0

چه نوع بورسیه هایی برای تحصیل در استرالیا وجود دارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

چه نوع بورسیه هایی برای تحصیل در استرالیا وجود دارد؟

یکی مهمترین عامل انتخاب استرالیا به عنوان مقصدی برای تحصیل، داشتن دانشگاه هایی با رتبه های برتر در سطح جهانی می باشد. بطوریکه بیشتر این دانشگاه ها در گروهی تحت عنوان group of eight یا  گروه هشت عضو هستند. دانشگاه هایی که در گروه هشت استرالیا عضو هستند غالبا از لحاظ رتبه بندی در بین 100 دانشگاه اول جهان قرار دارند. این دانشگاه ها شامل دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه آدلاید، دانشگاه سیدنی ، دانشگاه نیوسوت ولز ، دانشگاه موناش ، دانشگاه کوئیزلند ، دانشگاه استرالیا غربی می باشند.

دانشگاه ها و دولت استرالیا به منظور جذب دانشجویان بین المللی، تسهیلات متنوعی را برای تامین منابع مالی دانشجویان فراهم کرده اند تا دانشجویان بین المللی با خیالی آسوده در این کشور مشغول به تحصیل شوند. بورسیه های گسترده ای وجود دارد که به صورت رقابتی هستند و به دانشجویان توانمند و شایسته تعلق می گیرد.

انواع بورسیه های تحصیلی در استرالیا

اسکالرشیپ ها یا بورسیه های تحصیلی در استرالیا به سه دسته تقسیم می شود.

دسته ی اول بورسیه های دولتی استرلیا مانند IPRS ، APA  و RTP هستند که توسط دولت استرالیا ارائه می شوند. این بورسیه های دولتی علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های ویزا و بیمه را نیز پوش می دهند. بورسیه های دولتی از رقابت بسیار بالایی برخوردار هستند و متقاضیان برای برنده شدن، بایستی رزومه خیلی خوبی داشته باشند. برای اینکه از این بورسیه ها بهره مند شوید بایستی بطور مستقیم برای آن اقدام کنید.

بورسیه IPRS مخصوص دانشجویان از سراسر جهان به غیر از استرالیا و نیوزیلند است و برای پژوهش در دانشگاه های استرالیاست. این بورسیه، هزینه های درمان و شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد.

بورسیه RTP نیز نوعی گرنت تحقیقاتی از طرف دولت استرالیا است که علاوه بر هزینه‌های شهریه، هزینه‌های زندگی را نیز پوشش می دهد. برای دریافت این بورسیه دانشجویان باید از طرف دانشگاهی که پذیرش گرفته اند اقدام نمایند. این بورسیه دولتی مختص دانشجویان ارشد پژوهش محور و دکتری است.

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در کالج استرالیا | بهترین کالج های استرالیا

دسته ی دوم از بورسیه ها، اسکالرشیپ هایی هستند که توسط دانشگاه ها ارائه می شوند. گاهی اوقات عناوین این نوع بورسیه ها بصورت پیشوند اسم دانشگاه قبل از عبارت IPRS می آید؛ مانند بورسیه پژوهشی دانشگاه نیوکاسل در مقطع کارشناسی ارشد (UNIPRS). بسته به نوع دانشگاه این نوع بورسیه ها گاهی اوقات هزینه های بیمه و ویزا را پوشش می دهند. این دسته از اسکالرشیپ ها از طریق دانشگاه اعطا می شوند و متقاضیانی که در زمان اپلای برای آن درخواست داده اند، در نظر گرفته می شوند. این نوع از بورسیه ها نیز رقابتی هستند و رزومه شما با سایر رقبا سنجیده می شود.

دسته ی سوم از بورسیه های تحصیلی، گرنت های اساتید می باشد. در این حالت پروژه های معینی از طرف استاد تعریف شده است که در صفحه ی وب سایت استاد و یا قسمت Job Career و یا Postgraduate Opportunity سایت دانشگاه قرار می گیرد. این پروژه ها ددلاین مختص به خود را دارند و بنا بنظر وی این بورسیه به متقاضیان داده می شود و اساتید کاملا مختار هستند که چه فردی را انتخاب کنند. بنابراین حتما شانس خود را برای این گرنت ها امتحان نمایید تا با جلب توجه و نظر استاد نسبت به خود از آن بهره مند شوید. از انجایی که بسیاری دانشجویان از این قبیل اسکالرشیپ ها اطلاع ندارند، از رقابت کمتری برخودار است و در صورت داشتن رزومه و ایده خوب شانس بسیار بالایی خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارزش تقریبی بورسیه های تحصیلی در استرالیا

برخی از بورسیه ها در محدوده 5000 تا 10000 دلار می باشد. بطور کلی تقریبا بورسیه های تحصیلی در استرالیا حداقل شهریه دانشگاه پوشش می دهند. بنابراین بصورت تقریبی، حداقل 25000 دلار در سال برای هزینه های زندگی به برندگان پرداخت می شود. البته بورسیه های دولتی تا مبلغ 40000 دلار در سال می تواند افزایش پیدا کند.

☑️ مقاله مرتبط: تحصیل در استرالیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *