0

معتبرترین پاسپورت ها

رای دهید

طبق اعلام شاخص پاسپورت هنلی (Henley) ژاپن دارای معتبرترین پاسپورت دنیا می باشد. این شاخص نقاط قدرت و ضعف پاسپورت ها و مدارک ملی کشورهای مختلف را بر اساس تعداد کشورهایی که به شهروندان آنها اجازه ی ورود بدون ویزا می دهند می سنجد. این شاخص مبتنی بر داده های جمع آوری شده از طریق انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.

همانطور که بیان شد، کشور ژاپن در این شاخص رتبه ی نخست را از آن خود کرده است؛ شهروندان ژاپن می توانند بدون ویزا به 189 کشور وارد شوند. کشورهای مهاجر پذیری مانند کانادا اما در این میان همراه با سوئیس، بلژیک، دانمارک و ایرلند رتبه ی پنجم را دارد. در زیر فهرستی از برترین کشورها به لحاظ اعتبار پاسپورت ارائه می شود:

  1. ژاپن : 189
  2. آلمان، سنگاپور : 188
  3. فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کره ی جنوبی، اسپانیا، سوئد : 187
  4. اتریش، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، پرتغال، بریتانیا، ایالات متحده : 186
  5. بلژیک، کانادا، سوئیس، کانادا ، ایرلند و دانمارک : 183
  6. یونان ، استرالیا : 183
  7. جمهوری چک، مالت، نیوزیلند : 182
  8. ایسلند : 181
  9. مجارستان، اسلونی، مالزی : 180
  10. لاتویا، لیتوانی، اسلواکی : 179

اهمیت قدرت پاسپورت کشورها

وبسایت این شاخص بیان کرده که سنجیدن قدرت پاسپورت های کشورها حایز اهمیت است چرا که میزان آزادی شهروندان آن کشور را نشان می دهد. کشورهای فوق، قوی ترین روابط دیپلماتیک را با سایر کشورها دارند. سفر بدون محدودیت به کشورها روابط اقتصادی را هم تسهیل می کند. ارتباط بین المللی از بسیاری جهات یک ویژگی اصلی خلق و حفظ ثروت است و ارزش آن به موازات افزایش تلاطم و عدم ثبات منطقه ای بالا می رود.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *