0

معرفی دانشگاه بارسلونا

1/5 - (1 امتیاز)

 دانشگاه بارسلونا

بسیاری از علاقمندان تحصیل در اروپا دانشگاه بارسلون را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند . اکثر دانشگاه های کشور اسپانیا دارای شهرت بوده و در این میان دانشگاه های بارسلون و مادرید از دانشگاه های مطرح دنیا شناخته می شوند . دانشگاه بارسلونا دانشگاهی دولتی واقع در شهر بارسلونا در اسپانیا است.

تاسیس دانشگاه بارسلونا

این دانشگاه در سوم نوامبر سال ۱۴۵۰ تاسیس شده است و پنجمین دانشگاه قدیمی اسپانیا و جزء قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. این دانشگاه ۷۵ رشته کارشناسی، ۳۵۳ رشته کارشناسی ارشد و هم چنین ۹۶ رشته در مقطع دکترا ارائه می دهد.

ارائه متنوع ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه بارسلونا، این دانشگاه را به یکی از مهم ترین دانشگاه های اروپایی مبدل کرده که نه تنها دارای تجهیزات و امکانات مناسب و پیشرفته ای می باشد که قیمت و هزینه های تحصیلی مناسب نیز بر مزیت های این دانشگاه افزوده است .

دانشگاه بارسلونا از بهترین اساتید بومی و بین المللی برای تدریس استفاده نموده و همواره حساسیت زیادی برای اساتید منتخب خود به کار می گیرد . این دانشگاه ازنظر پرستاری و علوم تجربی یکی از موفق ترین دانشگاه های حال حاضر دنیا محسوب شده و امکانات آموزشی و کاربردی بسیار مدرنی برای این رشته ها دارد .

دانشگاه بارسلونا به عنوان بهترین دانشگاه اسپانیا از طرف QS در سال 2011

در سال ۲۰۱۱ این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه اسپانیا از طرف QS انتخاب شد  ودر حال حاظر در رتبه 166 جهانی قرار دارد. این دانشگاه در رشته های هنر و علوم انسانی رتبه ۸۹ و در رشته های مهندسی ۱۷۵ و علوم طبیعی و بیومدیکال ۸۷ و ۱۴۳ ام برای رشته های علوم اجتماعی در جهان است.

تلفیق این دانشگاه با شهرت ورزشی و موقعیت فرهنگی و اجتماعی شهر بارسلون توجه بسیاری از دانشجویان را به سوی خود جلب کرده است. بطور خلاصه رنکینگ های این دانشگاه بصورت زیر است :

  • دانشگاه بارسلون جز 200 دانشگاه برتر دنیا از  نظر سیستم رنکینگ ARW می باشد .
  • از نقطه نظر رنکینگ WUR این دانشگاه جز 250 دانشگاه برتر دنیا می باشد .
  • از نظر رنکینگ QS  دانشگاه بارسولن در بین 160 دانشگاه برتر دنیا محسوب می شود .
  • جز 90 دانشگاه برتر جهان از نظر سیستم رنکینگ best global universities    می باشد
  • در بین 122 دانشگاه برتر دنیا از نظر سیستم رنکینگ CWUR می باشد.

پیشنهاد مطالعه: بورسیه های تحصیلی در آلمان

کمپین های دانشگاه بارسلونا

کمپس مختص رشته ریاضیات و علوم انسانی در مرکز شهر باسلونا با نام کمپس پلاسا واقع شده است. البته در برخی از قسمت های آن علوم اجتماعی ، هنر ، دارو سازی ، فیزیک و علوم کاربردی نیز تدریس می شود.

کمپس بلویتاژ قسمتی از بیمارستان بلویتاژ را شامل می شود و به عنوان مرکزی برای دندان پزشکی می باشد که البته در کنار آن گرایشات پرستاری نیز تدریس می شود . کمپس پزشکی به همین نام هم شناخته می شود و قسمتی از بیمارستان و کلینیک آگوست پی سانیر را شامل شده که در کنار آن علوم تجربی نیز تدریس می شود.

کمپس موندت در قسمت شمال بارسلونا واقع شده است و مخصوص برگزاری سمینارها و کلاس های روانشناسی و تربیت معلم می باشد. کمپس آخر برای رشته های تغذیه و صنایع غذایی می باشد و رشته های همین حوزه در آن تدریس می شود.

این دانشگاه ازنظر پرستاری و علوم تجربی یکی از موفق ترین دانشگاه های حال حاضر دنیا محسوب شده و امکانات آموزشی و کاربردی بسیار مدرنی برای این رشته ها دارد . همین موضوع برای صحت این گفته کفایت می کند که این دانشگاه در دل خود بیمارستانی مدرن را جا داده و دانشجویان خود را برای آموزش حضوری در این بیمارستان تحت تعلیم قرار می دهند.

حتما مطالعه کنید: انواع کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی

هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون:

بطور کلی هزینه های تحصیل در دانشگاهای عمومی در اسپانیا از سایر کشور های اروپایی کمتر می باشد و توسط مقامات دولتی برای هرمنطقه تعیین می شود.

هزینه های تحصیل در قالب  pay-per-credit پرداخت می شود و به همه دلیل است که میتوان مبلغ را درصورتی که در یک دوره یکسان دو یا سه بار ثبت نام کنید قابل تغییر باشد. بطور کلی شهریه ها در دانشگاهای عمومی بصورت زیر می باشد:

دوره کارشناسی: درحدود 750 تا 2100 یورو در سال

دوره ارشد و دکتری: درحدود 900تا 3300 یورو در سال

البته این مقدار برای دانشگاهای خصوصی در حدود 18000 یورو در سال خواهد رسید. در مورد هزینه های دانشگاه بارسلونا می توان گفت که میانگین شهریه در حدود 2900تا 3500 یورو در سال است.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه بارسلون:

اگر برای حمایت از زندگی خود از طریق تحصیل در آینده نیاز به حمایت داشته باشید، در اسپانیا چندین گزینه وجود دارد، از قبیل وام ها، بورس تحصیلی (بعضی از آنها توسط دولت اسپانیا) و کمک های گوناگون.

  • بورس تحصیلی اراسموس  برای دانشجویان بین المللی

اتحادیه اروپا منابع مالی را برای دانشجویان بین المللی که برای شرکت در برنامه های مشترک Erasmus Mundus انتخاب شده اند، برای تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه می دهد. این صندوق به همان اندازه برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا تهیه می شود، ارائه می شود.

  • بورسیه African Leadership in Business در بورس تحصیلی MBA

بورس تحصیلی به شهروندان آفریقایی ارائه می شود که مایل به کسب MBA در اسپانیا هستند.

همچنی برای مطلع شدن از وضعیت جایزه های تحصیلی میتوان از لینک زیر برای دورهای مورد نظر استفاده کرد:

وضعیت جایزه های تحصیلی دانشگاه بارسلونا

برای مطلع شدن از وضعیت خوابگاها می توان با استفاده از لینک زیر که مربوط به اداره خوابگاهای دانشگاه است استفاده کرد:

صفحه وضعیت خوابگاه ها در دانشگاه بارسلونا

[news_box display=”category” category=”189″ hc_title=””]

اپلای

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *