مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

روش پیدا کردن استاد برای اپلای | روش یافتن دانشگاه برای اپلای

5/5 - (4 امتیاز)

چگونه استاد و دانشگاهی را برای اپلای پیدا کنیم؟

پیدا کردن استاد و دانشگاه برای اپلای به عوامل و فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد که در ادامه در  5 گام و به عنوان نمونه روش پیدا کرد آن را بیان خواهیم کرد.

گام اول

اولین روش برای پیدا کردن دانشگاه، استفاده از سایت های رتبه بندی دانشگاه ها است. برای این کار فهرست همه دانشگاه ها در رشته مورد نظرتان از سایتهای رده بندی معتبر مانند topuniversities و  Times Higher Education’s و US News قابل دستیابی است. برای این کار کافیست که از طریق لینک های زیر وارد هر یک از سایت ها شده و به جستجوی رشته مورد نظر بپردازید:

usnews

topuniversities 

Times Higher Education’s

در صورتی که نتوانستید رشته مورد نظر خود را از این راه پیدا کنید و یا به دنبال روش دیگری هستید، می توانید با استفاده از گوگل و جستجوی از طریق آن گزینه های مورد نظر خود را پیدا کنید. برای اینکار می توانید جمله ای مانند جمله زیر را در گوگل جستجو نمایید.

List of graduate programs + نام کشور مورد نظر + نام رشته مورد نظر 

به عنوان نمونه برای رشته علوم کامپیوتر در کانادا می توان رشته Graduate programs in Computer Science in Canada را جستجو کرد. به عنوان نمونه سایت phdportal می تواند یک فهرست خوب را برای شما نمایش دهد.

گام دوم

بعد از پیدا کردن فهرست اسامی دانشگاه های رشته شما، دانشگاه ها را براساس رتبه آن، اولویت بندی نمایید. به طور مثال اگر قصد دارید برای 10 دانشگاه اپلای کنید به معدل و رزومه خود توجه داشته باشید. این انتخاب های شما باید به گونه ای باشد که پذیرش شما برای انتخاب های آخر حتمی باشد.

  • اگر از رزومه خیلی خوبی برخوردار هستید؛ چهار دانشگاه که دارای رتبه زیر 30 ، چهار دانشگاه با رتبه 30 تا 80 و دو دانشگاه با رتبه 80 به بالا را انتخاب کنید.
  • اگر از روزمه خوبی برخوردار هستید (رزومه شما حدودا با معدل 16 تا 18 + نمره زبان بین 90 تا 100 تافل + با مقاله یا بدون مقاله همراه است) دو دانشگاه زیر 30، سه دانشگاه با رتبه 30 تا 80 ، سه دانشگاه با رتبه 80 تا 150 و دو دانشگاه با رتبه 150 به بالا را انتخاب کنید.
  • ÷÷

البته به این نکته دقت کنید که این ارقام و تعداد دانشگاه های نسبی هستند و بالطبع هرچه تعداد دانشگاه ها، علایق و مقدار هزینه شما بیشتر شود و هرچه تعدا مکاتبات شما بیشتر باشد شانس بالاتر و تعداد پذیرش بالا تری را خواهید داشت.

روش پیدا کردن استاد برای اپلای

گام سوم

بعد از انتخاب دانشگاه و اولویت بندی آنها، به جستجو و بررسی دقیق سایت دانشگاه و دانشکده مربوطه به رشته خود بپردازید. برای اینکار ساده ترین روش جستجوی از طریق گوگل است تا برای پیدا کردن شرایط پذیرش دانشگاه مربوطه بپردازید. بدین منظور می توانید از یک عنوان مانند جمله زیر استفاده کنید:

Graduate admission requirements  نام دانشگاه مورد نظر  +   نام دانشکده مورد نظر

گام چهارم

تا این مرحله ما به جمع آوری و تهیه فهرست دانشگاه های مختلف و شرایط پذیرش آنها پرداختیم. گام بعدی به یافتن اساتید مرتبط می پردازیم. با کمی جستجو از طریق سایت دانشگاه و دپارتمان مربوطه می توان لیست همه اساتید دانشکده را پیدا کرد. سپس نام و  آدرس ایمیل اساتید مرتبط با لینک صفحه شخصی یا آزمایشگاه آنها را در یک فایل اکسل ذخیره کنید. راه ساده تر مانند گام های قبلی جستجو از طریق گوگل می باشد و به عنوان نمونه می توانید از ساختار زیر استفاده نمایید:

Faculty + نام دانشگاه + نام دانشکده

به عنوان نمونه مانند جمله york university physics faculty

گام پنجم

در نهایت با تکمیل نام و فهرست اساتید و دانشگاه برای رشته ی خود، فرآیند مکاتبه برای اپلای را آغاز کرده و رزومه و ایمیل خود را برای اساتید ارسال نمایید. با هر استادی که مکاتبه می کنید و به آن ایمیل می زنید در داخل اکسل خود که تهیه کرده اید ثبت کنید.  بعد از یک تا دوهفته از هر ایمیلی که ارسال کردید، در صورت جواب نگرفتن یک ریمایندر به آنها بزنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *