مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

کم اثر شدن نمره زبان در پذیرش دانشگاه های کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

آیلتس دیگر مانعی برای قبولی در برخی از دوره های دانشگاه کانادا نیست

همانطور که میدانیم شرط لازم برای تحصیل در دانشگاه های بین المللی داشتن مدارک زبان و یا داشتن مهارت لازم در زبان انگلیسی و شرکت در آزمون هایی مانند TOEFL ، IELTS ، GRE، GMAT و موارد مشابه است. این امر اغلب باعث می شود دانشجویانی که تمایل دارند تا در دانشگاه های برتر تحصیل کنند و یا از فاند برخوردار باشند برای کسب نمرات بهتر و اخذ پذیرش تحصیلی بارها در این آزمون ها شرکت کنند. از این رو برای سهولت در پذیرش دانشجویان، چندین دانشگاه در کانادا شروع به چشم پوشی از شرط امتحان برخی از این امتحانات کرده اند. یکی از محبوب ترین آزمون های که چشم پوشی شده است، آزمون IELTS / TOEFL (یا سایر تست های زبان) است.

اما به راستی دلیل این کار چه میتواند باشد؟

دانشگاه های کانادا دریافته اند که دانشجویانی که مدرک خود را از یک موسسه آموزشی معتبر دریافت کرده اند و مدارک خود را به زبان انگلیسی دریافت کرده اند، اغلب از سطح خوبی از دانش زبان انگلیسی برخوردا هستند؛ خواه مهارت های خواندن، نوشتن و صحبت کردن باشد. از این رو، برخی از این دانشگاه ها احساس كردند كه امكان كنار گذاشتن شرط امتحان تسلط به زبان انگلیسی مانند آیلتس كه حداقل نمره 6.0 را دارد، امری معقول و منطقی است تا دانشجویان بتوانند به سهولت برای تحصیلات در کانادا اپلای نمایند.

دانشجویانی که تسلط به زبان انگلیسی را دارند

دانشجویانی که تسلط و نمره زبان دارند که می توانند به راحتی هرچه تمام تر به پذیرش خود بپردازند. اما از دانشجویان متقاضی که قصد دارند تا در دانشگاه های کانادا که خواستار ارائه نمرات IELTS نیستند اپلای کنند، باید برای تایید مدرک زبان انگلیسی، مدارک خاصی را ارائه دهند. این موارد ممکن است شامل گواهینامه های مربوط به دوره‌های زبان، اسناد و مدارک مبنی بر اینکه ​​آموزش در اولین یا آخرین مدرک تحصیلی به دست آمده به زبان انگلیسی بوده است می تواند باشد.

دانشگاه های برتر که نیازی به نمره IELTS ندارند

برخی از قوانین عمومی حاکم بر عدم الزام نمرات IELTS این است که دانشجویان یا زبان مادریشان انگلیسی باشد و یا اگر از کشورهای غیر انگلیسی هستند، تحصیلات رسمی سه یا چند سال متوالی خود را به زبان انگلیسی کسب کرده باشند. علاوه بر این، دانشجویانی که آزمون O-Level یا A-Level را گذرانده اند نیز دارای معافیت آیلتس هستند. دانشگاه های منحصر بفردی مجموعه‌ای از معافیت ها و شرایط لازم برای اثبات مهارت زبان انگلیسی متقاضی را دارند. در ادامه فهرستی از دانشگاه‌های کانادا که این معافیت را ارائه می دهند معرفی می کنیم:

  • دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)
  • دانشگاه بروک (Brock University)
  • دانشگاه کارلتون (Carleton University)
  • دانشگاه وینیپگ (University of Winnipeg)
  • دانشگاه رجینا (University of Regina)
  • دانشگاه مموریال (Memorial University)
  • دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)

با این حال برخی از دانشگاه ها اجازه پذیرش مشروط را می دهند. بطوریکه هنگام تحصیل دوره های اضافی زبان را سپری کنند.

کم اثر شدن نمره زبان در پذیرش دانشگاه های کانادا

آیا در صورت عدم ارائه نمرات آیلتس یا تافل ، امکان اخذ ویزا وجود دارد؟

کانادا مقررات جدید ویزای دانشجویی را معرفی کرده است که نه تنها به اطمینان از تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور کمک می کند، بلکه به آنها سطح مشخصی از آزادی کار را می دهد. از این رو دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ها و کالج های کانادا بطور موفقیت آمیز پذیرش گرفتند، واجد شرایط دریافت ویزا خواهند بود. از این رو دانشجویانی که متقاضی ویزا هستند بدون ارائه نمرات IELTS ، باید از ثبت نام خود در دانشگاه مورد نظر خود که نیازی به مدارک آیلتس ندارد، اطمینان حاصل کنند.

در حالی که کالج یا دانشگاه مورد نظر، نامه پذیرش را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، دانشجویان ممکن است مدارکی را برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود در هنگام درخواست ویزای دانشجویی ارائه دهند. چنین اقداماتی با مقررات سختگیرانه برای کمک به مقامات کانادایی در جلوگیری از ورود دارندگان مجوز تحصیل که مایل به ادامه تحصیل نیستند، کمک می کند و در عوض اطمینان حاصل می‌کند که ویزای دانشجویی را برای متقاضیان واقعی صادر کنند. پیش بینی می‌شود این اقدام به کانادا کمک کند تا مؤسسات آموزشی با کیفیت پایین را از بین ببرد و آموزش‌های با کیفیت بالا را به دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیلی با کیفیت هستند ارائه دهد.

هرچند که به طور کامل در حال حاضر دانشگاه‌های محدودی این پروسه را شروع نکرده‌اند، اما امید است که در آینده این رویه گسترش پیدا کند.

کم اثر شدن نمره زبان در پذیرش دانشگاه های کانادا

 

https://www.graduateshotline.com/canada/study-without-ielts.html

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *