0

مصاحبه اسکایپ با استاد برای اپلای بصورت آزمایشی

مصاحبه اسکایپ با استاد

فرم درخواست جلسه آزمایشی مصاحبه اسکایپ با استاد

فرایند مصاحبه اسکایپ با استاد را میتوانید در فرم زیر به سادگی درخواست بدهید و به محض ثبت پیگیری لازم از طریق بخش خدمات همیاراپلای انجام خواهد شد.

فرم سفارش جلسه آزمایش اسکایپ


راهنمای جلسه مصاحبه اسکایپ


سوالات متداول در جلسه اسکایپ با استاد که احتمال دارد پرسیده شود

1. به طور کلی، به تجربه ها و دلایلی که شما را ترغیب به انتخاب تحصیل درخارج از کشور کرده است، می‌پردازید؟

2. آیا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با دانشگاه یا رشته تحصیلی مورد علاقه‌تان در تماس بوده‌اید؟

3. بر چه اساسی دانشگاه یا کشور مقصد تحصیلی‌تان را انتخاب کرده‌اید؟

4. چرا به دانشگاه مقصد خاصی درخواست داده‌اید؟

5. شما در خصوص بودن در یک دانشگاه خارجی، رویکرد چه چیزهایی دارید؟

6. آیا قبلاً تجربه زندگی یا تحصیل در یک محیط بین المللی داشته‌اید؟

7. آیا تا کنون در چالش هایی که در مورد زندگی یا تحصیل در خارج از کشور ممکن است بروی بگیرید، تجربه داشته‌اید و چگونه با آنها مقابله کرده‌اید؟

8. در انتخاب رشته تحصیلی‌تان، چه از دو موضوع “علاقه شخصی” و “فرصت‌های شغلی آینده” تابعیت می‌نمایید؟

9. چه پروژه‌ها، کارهای تحقیقاتی، شغل‌های پیشین وجود دارد که بر تجربه و علایق تحصیلی‌تان تأثیر مستقیم داشته‌اند؟

10. چه مهارت‌ها یا صفات فردی برای توفیق در تحصیل در دانشگاه مقصد شما ضروری است؟

11. آیا در خصوص چگونگی پشتیبانی خانواده یا افراد نزدیک مقیم در ایران مطمئن هستید؟

12. چگونگی تعامل شما با همکلاسی‌های بین المللی در دانشگاه را تصور می‌کنید؟

13. شما در خصوص بودن زمانی به صورت “منحصر به فرد” در دانشگاه خارجی، رویکرد چه چیزهایی دارید؟

14. زمان و تاریخ شروع تحصیل در دانشگاه مقصد شما چیست و آیا آماده استقرار در آن زمان هستید؟

15. آیا قبلاً با نامزدهای احتمالی رشته تحصیلی خود در دانشگاه مقصد مصاحبه کردید؟ اگر بله، لطفاً تجربه‌تان را توصیف کنید.

16. به نظر شما چرا ما باید شما را در دانشگاه مقصد ردیابی کنیم؟

17. چگونگی تبلیغ ویژگی‌ها و مزیت‌های شما برای دانشگاه مقصد را شرح دهید.

18. چگونگی تعامل و برقراری ارتباط با اعضای هیئت علمی و اداری دانشگاه را تصور می‌کنید؟

19. چگونه برنامه های مطالعاتی‌تان در دانشگاه مقصد را مدیریت خواهید کرد؟

20. پس از دریافت مدرک تحصیلی، چه برنامه هایی برای آینده خود در نظر دارید؟


آیا حتما باید تمام دروس مقاطع قبل رو برای جلسه مصاحبه اسکایپ مرور کنم؟

لازم نیست که کل دروس و دوره‌های قبلی خود را بخوانید. در مصاحبه اسکایپ برای اپلای تحصیلی، استاد عموماً به دنبال ارزیابی میزان تمامیت علمی شما و توانایی‌های منحصر به فردتان است. در نتیجه، تمرکز خود را بر روی رشته و موضوع تخصصی خود بگذارید و به طور کامل استعدادها، علاقه‌مندی‌ها، تجربیات پروژه‌ها و مهارت‌های تحصیلی خود را بیان کنید. در هر صورت، اگر درس‌های قبلی خود را مرور می‌کنید، می‌توانید کمک کننده باشد تا از تسلط خود بر دروس پیشین استفاده کنید و پاسخ‌های منطقی و دقیق‌تری بدهید.


آیا در مصاحبه ابتدایی اسکایپ با استاد موضوع گرفتن فاند را مطرح کنم؟

اکثر افراد میگویند جواب این سوال نه هست ولی بنظر ما باید موقعیت سنجی را برای هر مرحله از پروسه اپلای تحصیلی در نظر بگیرید زیرا این موضوع مختص موقعیتی هست که در آن هستید. ما اگر به عنوان مشاوره اپلای بخواهیم توصیه ای بکنیم ابتدا شرایط دقیق و شانس ابتدایی پذیرش شما و هدف اصلیتان را جویا میشویم. شاید هدف اصلی شما ابتدا پذیرش در دانشگاه مقصد باشد و یا احتمال گرفتن فاند یا حتی پذیرش شما بالا یا پایین باشد. پس همه این موارد به شما و موقعیت تحصیلی روبرو شما وابسته است. ولی اگر در موقعیتی شناور هستید که نمیتوانید وزن های درستی برای پارامتر های موجود ندارید پس مطرح نکردن ابتدایی موضوع فاند منطقی است تا در ابتدا موقعیت و حرف طرف مقابل را بشنوید و حتی میتوانید در لحظه تصمیم بگیرید زیرا احساس اینکه موقعیت درستی برای مطرح کردن هست یا نه فقط در دست شماست.

جواب این سوال میتونه به شکل زیر باشه ولی حتما به شرایط و موقعیت پیش رو وابسته هست:

بله، می‌توانید در مصاحبه اسکایپ اول موضوع گرفتن فاند (تامین مالی) را به استاد مطرح کنید. این موضوع مهم است زیرا استاد ممکن است بخواهد بداند چگونه قصد دارید تحصیل خود را مالی کنید و آیا توانایی مالی برای تکمیل دوره تحصیلی را دارید یا نه. در پاسخ خود، می‌توانید انواع فرصت‌ها و بورس‌هایی که برای تامین هزینه‌های تحصیلی خود دنبال می‌کنید مطرح کنید، همچنین می‌توانید در مورد تجربیات قبلی، وضعیت مالی خود و مهارت‌هایی که می‌توانید در طول تحصیلات خود به کار بگیرید صحبت کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه مهم ترین نامه در اپلای: ویرایش sop


در ادامه میریم سر وقت نکاتی که کافیه اونهارو داشته باشید تا خیلی از مسائل براتون برای مکاتبه با استاد یا مصاحبه اسکایپ با استاد حل بشه:

نکات مصاحبه اسکایپ

1. مطمئن شوید که Skype را نصب کرده اید

اگر به طور منظم از اسکایپ استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که برنامه را زودتر از موعد بر روی رایانه خود نصب کرده اید. دانلود و گذراندن مراحل نصب ممکن است زمان زیادی طول بکشد، بنابراین نمی‌خواهید این کار را درست قبل از مصاحبه انجام دهید و خطر دیر نشان دادن آن را دارید. اگر از قبل اسکایپ را نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که به‌روزرسانی شده است و اعتبار ورود به سیستم خود را در دسترس دارید تا نیازی به تنظیم مجدد رمز عبور خود نداشته باشید.

2. حرفه ای لباس بپوشید

حتی اگر حضوری ملاقات نمی کنید، باز هم باید طوری لباس بپوشید که انگار حضور دارید. این بدان معناست که از سر تا پا لباس های تجاری مناسب بپوشید، حتی اگر مصاحبه کننده نتواند تمام لباس های شما را ببیند. به نحوه نمایش لباس خود در دوربین نگاه کنید، سپس پس زمینه خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا لباس انتخابی شما تضاد خوبی با پس زمینه دارد یا خیر. ماندن در لباس رسمی برای مصاحبه اسکایپ پیامی را ارسال می کند که شما به آن بسیار علاقه مند هستید و در مورد نقش جدی هستید.

3. از پس زمینه مناسب استفاده کنید

می‌توانید پس‌زمینه‌های مختلفی را در اسکایپ انتخاب کنید، که ممکن است برای تماس با دوستانتان سرگرم‌کننده باشد، اما بهترین گزینه شما برای مصاحبه این است که پس‌زمینه‌تان را محو کنید یا مطمئن شوید که آنچه پشت شما در ویدیو است مناسب است. اگر در اتاق خواب خود تماس می گیرید، مطمئن شوید که پس زمینه شما فاقد انبوهی از لباس های شسته شده یا تخت خواب باشد. اگر دفتر شما مشابه اتاقی است، آن را قبل از مصاحبه سازماندهی کنید تا تنها چیزی که مصاحبه کننده پشت سر شما می بیند فضایی است که به خوبی کنار هم قرار گرفته باشد.

با قرار دادن میز خود در مقابل دیواری محکم و تمیز که عاری از حواس‌پرتی باشد، می‌توانید آن را ایمن کنید.

4. نور کافی در صورت شما بیافتد

شما می خواهید در طول مصاحبه خود نور کافی داشته باشید تا کارفرمای جدید بالقوه شما بتواند حالات چهره شما را ببیند، با شما ارتباط برقرار کند و مطمئن شود که تماس به خوبی انجام می شود. اگر می توانید، رایانه خود را طوری تنظیم کنید که با پنجره ای روبرو شوید که نور طبیعی را وارد می کند یا یک چراغ رومیزی که صورت شما را روشن نگه می دارد. مهم نیست که چگونه انجام می شود، منبع نور باید در پشت کامپیوتر شما ظاهر شود و روی شما تمرکز کند.

هنگام تمرین مصاحبه، نگاهی به ظاهر خود در لباس، پس‌زمینه و منبع نور انتخابی خود بیندازید تا مطمئن شوید که از هیچ قسمتی از چیدمان شما تابش خیره کننده‌ای وجود ندارد.

5. در فاصله مناسب بنشینید

در طول یک مصاحبه حضوری، شما در سمت مخالف اتاق با مدیر استخدام نمی‌نشینید. شما همچنین نمی توانید به راحتی نزدیک آنها بنشینید. همین قانون را هنگام مصاحبه اسکایپ با استاد یا کمیته پذیرش دانشگاه و یا مصاحبه کاری اعمال کنید و فاصله مناسبی بین خود و دوربین رایانه خود حفظ کنید. وقتی ویدیوی خود را قبل از ورود به تماس تست می‌کنید، مطمئن شوید که صورت، شانه‌ها و قسمت بالایی سینه‌تان قابل مشاهده است و بین بالای سر و هر دو طرف بدنتان در عکس فاصله وجود دارد. هرچه در کادر متمرکزتر باشید، فاصله شما بهتر است.

6. پنجره های اسکایپ را مرتب کنید

برای اطمینان از برقراری تماس چشمی، پنجره های ویدیویی را در برنامه اسکایپ به طور مناسب مرتب کنید. وقتی نرم‌افزار را باز می‌کنید، ممکن است پنجره‌ای که ویدیوی مدیر استخدام شما در کنار آن قرار دارد، باشد، بنابراین آن را روی آن بکشید تا تا حد امکان به دوربین نزدیک شود. به این ترتیب، مصاحبه کننده شما می بیند که شما درست به آنها نگاه می کنید و نه جای دیگری.

7. میکروفون و ویدئوی خود را تست کنید

قبل از مصاحبه اسکایپ با استاد، تنظیمات میکروفون و ویدئوی خود را تست کنید تا مطمئن شوید که کار می کنند. اگر با تجهیزات کار وارد مصاحبه شوید، به احتمال زیاد این پیام را ارسال می کنید که به اندازه کافی خود را برای این جلسه آماده کرده اید. میکروفون شما باید صدای شما را بدون استاتیک منتقل کند و بلندگوهای شما باید برای دریافت صدا از مدیر استخدام کار کنند، در حالی که ویدیوی شما باید در مرکز قرار گرفته و دوربین تمیز باشد. برای اطمینان از اینکه همه چیز همانطور که باید کار می کند، به تنظیمات اسکایپ خود مراجعه کرده و یک آزمایش آزمایشی از تجهیزات خود انجام دهید.

8. مصاحبه را در مکانی آرام انجام دهید

میزان نویز پس‌زمینه در طول مصاحبه شما می‌تواند بر نحوه انجام تماس تأثیر بگذارد، بنابراین سعی کنید رایانه خود را در فضایی با کمترین وقفه‌های احتمالی تنظیم کنید. اجازه دهید کسانی که با آنها زندگی می کنید بدانند که تماس مهمی دریافت خواهید کرد و اگر می توانند کمک کنند، نباید مزاحم شما شوند. اگر احتمال وقفه‌ای وجود دارد، مثلاً در مورد بچه‌ها یا سگ‌ها، فوراً با مدیر استخدام تماس بگیرید تا اگر این اتفاق بیفتد، خیلی تعجب نکنند. بی‌صدا کردن تلفن و توقف موقت اعلان‌های بازشو در رایانه‌تان را نیز در نظر بگیرید.

به خصوص اگر شغل جدید شما مستلزم این باشد که تماس‌های مشتری یا مشتری را بگیرید یا در بسیاری از جلسات کاری شرکت کنید، مدیر استخدام شما ممکن است انتظار داشته باشد که فضایی برای انجام کار خود داشته باشید که به شما امکان می‌دهد این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. . با این حال، اگر در طول مصاحبه شما وقفه ای رخ داد، در حالی که آرام و متمرکز بر بحث خود هستید، آن را تصدیق کنید.

9. زودتر وارد شوید

همانطور که باید چند دقیقه زودتر به مصاحبه حضوری برسید، باید سعی کنید زودتر به مصاحبه اسکایپ برسید. بسته به تنظیمات اسکایپ، یا می‌توانید قبل از مصاحبه‌کننده وارد اتاق جلسه شوید، در این صورت شما را منتظر می‌بینند، یا فقط زمانی می‌توانید وارد شوید که میزبان اجازه دهد. در هر صورت، یک مدیر استخدام متوجه خواهد شد که شما مشتاق صحبت در مورد نقش هستید و به اندازه کافی برای مصاحبه آماده شده اید.

10. در گفتگو مشارکت خود را نشان دهید

معمول است که یک کمیته پذیرش یا استاد دانشگاه به شدت به زبان بدن به عنوان همراهی برای صحبت های یک استخدام کننده بالقوه تکیه می کند، اما مصاحبه های اسکایپ یکسان نیستند. بنابراین، مهم است که برای حفظ یک مکالمه جذاب از طریق این پلتفرم کار کنید. این به معنای پرسیدن سوال، تکان دادن سر، حفظ ارتباط چشمی، لبخند زدن و تایید صحبت های طرف مقابل است.

11. به نوبت صحبت کنید

در حالی که حفظ مکالمه در مصاحبه اسکایپ با استاد یک نکته عالی است، اما باید کمی احتیاط کنید تا مطمئن شوید که هر دو طرف یکدیگر را می شنوند و هر دو به طور تصادفی صحبت های طرف مقابل را قطع نمی کنید. حتی قطع کردن ناخواسته، مانند پاسخ به سوال مصاحبه‌کننده، می‌تواند به‌طور لحظه‌ای میکروفون یک نفر را خاموش کند تا دیگری بتواند صحبت کند، ویژگی که در نهایت می‌تواند باعث سردرگمی و نیاز به تکرار بخشی از مکالمه شود.

12. برای مصاحبه آماده شوید

مانند هر مصاحبه ای، با تمرین پاسخ های خود به سؤالات مصاحبه پرطرفدار، آماده کردن نمونه کارها، یادداشت برداری از مسئولیت ها یا پروژه های ارزشمندی که تجربیات شما را نشان می دهد و بررسی شرکتی که با آن درخواست می دهید و نقشی که دارید، برای این نقش آماده شوید. مصاحبه برای.

شما همچنین می توانید برخی از سوالات خود را آماده کنید که نشان می دهد تلاش بیشتری انجام داده اید. راه دیگر برای آماده شدن برای مصاحبه، اجرای آزمایشی با یکی از دوستان در اسکایپ است. این به شما امکان می دهد تجهیزات خود را آزمایش کنید و به صحبت کردن با شخصی از طریق ویدیو عادت کنید.

همچنین ممکن است بخواهید قبل از شروع مصاحبه در مورد چگونگی رفع هر گونه مشکل فنی و داشتن این اطلاعات در مقابل خود مطالعه کنید. اگر صدا یا ویدیوی شما خاموش شد یا خطای رایج دیگری رخ داد، بهتر می‌توانید آن را سریعاً برطرف کنید و دوباره وارد بحث شوید.

13. وضعیت بدن را خوب حفظ کنید

وضعیت بدنی خوب، حرفه ای بودن شما را به ویژه در این نوع سناریو نشان می دهد. در حالی که نشستن روی صندلی مورد علاقه‌تان می‌تواند شما را به خمیدگی وسوسه کند، مراقب وضعیتی که در طول مصاحبه استفاده می‌کنید باشید. به جای لغزیدن روی صندلی، صاف بنشینید و شانه ها را به عقب و چشمانتان را به سمت جلو ببرید. حتی ممکن است با وضعیت مناسب بهتر ارتباط برقرار کنید و اعتماد به نفس بیشتری نشان دهید.

14. صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید

یکی از مزایای مهم مصاحبه اسکایپ این است که می توانید کارهای قبلی خود را به دلیل ارتباط با نقش به گونه ای به نمایش بگذارید که ممکن است مصاحبه حضوری از عهده آن بر نیاید. اگر یک نمونه کار آنلاین دارید، از مدیر استخدام بپرسید که آیا می توانید صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید تا بتواند وب سایت شما، حساب های رسانه های اجتماعی را که مدیریت کرده اید یا شماره های فروش شما را در یک صفحه گسترده ببیند. با این اطلاعات در پنجره دیگری آماده باشید تا مجبور نباشید زمان ارزشمندی را برای جستجوی آن صرف کنید—این همچنین نشان می دهد که برای مصاحبه به خوبی آماده شده اید.

15. مصاحبه خود را ضبط کنید

برای ضبط مصاحبه اجازه بگیرید. اگر انتظار دارید قبل از دریافت نقش، چندین مصاحبه اسکایپ داشته باشید، می‌توانید به مصاحبه مراجعه کنید. بر اساس اطلاعاتی که شما و مصاحبه کننده در مورد آن صحبت کرده اید، می توانید هم ببینید که چگونه می توانید دفعه بعد پیشرفت کنید و هم برای مراحل بعدی آماده شوید.

☑️ منبع 15 نکته بالا: indeed