مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

ددلاین ها در دانشگاه های استرالیا

5/5 - (1 امتیاز)

ددلاین ها در دانشگاه های استرالیا

در استرالیا دو ددلاین اصلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که عبارت است از:

  • فراخوان فوریه
  • فراخوان جولای

فراخوان در ماه فوریه اصلی ترین و ابتدایی ترین نوبت در استرالیا است و همانطور که از نام آن مشخص است در فوریه آغاز می شود. همچنین نوبت پذیرش ثانویه پاییز، ماه جولای می باشد. مانند اکثر کشورها، در ابتدایی ترین نوبت ها، بیشترین تعداد دوره های ارائه شده توسط تقریباً همه دانشگاه ها را دارد. اما نبوت پذیرش جولای تعداد محدودی دوره وجود دارد که توسط دانشگاه ها فراخوان داده می شود. این دو مورد عمده ترین فراخوان پذیرش در دانشگاه های استرالیا هستند.

با این حال فراخوان های دیگری مانند سپتامبر و نوامبر در استرالیا نیز وجود دارد که حتی دوره های کمتری نیز دارند. دوره های حرفه ای نیز بسته به دوره و دانشگاه برای ژانویه، مه یا جولای پذیرش می کنند.

در کنار این موارد، دانشگاه های مختلف برای هر بار فراخوانی، مهلت های مختلفی دارند، بنابراین روند درخواست باید بر اساس آن برنامه ریزی شود. پروسه پذیرش خود را از شش ماه قبل تر از شروع فراخوان مورد نظر آغاز کنید و سه ماه قبل تر از ددلاین مربوطه آزمونهای زبان و ورودی را پشت سر گذرانده و زمان باقی مانده را برای مراحل پذیرش و ویزا اختصاص دهید.

آخرین مهلت پذیرش در استرالیا

Australia intakes Deadline
February Intake October – November
July intake April – May

برای کدام نوبت در استرالیا باید اقدام کرد؟

. همانطور که اشاره کردیم، فوریه (که ترم 1 نیز نامیده می شود)، فراخوان اولیه در استرالیا است و بیشتر دوره ها، یعنی تقریباً تمام دوره ها در طول فوریه توسط همه دانشگاه ها ارائه می شود. دانشگاه ها همچنین دوره هایی را در ماه جولای ارائه می دهند. بنابراین بنا به هر دلیلی اگر در ماه فوریه نتوانستید پذیرش بگیرید، نوبت جولای گزینه بعدی و مناسب است.

همچنین برای ماه های اکتبر / نوامبر نیز تعدادی پوزیشن های باز وجود دارد. اما این بدان معنی نیست که برای این نوبت ها پذیرش خود را آغاز کنید زیرا در نوبت های اکتب و نوامبر به اندازه تعداد انگشتان، شماری از دانشگاه ها این فرصت را ارائه می دهند و دوره های ارائه شده در آنها حتی کمیاب است. برخی از دانشگاه ها دارای برنامه سالانه نیز هستند و در هر زمان از سال می توانید درخواست دهید.

مهلت پذیرش در دانشگاه های استرالیا

در ادامه لیستی از دانشگاه های برتر استرالیا، دوره های موجود و مهلت برنامه ها را ارائه می دهیم.

 

بخاطر داشته باشید که این مهلت های مقرر و ددلاین ها بصورت کلی هستند و برای بسیاری از دانشگاه ها با دوره های خاص ممکن است تغییر کند. از این رو بهتر است که برای کسب اطلاعات دقیق نیز به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید.

☑️ مقاله مرتبط: تحصیل در استرالیا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *