مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟ | 5 کشور برتر که در سال 2020 شهریه رایگان دارند

5/5 - (2 امتیاز)

تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟

اگر نتوانید از بورسیه های دانشگاهی به طور کامل برخوردار شوید، ثبت نام در دانشگاه هایی که دارای شهریه رایگان هستند یا شهریه کم دارند را مقصد خود انتخاب کنید. کشورهایی مانند نروژ، اتریش، آلمان، فنلاند و سوئد انواع مختلفی از برنامه هایی با شهریه رایگان و یا پایین را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دانشگاه های رایگان در نروژ

دانشگاه های دولتی نروژ و کالج های دانشگاه به طور معمول شهریه را برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی در نظر نمی گیرند. این امر در مورد تمام سطوح ، از جمله کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری صدق می کند. با این حال، دانشجویان باید هر ترم هزینه ترم 300-600 NOK بپردازند.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های دولتی و کالج های دانشگاه ممکن است شهریه ای را برای چند برنامه تخصصی که به طور معمول در سطح کارشناسی ارشد هستند داشته باشند. این در حالی است که اکثر موسسات خصوصی شهریه تمام برنامه ها و دوره های خود را دارند. اما هزینه ها معمولاً به طور قابل توجهی پایین تر از تحصیل  در مقایسه با سایر کشورها است. یکی از مزیت های تحصیل در نروژ این است که دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجویان نروژی شهریه بالاتری پرداخت نمی کنند و از شرایط یکسانی برخوردار هستند.

هزینه زندگی در نروژ:

باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در نروژ نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است. هزینه های زندگی 90،000-100،000 NOK در سال است.

دانشگاه های رایگان در اتریش

برای دانشجویانی که از کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا و EEA هستند، دانشگاه های فدرال یا دولتی در اتریش در حدود 726.72 یورو در هر ترم به همراه شهریه ای اضافی در حدود 20.20 یورو در هر ترم برای هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی “ÖH-Beitrag” و هزینه بیمه حوادث دانشجویی پرداخت تخمین زده می شود.

معافیت از پرداخت شهریه یا بازپرداخت کامل یا جزئی از شهریه در موارد خاص (به عنوان مثال برای دارندگان بورسیه های تحصیلی خاص ، برای شرکت کنندگان در برنامه های تبادل و مشارکت دانشگاه ها، برای دانشجویان کشورهای خاص) امکان پذیر است. اطلاعات بیشتر به طور مستقیم در وب سایت دانشگاه موجود است.

هزینه زندگی در اتریش: هزینه زندگی دانشجویان در اتریش تقریبا 800 یورو در ماه است که هزینه های اقامت، غذا و هزینه های شخصی را در بر می گیرد.

دانشگاه های رایگان در آلمان 

از اکتبر سال 2014 ، تمام دانشگاه های آلمان به جز بادن-وورتمبرگ هیچ شهریه ای را برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته و برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند. در برخی از ایالت های فدرال، دانشگاه ها مبلغی را در هر ترم برای خدمات دانشگاهی چیزی در حدود 50 یورو و  یا هزینه های خدمات اجتماعی در حدود 50 یورو را دریافت می کنند. این ساختار شهریه می تواند در آینده تغییر کند، شما باید این صفحه را برای کسب اطلاعات جدید درباره شهریه در ایالت های مختلف فدرال در آلمان بررسی کنید. در حال حاضر ، ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ شهریه برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دیپلم و مدرک دانشگاهی) را برای هر ترم 1،500 یورو برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وضع کرده است.

بر خلاف تحصیلات تکمیلی، غالب دوره های ارائه شده در کارشناسی ارشد در آلمان با شهریه انجام می شود، اما به اندازه سایر کشورها نمی باشد.

این در حالی است که تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های آلمان در اصل رایگان است. دانشجویان مقطع دکتری فقط پس از گذراندن شش ترم اول تحصیل خود بایستی شهریه پرداخت کنند. با این حال باید در هر ترم سهم ترمی تقریباً 150-200 یورو پرداخت کنند. علاوه بر این دانشجویان دکتری معمولاً بر روی یک پروژه تحقیقاتی فعالیت می کنند که در ازای آن با داشتن شرایطی می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

هزینه زندگی در آلمان:

به طور متوسط​​، دانشجویان آلمانی حدود 500-800 یورو برای هزینه های اقامت ، حمل و نقل ، غذا و هزینه های باید صرف کنند.

دانشگاه های  رایگان در فنلاند

دانشجویانی که غیر از اتحادیه اروپا / EEA هستند از پاییز 2017 به بعد برای برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بایستی شهریه پرداخت نمایند. صرف نظر از ملیت، فقط تحصیلات در مقطع دکتری بدون پرداخت شهریه است.

دانشگاه های فنلاند بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان با استعداد غیر EU / EEA پذیرفته شده در برنامه های مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را فراهم می کنند. کمک هزینه های تحصیلی EDUFI برای تأمین هزینه های زندگی برای تحصیلات دکتری تا یک سال تحصیلی در دسترس است. علاوه بر این نیز بورسیه های دولتی و دانشگاهی دیگر نیز برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است.

هزینه زندگی در فنلاند:

هزینه های زندگی دانشجویان مجرد در فنلاند در حدود 700-900 یورو در ماه تخمین زده می شود.

 دانشگاه های رایگان در سوئد 

هزینه های درخواست و شهریه برای کسانی که تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا / EEA / Nordic یا سوئیس نیستند و در در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اعمال می شود. با این حال، مؤسسات و دانشگاه های سوئدی تعداد قابل توجهی بورسیه تحصیلی کامل و جزئی را برای پرداخت شهریه ها و یا هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

در مقطع  دکتری در سوئد معمولاً توسط منابع مالی دانشگاه ها یا نهادهای تأمین مالی خارجی ارائه حمایت می شود. این بدان معناست که اگر به عنوان کاندیدای دکتری پذیرش شده باشید، هزینه ای پرداخت نمی کنید و ماهانه حقوق دریافت خواهید کرد.

تحصیل در کدام کشورها رایگان است؟

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *