0

نمره آیلتس مناسب برای اخذ پذیرش دانشگاه | نمره تافل مناسب برای اخذ پذیرش دانشگاه

5/5 - (2 امتیاز)

برای گرفتن پذیرش دانشگاه چه نمره تافل یا آیلتسی نیاز است؟

یکی از مهمترین ملزومات برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خارجی نمره زبان انگلیسی می باشد، زیرا در صورت نداشتن حداقل‌ نمره زبان مورد نیاز دانشگاه، باعث حذف شما از روند پذیرش و منجر به به رد درخواست اپلای شما خواهد شد. بنابراین دریافت نمره مورد نیاز برای اپلای  از طریق شرکت در یکی از آزمون‌های تافل (TOEFL iBT) یا آیلتس (IELTS) را می توان به دست آورد، که هر این دو آزمون‌، از آزمون های مطرح انگلیسی برای سنجش زبانی در سطح بین المللی  هستند.  از این رو قبل از اپلای برای یک دانشگاه، لازم است با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از حداقل‌های مورد نیاز  یا Minimum Requirements برای هریک از این آزمون‌ها مطلع شوید.

از طرفی برای روشن این موضوع و اهمیت آن به سوالاتی راجع به نمره زبان برای اپلای و گرفتن کمک هزینه تحصیلی یا فاند پاسخ خواهیم داد.

نمره مناسب برای تافل یا آیلتس جهت اخذ پذیرش و فاند تحصیلی

این سؤال یکی از سوالات رایج در بحث اپلای برای اخذ فاند یا بورسیه از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و استرالیا، است. پاسخ دقیق به این سوال نیازمند جستوجو در سایت تمامی دانشگاه ها است که امری زمان بر می باشد. اما به طور کلی بدین گونه است که هر چه قدر این نمرات بیشتر باشند شانس پذیرش نیز بالاتر خواهد رفت. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تمامی عوامل موجود در رزومه تحصیلی شما در کنار هم بررسی می‌شوند. این موارد شامل معدل، نمرات زبان، مقاله، توصیه‌نامه‌ها و انگیزه نامه است. بنابراین صرف داشتن حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه به‌ هیچ‌ وجه به این صورت نخواهد بود که به طور قطع پذیرش و فاند دریافت متقاضی حتمی است. زیرا با خیل عضیمی از داوطلبان از پنج قاره در حال رقابت برای پذیرش هستید.

نمره آیلتس مناسب برای اخذ پذیرش دانشگاه

متقاضیانی که آزمون تافل ، آیلتس و یا جی آر ای را با نمره مناسب پشت سر نگذاشته اند چه باید کنند؟

آن دسته از افرادی که برای دانشگاهی اپلای کرده‌اند اما در آزمون آیلتس یا تافل و یا جی آر ای نمره موردنظر را کسب نکرده‌اند، تنها ره ممکنی که دارند این است که بتوانند با مکاتبه با دانشگاه یا استاد مربوطه از آن‌ها مهلت بگیرند یا به نوعی پذیرش تحصیلی مشروط را داشته باشند. به این دلیل که بسیاری از دانشگاه‌ها به مدتی وقت می‌دهند تا این دسته از افراد آزمون را تکرار کرده و نمره ی لازم را کسب کنند. بنابراین اگر نمره ی آزمون تافل یا آیلتس، کمتر از حداقل موردنیاز دانشگاه باشد، در صورت مناسب بودن بقیه ی رزومه امکان دارد که به شما پذیرش مشروط داده‌ شود و از شما بخواهند تا دوباره آزمون زبان بدهید.

اما بسیاری دیگر هستند که این فرصت را به متقاضی نمی دهند و اعلام می کنند که برای نیم سال یا سال آینده اپلای کنید. بنابراین با ارسال یک ایمیل به دانشگاه یا دپارتمان، می‌توان از این بابت مطمئن شد.

آیا می توان بدون مدرک آزمون های تافل یا آیلتس یا جی آر ای برای دانشگاه‌های آمریکا اپلای کرد؟

این رویه در بعضی از دانشگاه‌ها وجود دارد که متقاضی بدون داشتن آزمون‌های زبان اپلای کنند. اما پیش‌ازاین کار با دانشگاه یا استاد مورد نظرمکاتبه کرده تا جزئیات این موضوع مطلع شوید.

حداکثر مهلت ارسال مدارک آزمون های تافل یا آیلتس داد به چه صورت است؟

اکثر دانشگاه ها در آمریکا و کانادا دو مهلت تحصیلی یا ددلاین دارند: مهلت اول برای ترم پاییز است که معمولاً از دسامبر تا فوریه است و مختص افرادیست که قصد دارند شانس خود را برای بورسیه یا فاند بیشتر کنند. بنابراین اکثر این دانشگاه ها تا حدود یک ماه بعد از مهلت مربوطه شان به شما فرصت می‌دهند تا نمرات زبان را به آنها برسانید. اما برخی از  دانشگاه‌ها با رتبه بالا، هیچ گونه مدارکی را بعد از ددلاین قبول نمی‌کنند.

مهلت تحصیلی دوم  برای افرادیست که به دنبال اخذ پذیرش بدون فاند یا بورسیه تحصیلی هستند. زیرا احتمال دریافت فاند در این ددلاین کم می باشد. این مهلت گاهی اوقات تا ماه می باز هستند. بنابراین برای افزایش شانس  فاند تحصیلی، بهتر است درخواست خود را در زودترین زمان ممکن تایید کنید و نمرات زبان را هم تا  یک ماه بعد از مهلت نهایی برای دانشگاه فرستاده باشید.

بنابراین برای تسهیل کار شما عزیزان برای اپلای، نمرات آزمون TOEFL و IELTS  برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای آمریکا و کانادا را سطح بندی می کنیم تا مشخص شود که چه سطوح نمره ای برای آن‌ها لازم است تا برای درخواست پذیرش مناسب باشد.

نمره تافل مناسب برای اخذ پذیرش دانشگاه

حداقل نمره تافل و آیلتس برای اخذ پذیرش

1 – برای داوطلبانی که نمره 78 یا پایین تر در تافل و 6 یا پایین تر در IELTS را اخذ کرده اند این سطح نمره نا مناسب است. شاید به نظر برسد که با کسب این سطح نمره  می توان برای دانشگاه‌های خارجی یا برای مهاجرت اپلای کرد، اما نکته که باید توجه شود این است که این نمره در شرایطی است که با سایر افراد رقابت می کنید، که چه بسا نمرات آنها بیشتر از شما باشد. علاوه بر این برای دانشگاه‌های سطح متوسط و بالا در کشورهای آمریکا و کانادا این نمره مناسب نیست و برای رسیدن به حداقل ملزومات اپلای باید دوباره در این آزمون ها شرکت کنید.

2 – آن دسته از داوطلبانی که حداقل نمره تافل یا آیلتس آنها به صورت نمره کل 79 و داشتن نمره 20 به بالا در مهارت اسپکینگ تافل و برای آزمون IELTS نمره کل 6 با نمره 6 یا بالاتر در اسپیکینگ، این احتمال را خواهند داشت که با آن بتوانند برای پذیرش در بعضی از دانشگاه‌های آمریکا اقدام کنند. توجه باید کرد که برای دانشگاه‌های کشور کانادا این نمرات اصلا مناسب نیست و تقریبا شانس پذیرش با این نمره تقریبا صفر است. اما می توان با جلب نظر استاد مورد نظر در دانشگاه مقصد برای اپلای با این نمرات می توان به صورت مشروط پذیرش گرفته‌.

3 – برای داوطلبانی که نمراتی بین  92 تا 100  و با داشتن نمره مهارت اسپیکینگ 20 به بالا برای آزمون تافل و  نمره کل 6.5 با نمره 6.5 در مهارت اسپیکینگ برای آزمون IELTS دارند سطح نمره ای متوسط را دارند.  این نمره، حداقل نمره مورد نیاز برای بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا است. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که این سطح نمره، یک سطح متوسط می باشد که می توان  با برای اپلای اقدام کرد، اما چون اپلای یک بحث رقابتی است و باید با انواع مختلفی از افراد در سرتاسر دنیا رقابت کنید این سطح نمره‌ داوطلبان را از دیگران متمایز نخواهد کرد و در صورت داشتن چنین نمره‌ای می‌بایست باید برای سایر فاکتورهای لازم مانند نمره GRE، معدل مقطع کارشناسی یا ارشد و  یا مقالات را پرداخت تا بتوان از سایر رقیبان پیشی گرفت.

4 – آن دسته از افرادی که نمره کل  100 یا بالاتر برای آزمون تافل iBT و نمره کل 7 با نمره 7 برای آزمون IELTS را کسب کرده اند، نمره خوبی را بدست آورده اند و به نوعی نمره سطح بالا محسوب می شود. این محدوده نمرات برای تمامی دانشگاه‌های آمریکا و کانادا مناسب است و متقاضی نسبت به بسیاری از رقیبان خود پیشی خواهد گرفت. البته کسب نمرات بالاتر از 110 برای iBT و بالاتر از 7.5 برای آیلتس، شانس پذیرش را برای دانشگاه‌هایی با رنکینگ بالا را به مراتب افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دیدگاه کاربران
  • فائزه 27 آگوست 2019

    میتونم مطلب رو توی وبلاگم بزارم؟

  • محمد 6 سپتامبر 2019

    با سلام
    لطفا نمره حدودی مناسب برای دانشگاه های اروپا رو هم بی زحمت بگین
    ممنون

  • ندیم 2 جولای 2021

    سلام آیا مدرک خاصی لازم است یا نه با توجه به اینکه من مدرک دیپلم علوم انسانی دارم درصورت موفقیت در آزمون تافل می توانم برای تحصیل به خارج کشور برم و یا رشته ای که انتخاب می کنم حتما زیر گروه های علوم انسانی باشه می توانم زیر گروه های رشته های دیگر رو هم انتخاب کنم اگه اگه لطف بفرمائید پاسخ بدید ممنون می شم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *