مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

راهنمای انتخاب کشور برای اپلای | فاکتورهای انتخاب مقصد تحصیلی

رای دهید

راهنمای انتخاب کشور برای اپلای

رتبه بندی جهانی دانشگاه ها

انتخاب کشور برای اپلای | یکی از معیار های اصلی که متقاضیان در فرآیند اپلای به آن باید توجه داشته باشند رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها می باشد. زیرا رتبه‌بندی دانشگاه‌ها هم می تواند زمینه ساز فراهم امدن موقعیت‌های شغلی و تحصیلی بهتری در آینده باشد. اما باید در نظر داشت که رنکینگ جهانی دانشگاه ها نبایستی ملاک اصلی برای انتخاب مقصد تحصیلی باشد و باید سایر فاکتورها نیز مد نظر داشت. رتبه و اعتبار یک دانشگاه، می تواند راه را به سوی فرصت‌هایی باز کند که در حالت عادی در دسترس نباشند. از آنجایی که اکثر کارفرمایان بیشتر تمایل دارند که فقط از دانشجویانی که از بهترین دانشگاه های جهان فارغ التحصیل شده اند حمایت کنند، این فاکتور خود را نشان می دهد.

هزینه های تحصیل و زندگی 

هزینه های تحصیل و زندگی و فرصت‌های مالی در کشورها، دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف با یکدیگر بسیار تفاوت دارند. برای این فاکتور باید هزینه رشته خود را در کشوری که قصد تحصیل دارید تخمین بزنید که ارزش چنین هزینه‌هایی دارد یا خیر. همچنین جدای از موضوع شهریه‌های دانشگاه، هزینه‌های  زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین بهترین گزینه این است که در وحله اول به دنبال مقاصدی بروید که شهریه بسیار پایین داشته باشد و همچنین امکان بورسیه داشته باشد. بنابراین کشورهایی که تحصیل رایگان ارائه می دهند می تواند بهترین گزینه باشند. در این بین دانشگاه‌های کشورهایی نظیر آلمان، دانمارک، فنلاند، نروژ  و فرانسه می‌تواند گزینه‌های بسیار خوبی باشند.

انتخاب کشور برای اپلای

شرایط اخذ ویزا

هر کشوری متناسب با قوانین مهاجرتی خود، یکسری شرایط را برای اخذ ویزا دارند. از این رو حتما بایستی به این فاکتور توجه کرد. به عنوان نمونه آمریکا را به عنوان مقصدی می‌شناسیم که سختگیرهای زیادی در مرحله صدور ویزا شامل مراحل کلیرنس و حتی پس از صدور ویزا می باشد که این امر باعث شده بسیاری از افراد حتی با داشتن ویزای آمریکا از ادامه تحصیل در این کشور منصرف شوند. برنامه ویزای ورود در کشورهای مختلف فاکتورهای متفاوتی از جمله سن و سابقه تحصیلی، تمکن مالی، مهارت‌های زبان و دوره تحصیلی انتخابی را لحاظ می‌کنند.

علاوه بر این محدودیت‌هایی در مورد میزان زمانی که شما قبل و بعد از تحصیل قادر به اقامت در آن کشور هستید و یا اینکه آیا می‌توانید در طول دوره تحصیل یا پس از گرفتن مدرک خود در این کشور کار کنید، وجود دارند. بنابراین اگر قصد دارید تا پس از اتمام تحصیلات خود در آن کشور اقامت کرده و مشغول به کار شوید، پیش از تصمیم گیری، به موارد مورد نیاز و شرایط ویزا حتما توجه کنید.

شرایط پذیرش

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی نیز یکی دیگر از این عوامل برای انتخاب مقصد است. شرایط پذیرش از هر دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است ولی در کلیت یکسان می‌باشند. نکته دیگر در شرایط پذیرش که باید به آن توجه کرد، نرخ پذیرش دانشگاه است. دانشگاه‌هایی با نرخ پذیرش پایین از پذیرش سختی برخوردار هستند. دانشگاه‌ها شایستگی آکادمیک و مهارت‌های زبانی هر دانشجو را بررسی می‌کنند که  متناسب با رزومه افراد موافقت یا ریجکت شدن خود را اعلام می کنند.

میزان شانس قبولی دانشجویان بسته به این که برای ورود به یک دانشگاه چقدر رقابت وجود دارد و جایگاه آکادمیک موسسه تفاوت دارد.  به طور کلی، پذیرش در دانشگاه‌های برتر بسیار سخت می باشد. برخی از دانشگاه‌ها سیاست‌هایی درباره برخی از دانشجویان خارجی دارند که می‌توانند در دوره‌های تحصیلی، گروه‌های مختلفی را بپذیرند.

 

شرایط آب و هوایی

یک مسئله مهم دیگر که باید در هنگام انتخاب دانشگاه در نظر گرفت، شرایط آب و هوایی شهر محل تحصیل است. این که شهری که قرار است در آن برای دو یا چد سال زندگی کنید چه وضعیت آب و هوایی، چه شرایط جغرافیایی و جمعیتی دارد و این شرایط تا چه اندازه سازگاری با خصوصیات شما دارد. تحصیل در مناطق سرد مانند کشورهای اسکاندیناوی و یا معتدل مانند ایتالیا کدام یک شما را خوشحال می کند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *