مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

دوره پادفک در روسیه

5/5 - (1 امتیاز)

دوره پادفک چیست

کشور روسیه یکی از کشورهای اقتصادهای در حال رشد جهان است که برای به بین‌المللی کردن سیستم آموزش عالی خود از متقاضیان بین‌المللی حمایت می‌کند. در سال 2003، روسیه به سیستم آموزشی بولونیا پیوست و متعهد شد كه سیستم خود را با سایر كشورها در سراسر اروپا هماهنگ كند که این باعث شد تا دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو (Lomonosov MSU) بالاترین موسسه در روسیه شود. برای تسهیل در فرایند پذیرش و تحصیل دانشجویان بین المللی در روسیه، به متقاضیانی که به زبان روسی مسلط نیستند دوره پادفک ارائه شده است.

دوره پادفک که به صورت padfak نیز نوشته می شود، دوره‌ آماده‌سازی زبان روسی برای آن دسته از افرادی است که دانشگاه های روسیه را مقصد خود قرار داده اند. این دوره شرایط را برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه فراهم می‌کند و دوره‌ی آموزشی قبل از ورود به دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان بین المللی است. موضوعات دوره پادفک شامل اموزش در مهارت های مکالمه، شنیداری، زبان‌شناسی، زبان روسی در تجارت، ادبیات روسی و ترجمه است. از این رو دانشجویان در دوره پادفک متناسب با رشته‌ای که در آن می خواهند تحصیل کنند، دروس‌ پیش‌نیاز این رشته ها را به زبان روسی تحصیل کنند. اگر بخواهیم یک تعریف دیگر از این دوره داشته باشیم این است درواقع دوره پادفک، معادل مقطع پیش‌دانشگاهی ایران است.

 به‌عنوان نمونه دوره پادفکی که برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی ارائه می شود شامل آموزش زبان روسی عمومی و زبان روسی تخصصی،آموزش در زمینه های فیزیک، ریاضی، شیمی و زیست‌شناسی است. بنابراین دوره های پادفکی که برای رشته‌های علوم انسانی یا ریاضی ارائه می شوند نیز شامل دروس علوم انسانی و ریاضی خواهند بود.

متقاضیان با سپری کردن با این دوره، یک گواهی تعیین سطح زبان روسی را دریافت می کنند و به زبان روسی تسلط پیدا خواهند کرد. علاوه براین نیز متقاضیان دروس پایه مربوط به رشته‌ی تخصصی خود را را نیز به زبان روسی تحصیل خواهند کند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که دوره پادفک برای رشته‌های علوم پزشکی، برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان روسی دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری در روسیه هستند اجباری می باشد. 

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای دانشجویی کانادا | تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا | مقاطع تحصیل در کانادا | اپلای

مزایای شرکت در دوره پادفک

  • از مزایای شرکت در دوره پادفک این است که قطعا متقاضیانی در آزمون ورودی دانشگاه‌های روسیه قبول شوند که دوره پادفک را پشت سر گذرانده باشند. از این رو در صورت نداشتن دوره پادفک و زبان روسی، شانسی برای اقامت بعد از فارغ التحصیلی و کار در روسیه را نخواهید داشت.
  • همچنین فقط دانشجویانی می‌توانند بورسیه تحصیلی دولت روسیه را دریافت کنند که دوره پادفک را با موفقیت به اتمام رسانده باشند و قصد تحصیل به زبان روسی را داشته باشند.

مدت زمان و هزینه ها دوره پادفک

دانشجویانی که در دانشگاه‌های روسیه تحصیل می کنند در صورتی مدارکشان قابل‌تأیید است که دوره پادفک را گذرانده باشند. مدت زمان دوره پادفک 120 ساعت آموزش در روسیه است و معمولاً از 8 تا 10 ماه به طول می‌انجامد. غالبا زمان ثبت‌نام در دوره های پادفک از آوریل شروع می‌شود و تا ژوئیه ادامه دارد. دانشجویانی که از بورسیه برخوردار هستند، دوره پادفک را رایگان خواهند گذراند. هزینه دوره پادفک، در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما کل هزینه دوره پادفک روسیه به طور میانگین حدودا برابر 2000 تا 3000 دلار می باشد.

 هزینه دوره پادفک به طول دوره آموزشی شما بستگی دارد. اما به عنوان نمونه برخی از هزینه‌ها عبارتند از:

  • هزینه برای دوره‌ی عادی 8 تا 10 ماها در حدود 3500 دلار است.
  • هزینه برای برنامه های به مدت یک سال و شش ماه در حدود 6780 دلار است.
  • هزینه دوره هایی که بصورت آموزش تمام‌وقت پیشرفته آموزش زبان روسی هستند در حدود 5780 دلار و برای پاره وقت در حدود 4780 دلار است.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

مدارک لازم  برای شرکت در دوره پادفک

کورس ها در دانشگاه‌های روسیه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی می باشند. اما دوره کارشناسی در اکثر دانشگاه‌های دنیا و حتی روسیه به زبان آن کشور ارئه می‌شوند. بنابراین برای پذیرش در این دانشگاه‌ها باید دوره پادفک را گذراند.

یکی از شروط اصلی تحصیل در دوره کارشناسی، داشتن مدرک دیپلم است. علاوه براین متقاضیان زمانی می‌توانند در رشته‌ی موردنظر خود را تحصیل کنند که مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن داشته باشند و دروس پایه آن رشته را به زبان روسی سپری کرده باشند. که برای این مهارت ها دوره پادفک پیشنهاد می شود.

حال مدارکی که برای گذراندن دوره پادفک نیاز است عبارتند از:

  1. ترجمه ریزنمرات دبیرستان و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  2. ترجمه مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به زبان روسی
  3. ترجمه پاسپورت به زبان روسی
  4. عکس
  5. تکمیل کردن اپلیکیشن فرم دانشگاه.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *