0

ایرانیان بیش از دیگران باید منتظر روادید تحصیلی آلمان بمانند

رای دهید

گزارش هفته نامه ی آلمانی اشپیگل درباره روادید تحصیلی آلمان

به گزارش هفته نامه ی آلمانی “اشپیگل” فراکسیون حزب سبزها در پارلمان آلمان از دولت در رابطه با اعطای ویزا برای تحصیل یا پژوهش در دانشگاه های این کشور طرح سؤال نموده است.

در پاسخی که دولت ارائه کرده، آمده است که زمان انتظار متقاضیان این گونه روادید ها به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مهم ترین عامل، تناسب شمار متقاضیان و امکانات سفارتخانه های آلمان است.

پیشنهاد مطالعه: بورسیه های تحصیلی در آلمان

زمان انتظار برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

ایرانیانی که قصد دارند برای تحصیل یا پژوهش دانشگاهی به آلمان بروند باید بیش از یک سال در انتظار دریافت ویزا باشند. این در حالی است که مدت انتظار پاکستانی ها برای دریافت روادید آلمان شش ماه است.

بر اساس گزارش اشپیگل، در سال های اخیر تعداد متقاضیان ویزاهای تحصیلی یا پژوهشی آلمان در کشورهای گوناگون افزایش چشمگیری داشته است . در فهرست نوبت انتظار برای دریافت این گونه روادیدهای آلمان، ایران در راس قرار گرفته است. ایرانیان باید بیش از یک سال منتظر رسیدگی به تقاضای ویزایشان باشند .

پس از ایران، صربستان با ۲۵ هفته انتظار و سپس پاکستان با ۲۴ هفته در فهرست نوبت انتظار ویزای تحصیلی یا پژوهشی برای آلمان قرار گرفته اند.

حتما بخونید: روش گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی Apply for University

گفتگو با وزیر کار آلمان درباره قوانین جدید مهاجرت پژوهشگران

این در حالی است که هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان روز هفتم اکتبر در گفت وگو با روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه” قوانین جدید مهاجرت را “یک گام مهم در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی” آلمان خواند .

در باب انتقاد به این روند هایل به طنز به “فرانکفورتر آلگماینه” گفت در دنیا کشورهای دیگری هستند که هم آفتاب در آنها بیشتر می تابد و هم در آنجا به زبان انگلیسی صحبت می شود.

پیشنهاد مطالعه: معتبرترین پاسپورت ها

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *