است.

تاثیر تعداد مقالات بر اپلای

در یک قیاس کلی، هر چقدر تعداد مقاله های شما کمتر باشد اما در مجله های معتبر چاپ شده باشد تاثیرگذاری بیشتری نسبت با چاپ مقالات زیاد در مجله های ضعیف دارد. بنابراین بهتر است که تمرکز خود را بر روی نگارش یک مقاله قوی بگذارید تا در یک مجله معتبر به چاپ برسانید. علاوه براین زمان لازم برای به چاپ رسیدن یک بسیار متغیر و زمانبر است و از 2 ماه تا 10 ممکن است به طول بیانجامد. پس باید این موضوع را نیز بهینه کنید تا دچار وقفه و گپ تحصیلی برای چاپ مقاله نشوید.

تاثیر مجله های مقاله بر اپلای

برای به چاپ رساندن مقاله خود، در ابتدا باید یک ژورنال مناسب را در نظر داشته باشید. تاثیر مقاله زمانی خود را نشان می دهد  که در در یک مجله با ارجاع و اعتبار بالا به چاپ رسیده باشد. بر این اساس ژورنال‌ها به چهار دسته Q1 تا Q4 تقسیم‌بندی می‌شوند که ژورنال‌های دسته Q1، دسته ژورنال‌ها با رتبه‌های بالا هستند. معمولا رتبه مجله ها با تعداد ارجاعات یا ایمپکت فاکتور رابطه مستقیم دارد. معمولا مقاله هایی که سطح علمی بالایی دارند در یک ژورنال با رتبه و ایمپکت فاکتور بالا چاپ می شوند. همچنین هر چه قدر زمان بیشتری از انتشار مقاله در یک مجله گذشته باشد، امکان ارجاعات بیشتری دارد.

ابزار های لازم برای اپلای

4- تاثیر نمره زبان

همونطور که مطلع هستید، از مهمترین فاکتورهایی که در پذیرش نقش دارند، نمرات زبان آزمون های تافل، آیلتس یا جی آر ای شما هستند. غالبا هر دانشگاه حداقل نمره ای را برای نمرات زبان تعریف می کند. حتی اگر از شما نمره زبان نخواهند که بسیار به ندرت پیش می اید، حتما برای جلسه مصاحبه میزان تسلط و دانش زبانی شما سنجیده می شود. بسیاری از متقاضیان تصور می کنند که با داشتن یک رزومه نسبتا خوب و کسب حداقل نمره ذکر شده از سوی دانشگاه، می توانند پذیرش از دانشگاه مورد نظر را کسب کنند اما در حقیقت میانگین نمرات زبان پذیرفته شده ها در دانشگاه های متوسط و خوب، فراتر از حداقل نمره ذکر شده از سوی آنهاست.

تافل یا آیلتس برای سنجش توانایی متقاضیان در به‌کارگیری زبان انگلیسی در سطح کالج و دانشگاه‌های طراحی‌شده است. ارائه نمره آزمون تافل یا آیلتس یکی از قدم‌های اولیه و ضروری برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌ها است اما این قدم در بیشتر موارد شرط لازم برای پذیرش است ولی شرط کافی نیست. علاوه بر این آزمون ها در بسیاری موارد یکی دیگر از قدم‌های تکمیل‌کننده فرآیند پذیرش و اپلای، ارائه نمره آزمون GRE General و یا GMAT است. داشتن نمره خوب این آزمونها یکی از متغیرهایی است که به همراه نمره تافل یا آیلتس و رزومه تحصیلی و علمی قوی می‌تواند نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای در موفقیت شما برای کسب موقعیت تحصیلی که برای آن اپلای کرده‌اید، داشته باشد.

بنابراین همان‌طور که گفته شد نمرات این آزمون‌ها در کنار مواردی همچون کیفیت مقالات، تعداد مقالات، ریزنمرات دوره‌های تحصیلی قبلی، توصیه‌نامه‌ها و برخی فاکتور دیگر، معیار دقیقی برای انتخاب فرد شایسته از میان متقاضیان اپلای ایجاد می‌کند.

در نتیجه بدون داشتن این نمرات فقط شانس پذیرش مشروط خواهید داشت و امکان پذیرش از یک دانشگاه خوب همراه با یک اسکالرشیپ را نخواهید داشت. علاوه براین یکی دیگر از مدارکی که سفارت خانه ها از شما دریافت می کنند مدرک زبان است. بنابراین اگر هم دانشگاه از شما مدرک زبان نخواست، سفارت از شما طلب می کند. از این رو سعی کنید ابتدا مدرک آزمون زبان داشته باشید و سپس اپلای نمایید.

ابزار های لازم برای اپلای

5- تاثیر انگیزه نامه در اپلای

هنگام اپلای، یکی از مهمترین موارد یک برنامه قوی ، بیانیه شما (SOP) است. انگیزه نامه مقاله ای کوتاه است که زمینه های تحصیلی، موفقیت ها و اهداف شما را تشریح می کند. همچنین در SOP باید به اشتراک بگذارید که چرا می خواهید برنامه مورد نظر خود را در دانشگاه مربوطه ادامه دهید.

انگیزه نامه بهترین راه برای متمایز کردن خود در میان بسیاری از درخواست هایی که سایر افراد می فرستند. انگیزه نامه با تأکید بر دستاوردهای شما به صورت داستانی و اشتیاق شما برای تحصیل در دانشگاه تاثیری عمیق را می تواند بر روی مخاطب بگذارد. انگیزه نامه تصویری سریع از شخصیت شما را معرفی می کند و روشی خلاقانه برای نمایش مهارت های شما باشد.

بطور خلاصه کارهایی که می توانید در انگیزه نامه انجام دهید عبارت است از:

  • پوشش ضعف های سوابق تحصیلی
  • نشان دادن اشتیاق با ذکر خاطرات
  • نشان دادن توانایی های با استفاده از سوابق گذشته
  • نشان دادن تووانایی نگارش متنی قدرتمند به زبان انگلیسی
  • نشان دادن اهداف و چشم اندازهای آینده

6- تاثیر سی وی در اپلای

در ابتدا باید بدانید که چون برای یک موقعیت اکادمیک اپلای می کنید شما بایتسی از یک  CV سی وی استفاده کنید. چون بین CV با رزومه تفاوت وجود دارد. بطور کلی سی وی و رزومه شامل سابقه فعالیت های شما هستند، اما رزومه بیشتر بر روی دستاوردهای حرفه ای و سابقه کاری متمرکز است، در حالیکه CV بر روی دستاوردهای دانشگاهی شما متمرکز است و خلاصه ای از سوابق تحصیلی و دانشگاهی و اطلاعات مرتبط با آن را ارائه می دهد.

از انجایی که بعد از ارسال ایمیل و یا مکاتبه با استاد، نخستین سند که استاد مربوطه بررسی می کند سی وی شماست. این سند مشخص می کند که آیا استاد برای ادامه پروسه و یا مصاحبه مایل به ادامه مکاتبه است یا خیر. بنابراین هرگز نگارش سی وی را دست کم نگیرید.  نوشتن CV یک مهارت و هنر است.

زیرا در این سند است که می توانید نقطه ضعف خود را کم رنگ و نقطه قوت خود را پررنگ کنید. در این سند است که می توانید سوابق خود را شاخ و برگ دهید و به نوعی کم کاری ها را جبران کنید. به عنوان نمونه فردی که معدل پایین دارد می تواند در CV خود با اسفاده از تکنیک هایی کم رنگ جلوه دهد  که در این حالت می تواند معدل و یا نمرات خود را براساس سیستم نمره دهی ایران ارئه دهد. این کار دلایل خاص خود را دارد. اینجا هست که هنر نوشتن یک CV مشخص می شود تا تمام داشته ها به خوبی نمایش داده شود.

ابزار های لازم برای اپلای

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *