0

بهترین روش پرداخت خارجی | انتقال پول به خارج از کشور | پرداخت ارزی

5/5 - (6 امتیاز)

نحوه انتقال پول به خارج از کشور

بهترین روش پرداخت خارجی | انتقال پول به خارج از کشور | انتقال پول به خارج از کشور | همانطور که مطلع هستید پرداخت های ارزی برای ایرانیانی که قصد حضور در جوامع بین المللی را دارند همواره یکی از مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند. متقاضیانی که قصد خرید اکانت از سرویس دهندگان جهانی مانند …Skype,  Spotify, PayPal, server،  افرادی که قصد شرکت در آزمون های بین المللی  و دانشجویان و اساتیدی که برای چاپ مقاله خود در مجله ها و شرکت در کنفرانس های علمی را دارند نیازمند این قبیل پرداخت به روشهای مختلف می باشند.

بنابراین انتقال وجوه و پرداخت های ارزی به خارج از کشور برای طیف وسیعی چه علمی و چه غیر علمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه براین برای صاحبان کسب و کار و سرمایه که در سطح بین المللی تجارت می کند، انتخاب سرویسی که پرداخت آنلاین را برای مشتریان را ساده تر کند مهم است. گاهی اوقات هم کثرت روش های پرداخت ارزی  موجب سردرگمی افراد می شود، به این دلیل که از انتخاب بهترین روش برای پرداخت ارزی آگاهی ندارند.

پیشنهاد مطالعه: مشاوره اخذ پذیرش تحصیلی

روش انتقال ارز به خارج از کشور

برای این کار ابتدا باید پاسخ سولاتی از قبیل امن ترین و بهترین روش برای ارسال پول به افراد را جستجو کرد. برای جواب به این قبیل پرسش ها باید عرض شود که انتخاب بهترین روش انتقال وجه به وضعیت موجود بستگی دارد. به عنوان مثال، بعضی از سرویس ها هستند که برای انتقال وجه با مقادیر بالا مناسب هستند و برای مبالغ پایین مناسب نیستند. بنابراین و بطور کلی هر یک از موارد زیر در تعیین بهترین و ارزان ترین شیوه جهت انتقال پول به خارج از کشور نقش دارد:

  1. نرخ ارز
  2. هزینه تبدیل ارز
  3. مقدار پول برای ارسال
  4. سرعت روش پرداخت
  5. کشور ارسال کننده وجه
  6. هزینه کارمزد
  7. مکان انتقال پول مانند حساب بانکی، یک کارت اعتباری، به صورت نقدی، کیف پول دیجیتالی، بیت کوین و …
  8. امنیت نحوه انتقال وجه

بهترین روش پرداخت خارجیبهترین روش پرداخت خارجی | انتقال پول به خارج از کشور | پرداخت ارزی بدون ریسک و دردسر جهت کار پذیرش، زبان و خرید های اینترنتی

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

بهترین روش پرداخت خارجی | روش انتقال ارز

در این بخش سعی داریم بهترین روش های انتقال ارز را به شما کاربران همیار اپلای معرفی کنیم و امیدواریم روش مفیدی برای شما باشد. شما می توانید قبل استفاده از هر روش انتقال پول به خارج از کشور، کاملا از اجرای درست و سابقه آن مطلع شوید و بعد به آنها اعتماد کنید.

بهترین روش پرداخت خارجی

1- خدمات پرداخت آنلاین

راحت ترین گزینه برای ارسال پول یا انتقال پول به خارج از کشور است استفاده از سرویس خدمات آنلاین است، به این دلیل که متقاضیان تنها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه در حد چند دقیقه می توانند از منزل خود و بصورت شخصی این انتقال را نجام دهند. بنابراین استفاده از سرویس های این شرکت ها در هر مکانی می باشد و به راحتی هر چه تمام تر قابل انجام است. علاوه بر این، استفاده از یک سرویس پرداخت آنلاین مانند پی پال دیگرشما را  به پرداخت هزینه های دیگر و یا هزینه های اضافی خارج از هزینه اولیه و نرخ ارز مجبور نمی کند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

1–1  پی بال ( PayPal )

پی‌ پال یک شرکت آمریکایی است که فعلیت آن در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی است. از ویژگی های مهم پی پال این است که بدون نیاز به هیچ حواله بانکی و فقط از طریق صرافی ها و یا خرید کارت اعتباری، می توان مبالغ خود را به هر واحد ارزی مانند دلار، یورو، پوند و دیگر ارزهای خارجی تبدیل کرد و برای اشخاص، موسسات و شرکت ها انتقال داد. بعضی از ویژگی های پی پال که می توان به آن اشاره کرد به صورت زیر می باشند:

  • ارسال سریع پول
  • خرید از فروشگاه های اینترنتی
  • خرید ارز پی پال
  • خرید از پی پال و نقد کردن آن
  • خرید و تمدید هاست و سرور
  • پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ها

ایجاد حساب در پی پال بصورت رایگان است. در این حساب می توان با رعایت مواردی چون عدم تغییر ip و عدم لاگین در پنل با آی پی ایران و عدم ورود اطلاعاتی از ایران در افتتاح حساب نسبت به نقل و انتقال پول و یا استفاده از این حساب هم موفق شد.

در روش پرداخت با پی پال می توان پول را به چیزی در حدود 190 کشور با 20 ارز متفاوت انتقال داد. جهت انتقال وجه تنها به ایمیل آدرس مقصد یاگیرنده یا شماره تلفن همراه آن شخص نیاز است. همچنین پی پال برای متقاضیان پرداخت های ارزی این امکان را فراهم آورده است تا قبل از انتقال وجه مقدار هزینه تبدیل و نرخ ارز را تخمین بزنید تا هزینه دقیق مشخص شود.

این روش برای مبالغ پایین که در آن هر دو طرف گیرنده و فرستنده به ایمیل دسترسی دارند و شخص گیرنده پول نیازی مبرم به وجه نقدی ندارد مناسب است. نکته مهم در این روش این است که اگر شخصی پول را از پی پال به شخصی دیگری با پی پال ارسال کند، برای برداشت این وجه  باید این مبلغ را به حساب بانکی خود منتقل کرده که احتمالا بین 5 تا 7 روز کاری طول خواهد کشید.

از مزایای این روش این است که به هیچ مورد اطلاعات بانکی آزاردهنده احتیاج پیدا نمی کنید. یعنی فقط ایمیل یا شماره تلفن گیرنده در این روش کفایت می کند. پی بال برای تجاری که احتیاج به پرداخت آنلاین دارند و فارغ التحصیلانی که تمایل به ارسال پول به خارج از کشور را دارند بسیار مناسب است.

هزینه هایی که در این روش پرداخت ممکن است متحمل شد براساس کشور دریافت کننده است. به عنوان نمونه پولی که برای شخصی در آلمان انتقال یافته، هزینه آن براساس هزینه اروپا است که چیزی در حدود بین 1 تا 4 درصد می باشد.

2-1 روش پرداخت اسکریل (Skrill)

یکی از مناسب ترین روش های انتقال وجه آنلاین، روش اسکریل می باشد. دلیل امر این است که کارمزد انتقال پول در این روش، فقط 1.9  درصد می باشد و راحتی کار با اسکریل باعث شده تا طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کند.  اسکریل یا مانی بوکرز( moneybookers ) این امکان را می دهد تا از طریق کارت اعتباری یا حساب بانکی پول خود را انتقال دهید.

در این روش افتتاح حساب بصورت رایگان می باشد اما استفاده از آن نیاز به تایید کردن حساب داردکه از سه روش ارسال پستی، کارت اعتباری و یا حساب بانکی انجام می گیرد. مدت زمانی که برای انتقال وجه می توان تخمین زد، یک روز کاری می باشد تا ابتدا توسط کارشناسان این شرکت بررسی لازم انجام شود.

البته باید بیان کرد که  گوگل والت (Google wallet)…. نیز جزء یکی دیگر از بهترین روش ها برای انتقال پول می باشند.

1–3 پایونیر – Payoneer

پایونیر یکی از جدیدترین روش‌ها برای انجام امور ارزی بین‌المللی است. این روش با داشتن کارمز پایین، سرعت عمل بالا در این عرصه از دیگر رقیبان پی پال در انتقال وجه است. استفاده از حساب پایونیر نیاز به تایید کردن حساب دارد که از سه روش ارسال پستی، کارت اعتباری و یا حساب بانکی انجام می گیرد. از مزایای این روش این است که در این روش قابلیت انتقال ارز و درآمد حاصل از آن به حساب بانکی وجود دارد و حتی می توان این مبلغ را از ATM به صورت مستقیم از حساب پایونیر دریافت فرمایید.

علاوه بر این با این روش امکان خرید از AMAZON به طور مستقیم وجود دارد. یکی دیگر از این مزایا این است که این روش از ارزهای زیادی هم پشتیبانی می کند.  مدت زمانی که طول می کشد تا وجه انتقال یابد، در بانک کشور همان حساب حدود 1 تا 3 روز کاری و برای انتقال به حساب خارج از آن کشور 1 تا 7 روز کاری زمان لازم است. کارمزد این روش چیزی در حدود 2.99 دلار برای انتقال به حساب بانکی و 15 درصد برای انتقال حواله SWIFT می باشد.

چگونه به خارج از کشور پول واریز کنیم

2- شرکت های انتقال پول | انتقال پول به خارج از کشور

این شرکت ها، شکرت هایی هستند که با سرعت در حال انجام ارسال وجه برای مشتریان از یک مکان به مکان دیگر و در بین کشورها می باشند. بنابراین برای ارسال یا انتقال پول بین المللی با سرعت بالا، خدمات این شرکت ها بسیار مناسب مناسب خواهد بود. خدمات این شرکت ها غالبا بصورت آنلاین و از طریق شعبات مختلف در سراسر جهان می باشد. علاوه بر این انتقال پول به شخصی در خارج از کشور با این خدمات هم بطور آنلاین و هم به طور آفلاین می باشد. از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند می توان دو سرویس پرطرفدار Western Union و MoneyGram نام برد.

1-2 وسترن یونیون – Western Union

این شرکت یک موسسه امریکایی است که سرویس های انتقال پول و حواله های شخصی را به تمام نقاط دنیا البته به جز کشورهای مورد تحریم، در سریعترین زمان و بدون نیاز به حساب بانکی انجام می دهد. شرکت وسترن یونیون حدود 500000 شعبه در بیش از 185 کشور دنیا دارد و موجب شده تا این موسسه بزرگترین موسسه در مقیاس جهانی شود. مدت زمان انتقال وجه  به حساب بانکی چیزی در حدود 2 روز کاری باشد که برای انتقال به صورت دستی، بلافاصله انجام می گیرد. کارمزد این شرکت در حدود 4.5 دلار برای حواله های 50 تا 900 دلار و 9.5 دلار برای حواله بالای 900 دلار می باشد.

2-2 مانی گرام – Money Gram

شرکت مانی گرام نیز مشابه شرکت وسترن یونیون دارای شعبات متفاوتی در سرتاسر دنیا می باشد. این شرکت در حدود 380.000 شعبه در 200 کشور دنیا را دارد و شخص دریافت کننده می تواند پس از چند دقیقه و حداکثر 24 ساعت با مراجعه به یکی از این شعبه ها و با ارائه پاسپورت یا گواهینامه رانندگی  و کد 10 رقمی انتقال وجه، مقدار پول خود را دریافت کند.

این شرکت قبلا مقدار وجه قابل انتقال را تا سقف در 5000 دلار تعیین کرده بود اخیرا به 3000 دلار محدود شده است. مدت زمانی که طول می کشد تا انتقال وجه صورت گیرد غالبا 10 دقیقه می باشد که می توان به حساب بانکی واریز شود. البته این زمان بستگی به کشور ثبت کننده و زمان ثبت سفارش شما هم دارد. کارمزدی که این شرکت برای تراکنش ها در نظر گرفته است 50  تا 900 دلار می باشد.  برای تراکنش های بالای 900 دلار 2 درصد از کل مبلغ و 11.5 دلار نیز دریافت خواهد کرد.

بهترین روش پرداخت خارجی | انتقال پول به خارج از کشور | پرداخت ارزی بدون ریسک و دردسر جهت کار پذیرش، زبان و خرید های اینترنتی

بهترین روش پرداخت خارجی 3- بازار جهانی ارز فارکس

از دیگر روش های مفید و کار راه انداز برای ارسال پول به خارج از کشور، می توان ارز خارجی یا فارکس (FX) را نام برد. در این روش با افتتاح یک حساب کاربری و انتقال پول به حساب FX می توان از این سرویس استفاده کرد.

نکات لازم برای انتخاب روش پرداخت ارزی

هر یک از روش هایی که به عنوان پرداخت ارزی بیان کردیم دارای مزایا و معایب خاصی هستند. بنابراین بهترین روش پرداخت ارزی، نیاز شما بستگی دارد. بنابر این مهمترین گزینه هایی که در هنگام انتخاب باید به آن دقت کرد عبارت هستند از :

راحتی کاربر

برای صاحب یک تجارت بین المللی که بااروش های پرداخت ارزی سرو کار دارند، باید بررسی کنند که مشتری و مخاطب چه چیزی را ترجیح می دهد  و از کدام روش استفاده کند. بطور نمونه افراد هنگام خرید اینترنتی چیزی حدد ۷۴ درصد را استفاده از روش هایی مانند ویزا کارت و مسترکارت را ترجیح می دهند.

امنیت

روش های پرداخت آنلاین که با اینترنت سر و کار دارند، به علت احتمال هک حساب خطر بالایی به وجود خواهد آمد. اما جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از فناوری های خاص مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و … امنیت این روش ها روز به روز در حال افزایش است.

کارمزد

برای آن دسته از افرادی که به دنبال انتقال ارز هستند و یا  یک فروشنده هستند و به دلیل تغییر نوع ارز می خواهند کارمزد کمتری را بپردازند، باید طیف های مختلف از قیمت هایی که وجود دارد را برسی کند که کدام یک از این روش ها کارمزد کمتری دریافت می کنند.

بهترین روش پرداخت خارجی | انتقال پول به خارج از کشور | پرداخت ارزی بدون ریسک و دردسر جهت کار پذیرش، زبان و خرید های اینترنتی

چگونه به خارج از کشور پول واریز کنیم

دیدگاه کاربران
  • فقیهی 21 مه 2020

    خیلی مفید بود با امید به پیدا کردن بهترین روش مورد بهره برداری و فرستادن ارز ایمیل ام رامیفرستم
    ممنون میشوم راهنمایی بیشتری بنمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *