0

آیا با معدل پایین می توان پذیرش گرفت؟ | تاثیر معدل پایین در اپلای

5/5 - (3 امتیاز)

تاثیر معدل پایین در اپلای

آیا با معدل پایین می توان پذیرش گرفت | همواره دوستان بسیاری زیادی رزومه خود را برای ما ارسال می کنند که آیا شرایط لازم برای اپلای و گرفتن فاند را دارند یا خیر. یکی از نگرانی های داوطلبان داشتن معدل پایین است که چقدر تاثیر در پروسه اپلای دارد و اینکه تا چه حد می توان این نقص را جبران کرد. بدین منظور این پست را مربوط به این موضوع طراحی کردیم.

بطور کلی برای اخذ پذیرش تحصیلی و یا گرفتن فاند و بورسیه تحصیلی همواره مجموع رزومه و برآیند فاکتورهای که در رزومه بیان می شود سنجید و در نظر گرفته می شود. بنابراین این گونه نمی باشد که اگر یکی از فاکتورهای لازم برای اپلای که در رزومه ذکر می شود از ضعف برخوردار باشد به طور کلی شانس دریافت پذیرش از بین برود. یکی از این نقاط که همواره متقاضیان ضعف دارند، معدل می باشد. یکی از دلایل اصلی که معدل اکثر افراد بخصوص در مقطع کارشناسی پایین است این می باشد که در آن دوران مربوطه کمتر فردی به فکر اپلای و تحصیل در خارج از کشور می باشد. که این دلیل خود مسئله ای برای بها ندادن به معدل می شود. بنابراین کاری که باید کرد این است که باید سعی کنیم این نقطه ضعف را بپوشانیم و یا به نوعی کم رنگ کنیم.

آیا با معدل پایین می توان پذیرش گرفت؟

پیشنهاد مطالعه: تاثیر معدل در اپلای

راهکار ها برای بهبود رزومه

در مقطع کارشناسی معدل دو سال آخر یا 60 واحد اخر مهمتر از دو سال اول است. چون غالبا در دو سال آخر تحصیل، دروس تخصصی می شود. بنابراین اگر در دو سال آخر تحصیل خود توانستید معدل بهتری کسب کنید، می توانید این معدل دو سال اخر را به صورت مجزا در رزومه خود ذکر کنید.

همچنین به علت مسائل و مشکلات دیگری نیز اتفاق می افتد که معدل افت پیدا می کند که در این صورت باید توضیحاتی ارائه داد. حال بهترین جا برای توضیح این علت ضعف در انگیزه نامه می باشد. بطور کلی یکی از کاربردهای اصلی نگارش انگیزه نامه توضیح اینگونه مسائل می باشد. نگارش یک انگیزه نامه قوی می تواند خیلی از نقاط ضعف را پوشش دهد. بنابراین باید بر روی انگیزه نامه خیلی تمرکز کرد و یک انگیزه نامه خیلی قوی ارائه داد. علاوه براین باید به قدری رزومه خود را تقویت کنید که تنها نقطه ضعف رزومه فقط کمبود معدل باشد تا بتوان این نقطه ضعف را پوشاند.

بطور خلاصه اگر نام ببریم عوامل زیر می تواند در تقویت رزومه تاثیر بگذارد:

  • داشتن نمره زبان خوب
  • ارائه نمره زبان GRE
  • داشتن انتشارات نظیر مقالات و  کتابهای منتشر شده
  • داشتن یک توصیه نامه قوی

آیا با معدل پایین می توان پذیرش گرفت

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *