مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

مراحل مهاجرت تحصیلی

مراحل مهاجرت تحصیلی

مراحل مهاجرت تحصیلی – گام به گام تا اپلای

فرایند اپلای برای پذیرش تحصیلی یک پروژه بسیار پیچیده و در عین حال پر اهمیت برای آینده کاری و زندگی شخصی هر فردی است که مایل به ارتقا سطح علمی، فرهنگی و هنری خود است و یا تمایل دارد شبکه بین المللی دوستان خود را گسترش دهد. این مسیر بدون شک به شما کمک می کند تا خود را با آخرین دستاوردهای فناورانه دنیا به روز نگهدارید. همچنین با همکاری های بین المللی نه تنها از لحاظ علمی و اقتصادی رشد کنید، بلکه با به روز نگهداشتن خود از روند جهانی شدن، دست به کسب و کار های موفق به دور از محدودیت های بین المللی بزنید.

با توجه به اهمیت این موضوع در مسیر تحصیلی هر فرد، مجموعه همیاراپلای بر آن شد تا در طول این مسیر کنار شما باشد و گام به گام شما را به هدفتان نزدیک تر گرداند. انتخاب موسسه آموزش عالی (شامل دانشگاه، کالج، مرکز پژوهشی و …) و یا استاد راهنما تاثیر یسزایی در موفقیت تحصیلی و زندگی آتی شما دارد. همچنین با انتخاب درست می توانید شانس دریافت فاند، اسکالرشیپ و یا هر نوع کمک هزینه تحصیلی خود را بالا ببرید.

فرایند مشاوره تحصیلی موفق را می توان به سه بخش اساسی دسته بندی نمود که مرحله نخست تهیه مدارک اولیه جهت معرفی خود، مرحله دوم به انتخاب موسسه آموزش عالی و مرحله سوم در نهایت به ارسال و ثبت درخواست پذیرش تحصیلی است:

مرحله اول مهاجرت تحصیلی

در مرحله نخست لازم است دانشجو یک پروفایل علمی و حرفه ای از خود در صفحات اجتماعی همانند (لینکداین و ریسرچ گیت) تهیه کند و همین طور به تهیه مدارک رزومه تحصیلی به شکل حرفه ای و استاندارد، نمونه انشا (writing)، بیانیه پژوهش و پورتفولیو نماید تا تمامی نقاط قوت و مهارت های تخصصی و زبانی خود را به شیوه ای حرفه ای به کمیته پذیرش دانشگاه و یا به استاد مربوطه نشان دهد. این مدارک برای اثبات مهارت های حل مساله، خلاقیت، نوآوری، تفکر انتقادی و تحلیلی و همین طور مهارت تخصصی در رشته علمی شما بسیار حائز اهمیت است. کارشناسان ما در مجموعه همیاراپلای به شما در تهیه این مدارک یاری می کنند. برای مثال در بسیاری از موارد که افراد مقاله ی چاپ شده در کنفرانس و یا مجلات علمی ندارند، به شما کمک می شود تا بتوانید یک بیانیه پژوهشی و یا چکیده مبسوط از پایان نامه و یا هر پروژه ای که تاکنون به اتمام رساندید به عنوان نمونه انشا تهیه کنید.

مرحله دوم برای اپلای تحصیلی

مرحله دوم اپلای بسیار حائز اهمیت است و به افراد توصیه می شود که ابتدا به جستجوی استادانی بپردازید که در زمینه علایق پژوهشی و یا حرفه ای شما در حال پژوهش هستند. در این مرحله می توانید به شیوه های مختلف و از طریق انواع ابزارهای اینترنتی و یا موتورهای جستجو این استادان را بیابید. سپس در ادامه به مکاتبه با استادان برای معرفی خود و چرایی انتخاب آنها به عنوان گزینه مناسب برای ادامه تحصیل خود اشاره کنید.

در صورت تهیه استاد و یا گروه تحقیقاتی مناسب، بدون شک استاد مربوط پس از استقبال ار رزومه و علایق شما تمایل به ارزیابی بیشتر شما از طریق یک مصاحبه آنلاین دارد لذا بایستی با آشنایی مراحل و شیوه مصاحبه، خود را برای این جلسه حساس آماده کنید. بسیار حائز اهمیت است که ابزارهای لازم برای مصاحبه را از پیش آماده کنید و از پخش صدا و تصویر با کیفیت عالی اطمینان حاصل یابید. در این مرحله حتما با مشاور تحصیلی خود چندین جلسه مصاحبه تمزینی داشته باشید تا خود را به طور درست و کامل ارائه کنید.

مرحله سوم در پروسه اپلای

مرحله سوم نیز به نگارش انگیزه نامه، کاورلتر و تکمیل فرم های اپلای ختم می شود. بسیار از دانشگاه ها فرم های اپلای خاص خود را دارند و پرسش های متعددی از افراد پرسیده می شود و از شما انتطار می رود به درستی به این پرسش ها پاسخ دهید. لذا بایستی با راهنمایی یک مشاور این فرایند ثبت درخواست را به درستی جلو ببرید و استاد خود را ناامید نکنید. برای مثال پرسش های زیر برخی از سوال های رایجی است که در فرم های انگیزه نامه ها وجود دارد:

  1. Why you want to join the program and why you have selected the particular supervisor?
  2. Please provide your research and multi-cultural cultural experiences in detail.
  3. Please provide pee-reviewed abstracts of your previous research activities.
  4. What are your objectives for pursuing this program?
  5. How is your previous experiences relevant to this program of study?
  6. Do you have any technical skills relevant to this program of study?

این فرایند پیچیده اپلای و پذیرش موفق تحصیلی نیاز به مهارت های بسیاری دارد که بایستی با یک برنامه ریزی درست زیر نظر یک مشاور صورت پذیرد. در هر مرحله از کار نیاز است که یک مشاور کنار شما باشد تا هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید. لذا ما در مجموعه همیاراپلای کارشناسان زبده را گرد هم آوردیم تا با ارائه بسته های مشاوره تحصیلی اختصاصی برای هر مرحله از کار و بسته های یک ساله برای طول مدت اپلای از ابتدا تا دریافت ویزا تحصیلی کنار شما باشند. مایه افتخار و خوشحالی مجموعه همیاراپلای است تا شما را در این مسیر همراهی کنیم و بتوانیم یک آینده درخشان برای شما ترسیم نمائیم.