0

نرخ پذیرش در دانشگاه های کانادا

5/5 - (3 امتیاز)

نرخ پذیرش دانشگاه های کانادا

دانشجویان بین المللی زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف مایل به تحصیل در کانادا هستند. ورود به دانشگاه های کانادا به دلیل رقابت پذیری آن دشوار است. با این حال، به اندازه دانشگاه های ایالات متحده رقابتی نیست. این فهرست دانشگاه هایی است که بالاترین میزان قبولی در کانادا را دارند. این لیست در صورتی مفید است که بخواهید دانشگاه هایی را که بیشترین شانس قبولی را در آنها دارید، بشناسید.

هر ساله دانشگاه ها برخی از اطلاعات اصلی را در مورد دانشجویانی که اخیراً پذیرفته شده اند منتشر می کنند، که معمولاً شامل نمرات آزمون، آمار جمعیتی، کل متقاضیان و میزان پذیرش است. به عبارت ساده، نرخ پذیرش دانشگاه، میزان پذیرش متقاضیان است که با تقسیم تعداد دانشجویان پذیرفته شده بر تعداد کل متقاضیان محاسبه می شود.

چرا نرخ قبولی در دانشگاه های کانادا بسیار بالا است؟

ورود به دانشگاه های کانادا، در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا نسبتاً آسان است. برخی از دلایل این است که تعداد متقاضی در کانادا در مقایسه با ایالات متحده آمریکا بسیار کمتر است. همچنین، باید توجه داشته باشید که برنامه های مختلف حتی در یک دانشگاه نیز پذیرش متفاوتی دارند. نرخ های پذیرش ذکر شده در اینجا نرخ پذیرش عمومی برآورد شده است و مختص هر برنامه نیست.

چگونه می توانم در این دانشگاه های کانادا تحصیل کنم؟

برای اینکه بتوانید در این دانشگاه ها تحصیل کنید، به موارد مختلفی نیاز دارید. ابتدا باید شرایط عمومی لازم را براورده کنید و سپس قبل از ددلاین ها اپلای نمایید. این یک فرایند چند مرحله ای است که نمی توان در این بخش به طور کامل مورد بحث قرار داد، اما می توانید در سایت ما، راهنمای نحوه اپلای را مطالعه نمایید.

آیا این دانشگاه ها در کانادا با نرخ قبولی بالا به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند؟

پاسخ کوتاه بله است. برخی از این دانشگاه ها بورسیه های بسیار بالایی را ارئه می دهند و حتی برخی کل هزینه های تحصیل و زندگی را تأمین می کنند. علاوه بر بورسیه هایی که توسط دانشگاه ها ارائه می شوند، بورسیه هایی بسیار خوب هم هستند که توسط نهاد های دولتی و استانی ارائه می شوند.

نرخ پذیرش در دانشگاه های کانادا

فهرست دانشگاه های کانادا با بالاترین نرخ قبولی

1. دانشگاه بریتیش کلمبیا

میزان پذیرش – 52٪

دانشگاه بریتیش کلمبیا، تاسیس شده در سال 1908، یک رهبر جهانی در زمینه آموزش و تحقیقات است و به طور پیوسته در بین 20 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. جمعیت دانشجویی آن تقریباً 65000 نفر است که 26.5٪ آنها دانشجویان بین المللی هستند و این دانشگاه را به بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی تبدیل می کند.

محوطه دانشگاه ونکوور، که 25 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد ، حال و هوای خنک ساحل غربی را ارائه می دهد. همچنین UBC دارای مجموعه ای جذاب از فارغ التحصیلان متشکل از نخست وزیران کانادا، ورزشکاران المپیک، دانش پژوهان و 8 برنده جایزه نوبل است.

2. دانشگاه واترلو

نرخ پذیرش – 53٪

دانشگاه واترلو که در مرکز فناوری کانادا واقع شده است، به شبکه ای متشکل از جوامع، صنایع و موسسات میان رشته ای در سراسر جهان تبدیل شده است. این دانشگاه یازدهمین سال متوالی خود را در رتبه ی اول به عنوان جامع ترین دانشگاه تحقیقاتی در کشور است و در عین حال عنوان نوآورترین دانشگاه کانادا را در 27 سال گذشته به خود اختصاص داده است. برنامه های برتر واترلو، علوم کامپیوتر است که بهترین در کشور است و مهندسی که رتبه دوم را دارد.

3. دانشگاه مک گیل

نرخ پذیرش – 53٪

دانشگاه مک گیل در شهر متنوع فرهنگی مونترال، کبک واقع شده است. در سال 1821 به منشور سلطنتی اعطا شد و اکنون یکی از معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی کاناداست. در کل مک گیل بیش از 40،000 دانشجو دارد. ارنست رادرفورد تحقیقات موفقیت آمیز خود در زمینه رادیواکتیویته را در مک گیل انجام داد که بعداً جایزه نوبل را برای وی به ارمغان آورد.

4. دانشگاه سایمون فریزر

نرخ پذیرش – 56٪

دانشگاه سایمون فریزر در سال 1965 تاسیس شده است. سه پردیس آن را می توان در شهرداری های ونکوور، برنابی و ساری بریتیش کلمبیا، یافت. هدف اصلی SFU این است که برترین دانشگاه تحقیقاتی جامعه کانادا باقی بماند. در نظام رتبه بندی THE دانشگاه سایمون فریزر در فهرست 100 دانشگاه زیر 50 سال جهان قرار داده است. در حال حاضر، SFU به جمعیتی بالغ بر 30،000 دانشجو رسیده است که می توانند از بین بیش از صد رشته برنامه را انتخاب کنند.

5. دانشگاه مک مستر

میزان پذیرش – 58٪

دانشگاه مک مستر یک دانشگاه پژوهش محور است و به دلیل دانشکده DeGroote بسیار مشهور است. این دانشگاه در سال 1887 تاسیس شد و محوطه اصلی 300 هکتاری آن را می توان در همیلتون، انتاریو درست بین آبشارهای نیاگارا و شهر تورنتو یافت. مک مستر به طور پیوسته به 100 دانشگاه برتر جهان تبدیل شده است و در حال حاضر بیش از 31،000 دانشجو دارد. راکتور هسته ای مک مستر و بزرگترین مرکز تناسب اندام در سراسر کشور از جمله موارد دیگری است که در مک مستر توجه داشته است.

6. دانشگاه دالاهوزی

نرخ پذیرش – 62٪

دانشگاه بعدی دالاهوزی با نرخ پذیرش بالا است. این دانشگاه بیش از 200 سال پیش، در سال 1818 تاسیس شده است. دانشگاه های آن را می توان در هالیفاکس و ترورو، نوا اسکوشیا یافت. در حال حاضر ، دال (همانطور که به آن شیرین می گویند) دارای بیش از 180 برنامه دانشگاهی و بیش از 19000 دانشجو از سراسر جهان است. هدف دالاهوزی این است که با ایجاد تحقیقات موفقیت آمیز با برنامه های تعاملی دانشگاهی، به ساحل شرقی کانادا تأثیر بگذارد.

7. دانشگاه آلبرتا

نرخ پذیرش – 63٪

 

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دانشگاه آلبرتا که در سال 1908 تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در ادمونتون است که جمعیت دانشجویی 40000 نفر را جمع آوری کرده است. این دانشگاه بیش از 380 دوره کارشناسی و 500 برنامه تحصیلات تکمیلی را برای انتخاب دارند. در حال حاضر این دانشگاه در بین 5 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. دانشگاه آلبرتا تأثیر زیادی بر اقتصاد آلبرتا دارد و درآمد سالانه بالغ بر 12.3 میلیارد دلار دارد. می توان گفت که دانشگاه آلبرتا در یک شهر بزرگ در شمالی ترین قسمت جهان، از نظر آموزش، تحقیق و مشارکت در جامعه، درجه یک است.

8. دانشگاه ویکتوریا

نرخ پذیرش – 63٪

در ساحل غربی کانادا، دانشگاه ویکتوریا یک دانشگاه تحقیقاتی جامع در بریتیش کلمبیا واقع است که در سال 1903 تاسیس شد. دانشگاه ویکتوریا بخشی از 1٪ دانشگاههای جهان در زمینه تأثیر علمی است و رتبه در بین بالاترین ها در کشور قرار دارد. این دانشگاه در حال حاضر 21800 دانشجو را در خود جای داده و شناخته شده ترین برنامه آن در رشته های زبان و ادبیات انگلیسی، علوم دریایی، جغرافیا، حقوق و فلسفه است.

9. دانشگاه لاوال

نرخ پذیرش – 63٪

کبک یک شهر با شکوه ودر  میراث جهانی یونسکو واقع شده است که دانشگاه لاوال را در خود جای داده است. ملکه ویکتوریا برای تأسیس آن در سال 1852 منشور سلطنتی صادر کرد، اقدامی که در سال 1972 به عنوان یک رویداد تاریخی ملی تعیین شد.  دانشگاه لاوال دارای یک تاریخ غنی است و به عنوان اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی شناخته شده است که همچنان به طور فعال فرهنگ فرانسه را در این قاره حفظ می کند.

10. دانشگاه کنکوردیا

نرخ پذیرش – 65٪

دانشگاه کنکوردیا، یک دانشگاه کانادایی که درصد بالایی از دانشجو را می پذیرد که یکی از سه دانشگاه موجود در کبک است که زبان اصلی آن انگلیسی است. در سال 1974، با ادغام کالج لویولا و دانشگاه سر جورج ویلیامز تاسیس شد.

11. دانشگاه مموریال نیوفاندلند

نرخ پذیرش – 66٪

دانشگاه مموریال نیوفاندلند یکی از دانشگاه های جامع در کانادا است. این دانشگاه در سنت جان واقع شده است و تنها دانشگاه در استان نیوفاندلند و لابرادور است. این دانشگاه در سال 1925 برای بزرگداشت کسانی که در جنگ جهانی اول خدمت و فداکاری کردند، تاسیس شد.

دانشگاه مموریال، 1800 دانشجو را با 100 برنامه تحصیلی خود جمع آوری کرده است که این دانشگاه را به یکی از بزرگترین دانشگاه های یافت شده در آتلانتیک کانادا تبدیل کرده است. همچنین لازم به ذکر است که دوره برجسته دانشگاه مموریال مهندسی دریایی است که برنامه آنها در رتبه 38 جهانی است.

12. دانشگاه ساسکاچوان

میزان پذیرش – 72٪

دانشگاه ساسکاچوان یک موسسه معتبر است که از سال 1907 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه با نرخ پذیرش بالا در قلب ساسکاتون یافت می شود و متعلق به Canada’s U15 (یک گروه نخبه از برترین دانشگاه های تحقیقاتی کشور) است. دانشگاه ساسکاچوان در حال حاضر 27500 نفر جمعیت دانشجویی دارد و فارغ التحصیلان با استعدادی را آماده می کند که می توانند تغییرات بومی و جهانی را رهبری کنند. دانشگاه ساسکاچوان همچنین به دلیل تحقیقات جهانی در زمینه منابع آب و امنیت غذایی شناخته شده است.

13. دانشگاه کارلتون

نرخ پذیرش – 73٪

دانشگاه کارلتون، معروف به دانشگاه پایتخت کانادا، در سال 1942 به عنوان پشتیبانی از جانبازان جنگ جهانی دوم تأسیس شد. این دانشگاه را می توان در پایتخت اتاوا ، کنار کانال باشکوه Rideau ، یک میراث جهانی یونسکو یافت.

بیش از 31200 دانشجو در دانشگاه حضور دارند. تیم های ورزشی در کارلتون Ravens نامیده می شوند. آنها بیشتر به خاطر تیم بسکتبال عالی مردان شناخته می شوند که از سال 2003 تاکنون 14 قهرمانی کسب کرده اند.

14. دانشگاه نیوبرانزویک

میزان پذیرش – 74٪

دانشگاه نیوبرانزویک در سال 1785 تاسیس شد و یکی از دانشگاه های کانادا با میزان قبولی بالا است. دو پردیس اصلی آن را می توان در فردریکتون و سنت جان یافت. دانشگاه برونزویک در حال حاضر کارآفرین ترین دانشگاه کانادا است که با 75 رشته تحصیلات خود بیش از 11400 دانشجو را جذب می کند.

15. دانشگاه گوئلف

میزان پذیرش – 75٪

دانشگاه گوئلف در سال 1964 تاسیس شد و یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در انتاریو است که به دلیل برنامه های ارائه شئه در هنر و علوم شناخته شده است. جمعیت آن بیش از 29500 دانشجو است که در پردیس های Guelph ، Toronto و Ridgetown تحصیل می کنند.

اولویت اول دانشگاه گوئلف تحقیق برای بهبود زندگی است. جامعه دانشگاهی آنها همیشه در جستجوی راه حل ها و دانش فعالانه در جهت زندگی پایدار و حفاظت و توان بخشی از سیستم زیست محیطی است.

برخی از موفقیت های علمی آن اثبات علمی وجود آب در مریخ و پروژه Barcode of Life است که ابزاری برای شناسایی گونه ها است.

16. دانشگاه مونترال

نرخ پذیرش – 76٪

دانشگاه مونترال یک دانشگاه فرانسوی زبان است که در سال 1878 به عنوان پردیس satellite دانشگاه Laval تاسیس شد. دانشگاه مونترال که در دامنه شمالی کوه رویال یافت می شود، بیش از 67،400 دانشجو و 600 برنامه عالی دانشگاهی را در خود جای داده است. این دانشگاه کانادایی نیز به دلیل میزان قبولی بسیار بالا از محبوبیت برخوردار است.

دانشکده هایی با کلاس جهانی، دانش آموزان عالی و فضای تحقیقاتی رقابتی به طور مداوم دانشگاه مونترال را در بین 90 دانشگاه های عالی رتبه جهان قرار می دهد. از فارغ التحصیلان برجسته پدر نخست وزیر فعلی کانادا، جاستین ترودو  پیر ترودو ، که زمانی خودش به عنوان پانزدهمین نخست وزیر کانادا خدمت می کرد می توان نام برد.

17. دانشگاه رایرسون

نرخ پذیرش – 80٪

دانشگاه رایرسون که در سال 1948 تاسیس شد، یک دانشگاه مستقر در تورنتو است که دانشکده مدیریت تد راجرز ، بزرگترین مدرسه تجارت درجه یک در کشور را در خود جای داده است. دانشگاه رایرسون بیش از صد برنامه دارد و به بیش از 45000 دانشجو رسیده است. از آنجا که رایرسون در قلب شهر تورنتو واقع شده است، در مشارکت با فضاهای عمومی و مشاغل نزدیک حضور پیدا کرده است.

این همکاری ها منجر به ساخت چهار ساختمان مهم برای جامعه تورنتو شد: مرکز ورزشی Mattamy Athletic ، مرکز یادگیری دانشجویی Yonge Street ، مرکز تصویر Ryerson و مجتمع علوم بهداشتی Daphne Cockwell.

18. دانشگاه لاکهید کانادا

میزان پذیرش – 83٪

دانشگاه لاکهید در سال 1965 تاسیس شد و اکنون دارای سه پردیس در Thunder Bay, Orillia  و انتاریو است. با بالا بودن میزان قبولی 83٪ ، اگر متقاضی این دانشگاه باشید احتمالاً پذیرفته بسیار بالا است.

دانشگاه لاکهید یک خانه افتخارآمیز برای تنها مدرسه تجارت در شمال انتاریو است که دارای اعتبار بین المللی است. این دانشگاه همچنین دارای دانشکده حقوق بورا لاسکین ، اولین برنامه حقوق در کشور است که مجوز را در برنامه درسی خود ادغام می کند. یک فارغ التحصیل رشته حقوق از Lakehead به طور خودکار واجد شرایط می شود که یک وکیل حرفه ای شود ، و مراحل معمول بیان را انجام می دهد.

19. دانشگاه ویلفرد لوریه

میزان پذیرش – 83٪

دانشگاه ویلفرد لوریه در سال 1911 تاسیس شد و به نام هفتمین نخست وزیر کانادا نامگذاری شد. این دانشگاه پایدارترین دانشگاه انتاریو است و هم اکنون دارای جمعیت دانشجویی 19،500 نفر و بیش از 100 دوره آموزشی دارد.

20. دانشگاه لث­بریج

نرخ پذیرش – 93٪

دانشگاه لث­بریج یک دانشگاه برتر کانادایی و یک موسسه تحقیقاتی برجسته است. این دانشگاه در سال 1971 تأسیس شد و بیش از 150 برنامه را ارائه می دهد و اکنون بیش از 8700 دانش آموز دارد. دانشگاه لث­بریج نیز یکی از دانشگاه های کانادا با بالاترین میزان قبولی است. این افتخار دانشگاه لث­بریج است که توسط معمار و برنامه ریز شهری برجسته کانادایی ، آرتور اریکسون طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *