0

نبایدها در نگارش رزومه

5/5 - (2 امتیاز)

نبایدها در نگارش رزومه

مواردی که نباید در رزومه گنجانده شود:

برخی از اطلاعات و سبک ها برای رزومه کاملاً ممنوع هستند. مرتکب اشتباه شدن آسان است، به خصوص اگر قبلاً چنین سندی را ننوشته اید، بنابراین ما به برخی از اشتباهات رایج می پردازیم و به شما نشان می دهیم که چگونه برای هر موقعیتی بدون خطا رزومه بنویسید.

  • آدرس ایمیل “عجیب”:

آن را حرفه ای نگه دارید و اگر قبلاً یکی ندارید، ایمیلی بسازید که فقط نام شما را شامل شود. حتی یک رزومه برای یک کار از راه دور در یک شرکت بازی اگر “mikeyrulez99@aol.com” را در سربرگ خود داشته باشد، احمقانه به نظر می رسد.

  • نوشتن سوم شخص و ضمایر:

رزومه همیشه باید به صورت اول شخص نوشته شود، اما سعی کنید تا حد امکان از ضمایر شخصی مانند «من»، «من» یا «من» اجتناب کنید. به جای آن، از جملاتی استفاده کنید که موضوع آنها حذف شده است.

  • اطلاعات شخصی بیش از حد:

نام و اطلاعات تماس اولیه همه نیازهای یک استخدام کننده است. آنها نیازی به دانستن سن، وضعیت تاهل یا عقاید سیاسی شما ندارند. علاوه بر این، هرگز شماره شناسه ای را در رزومه خود قرار ندهید (به عنوان مثال، SSN).

  • عکس ها:

قرار دادن عکس خود در یک رزومه به دلیل تعصبات نسبت به افراد جذاب تر و تبعیض جنسیتی در استخدام، بسیار ناپسند شده است. مگر اینکه کارفرما صراحتاً آنها را درخواست کند، عکس‌ها را از برنامه خود حذف کنید.

  • توجیهات / تهمت:

هرگز توضیحی در مورد اینکه چرا شغل قبلی خود را ترک کردید، درج نکنید، یا از رزومه خود به عنوان صفحه شرمسار عمومی استفاده نکنید. این کاملا غیرحرفه ای به نظر می رسد و استخدام کنندگان بلافاصله درخواست شما را رد می کنند.

  • منابع:

برخلاف تصور رایج، شما نباید در درخواست خود، به خصوص در سندی که هر پاراگراف آن اهمیت دارد، ارجاعاتی را وارد کنید. آنها را روی یک تکه کاغذ جداگانه نگه دارید و فقط در صورت درخواست در طول مصاحبه آنها را ارائه دهید – و از شما خواسته خواهد شد. 80٪ از استخدام کنندگان مراجع را بررسی می کنند.

سوالات متداول در نگارش رزومه | چگونه یک رزومه خوب بنویسم؟ 

راهنمای نگارش ایمیل نامه رسمی انگلیسی

کاورلتر Cover letter | تفاوت کاورلتر و رزومه تحصیلی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *