0

چه عواملی شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کاهش می دهد؟

5/5 - (3 امتیاز)

چه عواملی شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کاهش می دهد؟

ویزای تحصیلی کانادا به عنوان یکی از انواع ویزای موقت کانادا است که نوعی مجوز موقت برایتحصیل  و زندگی در این کشور را فراهم می کند. ویزای تحصیلی کانادا، خود به دو قسمت ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم بندی می‌شود و این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا در کنار خانواده خود به تحصیل خود بپردازندو

مهم‌ترین شرط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس، کالج ها، دانشگاه و یا موسسات آموزش عالی در این کشور است. از این رو پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌ها و مدارس این کشور قادر خواهید بود برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

بر اساس اعلام وب سایت رسمی سفارت کانادا، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا بدون در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای انگشت نگاری برای متقاضیان ایرانی حدود ۱۱ هفته است. در واقع مدت زمانی که سفارت کانادا برای بررسی درخواست ویزای تحصیلی با احتساب زمان بیومتریک نیاز دارد، تقریبا ۳ ماه تخمین زده می شود. البته این زمان بسته به این است که کلیه مدارک متقاضی همچون نامه استادی پرمیت یا پذیرش تحصیلی متقاضیا آماده باشد.

فاکتورهای منفی تاثیرگذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که مطلع هستید، برای مهاجرت تحصیلی دو مرحله کاملا مجزا دارید که سپری کردن یکی از مراحل لزوما مرحله دیگری را تضمین نمی کند. این مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا هستند. یعنی داشتن نامه پذیرش از دانشگاه لذوما تضمین نمی دهد که شما واجد شرایط دریافت ویزا هستید و حتی در صورت داشتن یک پذیرش عالی از دانشگاهی امکان دارد که برای اخذ ویزا رجکت شوید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

زیرا در مرحله پذیرش از دانشگاه، شما باید توانایی های خود را به استاد و کمیته پذیرش مربوطه اثبات کنید در حالیکه در مرحله اخذ ویزا بایستی آفسیر سفارت کشور مربوطه را متقاعد کنید که شما فقط برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به آن کشور را دارید و بعد از فارغ التحصیلی هدف شما اقامت در کانادا نیست و به کشور خود باز می گردید. بنابراین عوملی در ادامه معرفی می شود که اگر دارای این شرایط باشید به احتمال زیاد به مشکلاتی در زمینه پذیرش و اخذ ویزا دچار خواهید شد و حتی به احتمال بسیار زیاد امکان ریجکت شدن ویزای شما وجود خواهد داشت. حال این عوامل عبارتند از:

  1. داشتن پذیرش مشروط
  2. داشتن نمره زبان پایین. داشتن یک نمره زبان بالا می تواند تواناییهای شما و هدف شما به تحصیل را نشان دهد.
  3. پایین و کم نشان دادن تمکن مالی            
  4. اقدام و درخواست ویزا برای کل خانواده از ابتدا    
  5. نداشتن پذیرش از دانشگاه ها و کالج های معتبر و مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا
  6.  نگارش ضعیف و کپی شده اسنادی مانند Cover letter و  Letter of intent یا study plan. اسنادی از قبیل SOP باید متقاعد کننده باشند و با ساختاری درست نگارش sop انجام گیرد تا آفیسر متقاعد شود که هدف شما فقط تحصیل است.
  7. عدم ارائه دلایل کافی برای بازگشت به ایران پس از تحصیل. بطور مثال اگر با داشتن سن بالا و همراه خانواده از یک کالج پذیرش داشته باشید، طبیعی است که آفیسر مهاجرت به مهاجرت شما مشکوک شود.
  8. ارائه گردش حساب بانکی در بازه زمانی کوتاه و نزدیک به زمان تعیین وقت سفارت
  9. داشتن سن بالا. در این زمینه، سن شما باید متناسب با مقطعی باشد که قصد تحصیل در آن را دارید. بنابراین هر چقدر سن بالاتر رود، خطر رجکت شدن پرونده شما نیز بیشتر می شود.
  10. داشتن معدل بسیار پایین. البته این مورد احتمال پذیرش از دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد.
  11. داشتن گپ تحصیلی زیاد. مسلم هست که اگر گپ تحصیلی زیادی بین زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی شما و اپلای شما باشد، شانس شما برای پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزا پایین خواهد بود.
  12.  برای دوره های زبان احتمال ریجکت شدن ویزا بسیار زیاد است.
  13. پذیرش برای رشته های غیر مربوط و ناملموس. بسیاری از متقاضیان از رشته هایی پذیرش می گیرند که هیچ گونه کاربردی در ایران ندارند. از این رو آفیسر مهاجرت متقاعد نمی شود که شما با این رشته غیر مرتبط و کاربردی در ایران مشغول به کار شوید و یا نیاز شما برای تحصیل در این رشته جهت پیشرفت در کشورتان باشد.

نکته ای که باید توجه کنید این است که با داشتن این موارد حتما ویزای شما ریجکت نمی شود چون موفقیت در هر پرونده به برآیند پرونده شما بستگی و همه فاکتورها در نظر گرفته می شود. پس باید فاکتورهای مثبت در پرونده شما بسیار بیشتر از فاکتور های منفی باشد. همچنین این شرایط ریجکت و یا قبولی پرونده شما را ضمانت نمی کند زیرا صدور ویزا فقط در اختیار اداره مهاجرت است و آفیسر راجع به پرونده شما تصمیم می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه اپلای در دانشگاه های کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *