0

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان | کشورهایی که برای پذیرش نیازی به آزمون تافل یا آیلتس ندارند

4.7/5 - (4 امتیاز)

در چه کشورها و دانشگاه هایی می توان بدون آیلتس و تافل پذیرش گرفت

برای تحصیل در خارج از کشور و در یک دانشگاه سطح بالا، متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی باید شرایط خاصی را برآورده نمایند. از این رو فقط در صورت ارائه پیش شرط های خاص متقاضیان می توانند پذیرشی موفق در دانشگاه های خارج از کشور داشته باشند. از جمله این پیش نیازها، اثبات مهارت زبان است که شما باید از طریق گواهی زبان نشان دهید. برای اینکه روند اپلای شما آسان و کمی بدون استرس انجام شود، به جستجو این مقاله را تهیه کردیم تا اطلاعاتی را در مورد دانشگاه های خارج از کشور که نیازی به مدرک یا گواهی زبان ندارند در اختیار شما قرار دهیم.

برای اکثر انگلیسی زبانان غیر بومی، گاهی بدست آوردن نمرات مورد نظر در امتحانات آیلتس و تافل دشوار است و به همین دلیل بیشتر افراد موفق به اخذ پذیرش نمی شوند. علاوه بر این، به دست آوردن این گواهینامه ها فشار مالی را بر روی افراد نیز وارد می کند، زیرا ممکن است برای بعضی از افراد بسیار هزینه بردار باشد و همچنین اگر شما مجبور به شرکت دوباره و دوباره در آزمون باشید تا بتوانید نمره مورد نظر را بدست آورید، این هزینه ها را دو چندان می کند. در هر صورت اکثر دانشگاه ها برای اهداف پذیرش به نمرات IELTS و TOEFL احتیاج دارند. اما خبر خوب این است که برخی دانشگاه ها نیز وجود دارند که نیازی به چنین امتحانات ندارند.

دانشگاه های کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، آلمان و استرالیا برای تحصیل دروس مورد نظر خود در دانشگاه های مورد نظر، برنامه‌های تخصصی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این برنامه های تخصصی به شکلی طراحی شده اند که به دانشجویان کمک می کند در صورت عدم رعایت مقدمات مورد نظر، خود را برای یک درجه بالاتر آماده کنند.

شما می توانید بدون ارائه گواهینامه مهارت های زبان مانند IELTS ،TOEFL یا PTE در دانشگاه های کانادا، استرالیا، انگلیس، آلمان و نروژ مشغول به تحصیل شوید. در زیر لیست آن دسته از دانشگاه هایی که در زمان پذیرش به TOEFL یا IELTS یا PTE نیاز ندارند را معرفی می کنیم.

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

1- دانشگاه های استرالیا بدون آزمون های آیلتس، آیلتس، PTE

در استرالیا دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که نیازی به نمره آزمون آیلتس یا تافل ندارند. برخی از آنها به شرح زیر ذکر شده است:

دانشگاه کوئینزلند، دانشجویان بین المللی را بدون آزمون آیلتس یا تافل پذیرش می کند در صورتیکه متقاضیان به ثابت کنند که دوره قبلی خود را در دانشگاهی سپری کرده اند که شیوه آموزش به زبان انگلیسی بوده است و یا دانشجو در محلی مشغول به فعالیت بوده است که در آن محیط به صورت انگلیسی صحبت می‌شد. دانشگاه مک کواری و دانشگاه آدلاید نیز زمانی پذیرش به دانشجویان بین المللی می دهند که آنها یک دوره انگلیسی، قبل از شروع تحصیل را سپری کنند.

با این وجود، دانشگاه استرالیا جنوبی و دانشگاه باند آزمون های دیگری مانند PTE یا CAE را نیاز دارند. علاوه بر این، دانشگاه Swinburne، دانشگاه کوئینزلند جنوبی و دانشگاه باند هنگامی که به متقاضیان پذیرش می دهد که تحصیلات قبلی خود را به صورت انگلیسی گذرانده باشید. سرانجام ، دانشگاه کوئینزلند جنوبی نیز یک pathway را برای دانشجویانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند فراهم کرده است.

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان

2- دانشگاه کانادا بدون آزمون آیلتس، تافل، PTE

اگر دانشجوی بین المللی هستید و می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، کانادا می تواند بهترین انتخاب برای تحصیل و حتی اقامت باشد. دلیل این امر این است که برخی از دانشگاه های کانادا به منظور پذیرش به هیچ گونه آزمونی مانند TOEFL یا IELTS یا PTE احتیاج ندارند. علاوه بر این، اگر قبلاً حداقل چهار سال در یک موسسه یا دانشگاهی به زبان ​​انگلیسی تحصیل کرده باشید، برای پذیرش در دانشگاه های کانادا نیازی به اثبات گواهی مهارت زبان ندارید. در زیر فهرستی از دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را بدون گواهی مهارت زبان پذیرش می کنند را بیان می کنیم.

3- دانشگاه انگلستان بدون آزمون ایلتس، تافل، PTE

برخی دانشگاه ها در انگلستان وجود دارند که به منظور پذیرش نیاز به اثبات مدرک آزمون های مانند آیلتس، تافل یا PTE را ندارند. فهرست دانشگاه ها و کالج های انگلستان بدون آیلتس ، PTE یا TOEFL به شرح زیر است:

4- دانشگاه های اتحادیه اروپا بدون آزمون آیلتس، تافل و PTE

در صورت ارائه مدارک زیر برای تسلط به زبان انگلیسی می توانید بدون ارائه نمرات IELTS یا TOEFL در کشورهای اروپایی تحصیل کنید.

  • تحصیل در موسسه قبلی شما به زبان ​​انگلیسی بوده و حداقل 5 سال در آن موسسه تحصیل کرده باشید. علاوه بر این، نخستین زبان این موسسه، انگلیسی در سطح O بوده باشد که سطح معمولی یا گواهی عمومی بین المللی آموزش متوسطه (IGCSE) است.
  • بایستی اثبات کنید که مهارت های ارتباطی مناسبی دارید و آموزش قبلی شما کاملاً به زبان انگلیسی بوده است.
  • درای مدارکی باشید که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس شده باشد.

1.4 –  الزامات آیلتس دانشگاه های نروژ

در نروژ، دانشگاه اسلو وجود دارد که بدون گواهینامه مهارت زبان، پذیرش دانشجویان را انجام می دهد.

2.4- الزامات آیلتس در دانشگاه های آلمان

دانشگاه های آلمان اکثراً نیازی به آزمون IELTS یا TOEFL ندارند اگر مدرک کارشناسی قبلی شما از موسسه ای بوده است که در آن شیوه تدریس به صورت انگلیسی صورت گرفته باشد. برخی از دانشگاه ها بیشتر برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی نیاز به نامه ای از موسسه قبلی دارند. علاوه بر این، دوره هایی وجود دارد که نیازی به مهارت زبان ندارند.

3.4 – الزامات آزمون آیلتس در دانشگاه های هلند

دانشگاه ها در هلند بیشتر دانشجویان بین المللی از کشور آفریقای جنوبی را بدون درخواست آزمون تافل یا آیلتسرا می پذیرند.

5- دانشگاه آمریکایی بدون آیلتس، PTE یا TOEFL

در ایالات متحده آمریکا برخی دانشگاه ها به شرح زیر ذکر کرده اند که نیازی به ارائه آزمون TOEFL یا IELTS ندارند.

اگر شرایط زیر را رعایت کنید، دانشگاه کلرادو پذیرش شما را می دهد. زبان مادری شما انگلیسی باشد. دانشجو تحصیلات قبلی خود را حداقل یک سال در موسسه ایالات متحده به پایان رسانده باشد.

برای دریافت پذیرش در دانشگاه درکسل، شما باید برنامه بین المللی دانشجویان و برنامه تابستانی آمادگی دانشگاه (UPREP) را تکمیل کنید.

علاوه بر این، دانشگاه های زیر در ایالات متحده پذیرش دانشجو را در صورت شرکت در یک برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP)  را می پذیرند.

علاوه بر موارد فوق، دانشگاه های زیر در ایالات متحده شما را با ارائه اثبات این که تحصیلات قبلی شما کاملاً در یک موسسه ​​انگلیسی بوده است، به شما پذیرش خواهد داد. همچنین دانشگاه ایالتی کالیفرنیا حداقل شرایط لازم برای مهارت انگلیسی را نادیده گرفته است.

جدای از اینها ، دانشگاه هایی که می توانید بدون نگرانی در مورد نمره TOEFL یا IELTS در ایالات متحده پذیرش دریافت کنید، به شرح زیر هستند:

6- دانشگاه های چین که به IELTS ، TOEFL احتیاج ندارند

بیش از 200 دانشگاه چینی داشتن گواهینامه آیلتس یا تافل را برای درخواست پذیرش دانشجویان بین المللی ضروری نمی دانند. حتی دانشجویان غیر انگلیسی زبان از کشورهای غیر انگلیسی زبان می توانند برای پذیرش در دانشگاه های چین اپلای کنند. نه تنها این، بلکه چین فرصتی خارق العاده ای برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است تا بدون هیچ گونه نگرانی در مورد آزمون آیلتس و بدون پرداخت اپلیکیشن فی، از بورسیه های دولت چین استفاده کنند.

7- دانشگاه های هند که نیازی به IELTS یا TOEFL ندارند

شما همیشه می توانید در هندوستان بدون اثبات مدرک زبانی تحصیل کنید و دانشگاه های هند شما را ملزم به اثبات مدرک زبان نمی دانند. در هند دانشگاه هایی مانند دانشگاه بمبئی، دانشگاه دهلی، دانشگاه باناراس هندو و دانشگاه کلکته مشهور هستند. علاوه بر این، آنها نمی خواهند شما IELTS یا TOEFL را برای پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری نشان دهید. یا برنامه دکتری با این حال، زبان تدریس در اکثر دانشگاه ها انگلیسی است.

8- دانشگاه های مالزی که نیاز به IELTS یا TOEFL ندارند

اگر علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور به خصوص در اسیا بدون اثبات آزمون آیلتس یا تافل هستید مالزی می تواند مقصدی دیگر برای شما باشد. در مالزی، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای هر نوع تحصیلی وجود ندارد. با این حال، شیوه آموزش در کشورهای مالزی بیشتر انگلیسی است.

9- دانشگاه های پاکستان به IELTS ، TOEFL احتیاج ندارند

مطابق گزارش های منتشر شده توسط مجله های مختلف، پاکستان به عنوان مقصد برتر سفر برای سال 2020 ظهور کرده است. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد زیرا طبق تحقیقات برای درخواست پذیرش در هر دانشگاه پاکستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی نیازی به گواهینامه IELTS ندارید.

https://ieltsdates.com/countries-and-universities-that-accept-students-without-ielts-toefl/

تحصیل در خارج بدون مدرک زبان.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *