0

شرایط کار دانشجویی در کانادا چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

کار دانشجویی در کانادا

تحصیل در کانادا فرصتی عالی را برای هرشخصی که مایل به تحصیل در کلاس جهانی هستند را در حالی که مشغول کار می باشند را فراهم می کند. فارغ از اینکه در داخل دانشگاه کار کنید یا در خارج از دانشگاه، دانشجویان بین المللی می توانند ضمن کسب تجربه کار ارزشمند، درآمد کسب کنند.

دانشجویان بین‌المللی در کانادا اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. علاوه براین دانشجویان می توانند در تعطیلات دانشگاهی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. در ادامه نحوه کار در کانادا به عنوان دانشجو آورده شده است. بطور کلی دانشجویان در زمان تحصیلات خود می توانن به صورت داخل دانشگاه (on-campus) و خارج دانشگاه  (off-campus) کار دانشجویی در کانادا انجام دهند.

پیشنهاد مطالعه: هزینه های تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کانادا چقدر است؟

کار در پردیس دانشگاهی (on Campus)

دانشجویان با انجام اینگونه مشاغل که در داخل پردیس دانشگاهی مشغول به کار شوند. این مشاغل می توانند مانند کار برای دانشگاه، کار به عنوان دستیار پژوهشی، کار در آزمایشگاه ها، کار در کتابخانه، کار برای سازمان‌های دانشجویی و کار در باشگاه ورزشی و رستوران های دانشگاه می باشد.

کار خارج از پردیس دانشگاهی (off-campus)

در این قبیل مشاغل، دانشجویان دانشجویان می‌توانند برای هر فردی خارج از دانشگاه کار کنند. دانشجویان در اماکنی مانند کتابخانه، مراکز تفریحی و فروشگاه‌ها یا رستوران‌ها و … می توانند جویای این مشاغل باشند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

شرایط کار دانشجویی در کانادا

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحت شرایط زیر در مشاغل on-campus و یا off-campus مشغول به فعالیت شوند. در مشاغل پاره‌وقت دانشجویان اجازه کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی را دارند. همچنین برای مشاغل تمام وقت دانشجویان به مدت 40 ساعت در هفته در ایام تعطیلات مجاز به کار هستند.

بطور کلی دانشجویان بین‌المللی که دارای ویزای تحصیلی (study permit) هستند و به صورت تمام وقت در مؤسسات آموزشی مجاز کانادا پذیرفته شده اند، می‌توانند بدون ویزای کاری در داخل پردیس دانشگاه مشغول به کار شوند. متقاضیان به منظور واجد شرایط شدن برای مشاغل خارج دانشگاهی باید یکسری شرایط را داشته باشند که عبارتند از:

دانشجویان باید دارای استادی پرمیت باشند و بصورت تمام وقت پذیرفته شده باشند. علاوه بر این دانشجویان بایستی دارای سین نامبر (SIN Number) باشند. البته دانشجویانی که در داخل پردیس دانشگاه مشغول به کار هستند، نیازی به داشتن مجوز کار و یا سین نامبر ندارند. همچنین متقاضیان باید در مقاطع دانشگاهی ار دانشگاه‌های معتبر کانادا (DLI) پذیرش داشته باشند.

با توجه به اینکه میزان دستمزد در استان‌های مختلف کانادا، می‌تواند متغیر باشد، دانشجویانی که در هفته 20 ساعت مشغول به کار هستند به صورت میانگین بین 600 تا 1000 دلار در ماه درآمد دارند.

مقاله مفید: روش های یافتن خانه در کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *