مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

انجمن جلبک شناسی آمریکا

رای دهید

جلبک شناسی آمریکا

انجمن جلبک شناسی آمریکا در سال 1946 میلادی بنیان گذاری شد تا پزوهش و آموزش در حوزه جلبک شناسی را ارتقا دهد. این انجمن علمی دارای مجله علمی پژوهش فایکولوژی و روزنامه فایکولوژی است. چندین ویژگی بارز این انجمن علمی سبب شد تا گذری بر این فعالیت­ها و استراتژی­های علمی آنها در راهبرد این رشته داشته باشیم:

  1. معرفی رایگان تمامی گردهمایی ها، همایش­ها و کنفرانس های حوزه جلبک شناسی

    این انجمن علمی به طور رایگان به معرفی تمامی گردهمایی ها، همایش­ها و کنفرانس هایی می پردازد که در سرتاسر دنیا روی جلبک شناسی برگزار می شود تا با این روش شبکه ای از پژوهشگران برای پیشرفت این حوزه ایجاد نماید. همچنین به معرفی تمامی مجله های معتبری می پردازد که در حوزه جلبک شناسی وجود دارد.

لینک تمامی گردهمایی های علمی در حوزه جلبک شناسی

 

لینک انجمن ها و مجله های معتبر علمی در حوزه جلبک شناسی

 

  1. اهمیت حوزه جلک شناسی در فناوری و صنعت ایران

    نکته دوم به اهمیت این حوزه فناور و نوین در صنعت ایران است که اخیرا علاقمندان زیادی را به خود جلب نمود. ریزجلبک­ها موجودات تک سلولی فتوسنتز کننده هستند که در شرایط گوناگون آب و هوایی توانایی رشد و نمو دارند و این موضوع حتی در سال­های اخیر باعث ایجاد رشته نوین شورورزی در صنعت کشاورزی ایران شد. ریزجلبک همچنین توانایی جذب و مصرف بازه وسیعی از پسماندها و تبدیل آنها به مواد ارزشمند دارد که دارای ارزش تجاری بالایی هستند. از این میان می­توان به پروتئین­های تک سلولی از ریزجلبک اسپیرولینا، آنت اکسیدان بتا-کاروتن از ریزجلبک دونالیلا و آستازانتین از ریزجلبک هماتوکوکوس اشاره نمود. استفاده از عصاره سلول­های ریزجلبک اخیرا در صنایع آرایشی بهداشتی به عنوان کرم­های دست و صورت، شامپو و صابون وارد صنعت کشور شد.

  2. جوایز انجمن جلبک شناسی

    این انجمن همچنین دارای 6 جایزه است که به بهترین مقالات دانشجوئی در حوزه جلبک شناسی، بهترین پوستر، کتاب یا رساله، آموزش و خدمات پژوهشی و بهترین فیلم آموزشی یا تبلیغاتی که اهمیت و ارزش ریزجلبک­ها بر زندگی بشر نشان دهد.

  3. بورسیه و برد تحصیلی انجمن جلبک شناسی امریکا

    این انجمن همچنین دارای 5 بورسیه و برد تحصیلی است که تا سقف 10 هزار دلار آمریکا از پژوهشگران حمایت می­نمایند. لینک این بردهای تحصیلی در ادامه آمده است:

https://www.psaalgae.org/norma-j-lang-fellowships/

https://www.psaalgae.org/grants-and-fellowships/

همچنین برای آشنایی با آخرین فرصت­های کاری و پژوهشی در حروزه جلبک شناسی آمریکا می­توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.psaalgae.org/job-listings/

در راستای تشکیل انجمن جلبک شناسی ایران در سال 1396 و برگزاری دومین کنفرانس ملی جلبک شناسی ایران در بهمن 1397، بحث و بررسی استراتژی­ها و جایگاه این انجمن پیشرو می­تواند نمونه­ای موفق برای پیشبرد صنعت ریزجلبک در ایران باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *