0

نگارش نامه اعتراض به ریجکتی ویزا

نامه اعتراض به ریجکتی ویزا

نگارش نامه اعتراض به ریجکتی ویزا در همیاراپلای

  1. اطلاعات خود را در فرم ویرایش نامه اعتراض به ریجکتی ویزا زیر وارد کرده و ارسال کنید.
  2. تماس کارشناس همیاراپلای با شما و پیگیری های لازم انجام می شود.
  3. هزینه را واریز میکنید (قبل از پرداخت، شرایط شما بررسی میشود)
  4. گروهی با کد اشتراک اختصاصی برای شما ایجاد میشود که متشکل از کارشناسان نگارنده و شما میشود.
  5. پرسشنامه ای در قالب word به شما ارائه می شود که آن را پر کرده و برای ما ارسال می کنید (در صورت ارائه اطلاعات کامل، خدمات با کیفیت بالاتر دریافت خواهید کرد.)
  6. نگارش اختصاصی و حرفه ای نامه مکاتباتی شما توسط کارشناسان مجموعه همیاراپلای
  7. امکان بازبینی و درخواست ویرایش رایگان بر اساس انتخاب پکیج (حداکثر ظرف 10 روز پس از دریافت خدمات)

پیگیری های لازم برای نگارش اختصاصی نامه مکاتباتی اعتراض به ریجکتی ویزا شما، بعد از تکمیل ثبت سفارش از طریق کارشناس همیاراپلای انجام میشود و ساختار اطلاعات بر اساس مقصد و هدف شما چیده میشود.

پکیج‌های های موجود برای نگارش Appeal Letter

نامه اعتراض به ریجکتی ویزا

فرم سفارش نگارش Appeal Letter


چگونه برای رد ویزا نامه تجدید نظر بنویسیم؟

در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه نوشتن نامه تجدید نظر برای رد ویزای شینگن آورده شده است:

  1. اعلان رد را دریافت کنید.
  2. تعیین کنید که آیا حق تجدید نظر دارید یا خیر.
  3. دلایل رد ویزای خود را تحلیل و بررسی کنید.
  4. اسناد پشتیبان را جمع آوری کنید.
  5. نامه تجدید نظر را بنویسید.
  6. درخواست تجدید نظر را ارسال کنید.

دانستن قوانین مربوط به نحوه نوشتن درخواست تجدید نظر بسیار مهم است زیرا نحوه نوشتن آن و آنچه انتخاب می کنید در نامه تجدید نظر خود بگنجانید نقش کلیدی در دریافت پاسخ مثبت دارد.

مرحله 1. اعلان رد را دریافت کنید

اگر درخواست ویزای شینگن شما رد شده باشد، از طریق “فرم استاندارد برای اطلاع رسانی و انگیزه رد، ابطال یا لغو ویزا” ارائه شده در ضمیمه VI، با ذکر دلیل(های) امتناع ویزا به شما اطلاع داده می شود. یک کپی از این سند دریافت خواهید کرد.

مرحله 2. تعیین کنید که آیا حق تجدید نظر دارید یا خیر

قبل از شروع روند تجدید نظر، باید مطمئن شوید که مجاز به درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم درخواست ویزای شینگن خود هستید. به این ترتیب، باید بررسی کنید که آیا کشور عضوی که ویزای شما را رد کرده است به متقاضیان ویزا اجازه درخواست تجدید نظر می دهد یا خیر.

برای دریافت چنین اطلاعاتی، می‌توانید با سفارت کشور عضوی که درخواست ویزای شینگن شما را رد کرده است تماس بگیرید و بپرسید که آیا می‌توانید به تصمیم آن‌ها اعتراض کنید. اگر آنها با پاسخ مثبت پاسخ دادند، می توانید به نوشتن نامه تجدید نظر خود ادامه دهید.

مرحله 3. دلایل رد ویزای خود را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید

در نامه امتناع شما، کشور عضو دلایل رد شدن ویزای شینگن شما را بیان می کند، بنابراین مهم است که دلایل را در نامه تجدید نظر خود ذکر کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: کاورلتر ویزا توریستی

مرحله 4. اسناد پشتیبانی را جمع آوری کنید

مدارک پشتیبان مورد نیاز هنگام درخواست تجدیدنظر برای رد ویزا به دلیل رد درخواست ویزا شما بستگی دارد (اسناد جعلی، اتهامات جنایی، بودجه ناکافی و غیره). دلایل امتناع در نامه امتناع دریافتی شما ذکر شده است.

در زیر برخی از رایج ترین دلایل رد درخواست ویزا و مدارک پشتیبانی مورد نیاز در چنین مواردی ارائه شده است.

هدف نامشخص از بازدید

  • برنامه سفر – گواهی رزرو بلیط هواپیما یا رزرو پرواز. مطمئن شوید که سند واضح است و حاوی اطلاعات دقیق (نام پرواز، تاریخ ورود و خروج، کد پرواز و غیره) است.
  • دعوت نامه – که توسط میزبان (دوست، عضو خانواده، موسسه یا سازمان و غیره) نوشته شده و دلیل دعوت از شما را برای پیوستن به آنها توضیح می دهد.
  • نامه پوششی – نوشته شده توسط شما که دلیل سفر به کشور عضو، کاری که در طول اقامت خود انجام خواهید داد و مکانی که در آن قرار خواهید گرفت را بیان می کند.

مشکوک به اینکه ممکن است به کشور خود برنگردید

  • اثبات اشتغال – برای اثبات شاغل بودن خود قرارداد کاری ارائه دهید. اگر قرارداد را در طول درخواست ویزا ارسال کرده اید، نامه ای از کارفرمای خود دریافت کنید که در آن قید شده باشد که پس از پایان سفر خود به کشور عضو، موظف به بازگشت به کار هستید.
  • نامه پذیرش مدرسه/دانشگاه – اثبات اینکه شما در یک موسسه آموزشی در کشور خود ثبت نام کرده اید. اگر قبلا ارسال شده باشد لازم نیست.
  • اثبات مالکیت – اسناد قانونی که ثابت می کند شما دارای یک ملک (کسب و کار، خانه و غیره) هستید.
  • گواهی وضعیت مدنی – اسنادی که وضعیت شما را نشان می دهد و ثابت می کند که اعضای خانواده در کشور خود دارید (گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزند و غیره).

پوشش ناکافی بیمه مسافرتی

اگر بیمه نامه معتبر ندارید، می توانید بیمه مسافرتی را از شرکت های مختلف به صورت آنلاین، از طریق آژانس های مسافرتی یا از طریق یک شرکت بیمه مسافرتی معتبر شینگن خریداری کنید. شما مختار هستید که شرکتی را که تصمیم به خرید بیمه درمانی مسافرتی دارید، خودتان انتخاب کنید.

عدم ارائه مدرک مبنی بر کافی بودن بودجه

  • صورت‌حساب بانکی – یک مرجع بانکی حاوی اطلاعات حساب بانکی خود ارائه دهید تا ثابت کند که درآمد مالی کافی برای حمایت از خود در طول سفر به کشور عضو دارید.
  • نامه پشتیبانی – توسط شخص دیگری نوشته شده و بیان می کند که در طول اقامت شما در کشور عضو از شما حمایت مالی خواهد کرد، همراه با صورت حساب بانکی آن شخص.

مرحله 5. نامه تجدید نظر را بنویسید

نامه تجدیدنظر شما باید حداقل شامل 3 پاراگراف باشد. بسته به نحوه برخورد با موضوع، می توانید آن را طولانی تر بنویسید. با این حال، با کلمات زیاده روی نکنید. نامه باید شامل اطلاعات شخصی شما و دلیل درخواست تجدیدنظر شما باشد. شما باید نظر خود را در مورد اینکه چرا مقامات کشور عضو در رد درخواست ویزا شما اشتباه کردند، بیان کنید. کل نامه باید به صورت متقاعد کننده و استدلالی نوشته شود. شما باید لحن و

نامه درخواست تجدیدنظر شما باید شامل اطلاعات زیر در مورد شما باشد:

اطلاعات شخصی شما:

  • نام و نام خانوادگی.
  • تاریخ تولد.
  • محل تولد.
  • شماره پاسپورت.
  • آدرس کامل.
  • پست الکترونیک.
  • شماره تلفن.

در اینجا نمونه ای از نحوه درخواست تجدید نظر رد ویزا آورده شده است.

نمونه نامه اعتراض به ریجکتی ویزا

Date

Embassy Address

To whom it may concern

Paragraph 1

You start the appeal letter by introducing yourself and the reason why you are writing the letter. Do not forget to mention the date you filed your visa application and the reason why you want to visit the Member State

Paragraph 2

In the second paragraph, state the date you received the decision on your visa application and the reasons for your visa refusal, as presented in the refusal letter you received

Paragraph 3

The third part of the appeal letter should consist of the reasons why you believe the decision on the visa application was wrong. Again, you can present documents and facts to support your arguments

End the appeal letter with a complimentary close, your name, signature, and information

Sincerely/ Respectfully

Hand signature

Your full name

Your email

Your phone number

مرحله 6. نامه تجدیدنظر را ارسال کنید

در نامه امتناع، کشور عضوی که مسئول امتناع ویزای شما است، مرجع صالحی را که می توانید نامه تجدید نظر را به آن تسلیم کنید، و همچنین زمانی را که می توانید نامه تجدید نظر را تسلیم کنید، مشخص می کند.

معمولاً، شما نامه استیناف خود را به سفارت کشور عضو شنگن که می خواهید از آن بازدید کنید یا در سفارت/کنسولگری با مجوز برای صدور ویزا برای کشوری که می خواهید بازدید کنید ظرف 15 روز پس از دریافت نامه امتناع ارسال می کنید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه

نکات و ترفندهایی برای نوشتن یک درخواست تجدید نظر موثر و متقاعد کننده

نحوه نوشتن نامه تجدید نظر در گرفتن نتیجه مثبت بسیار مهم است. بنابراین نامه شما باید استدلالی و قانع کننده باشد. در اینجا چند نکته و ترفند برای کمک به شما در نوشتن نامه تجدید نظر آورده شده است:

  • نامه شما باید واضح و مختصر باشد.
  • از لحن رسمی و مودبانه استفاده کنید.
  • از کلماتی استفاده کنید که به راحتی قابل درک باشند و از کلمات طولانی و پیچیده اجتناب کنید.
  • شواهد جدید یا به روز شده را ارائه دهید.
  • حقایقی را ارائه دهید که از استدلال شما حمایت می کند.
  • یک ساختار منطقی و سازمان یافته را حفظ کنید.
  • دستورالعمل هایی را که توسط مقامات مربوطه کشور عضوی که برای آن درخواست می دهید برای شما ارسال شده است دنبال کنید.
  • متن را برای دستور زبان، املا و نقطه گذاری تصحیح کنید.
  • امضای خود را در آخر قرار دهید.

چه مدت طول می کشد تا نامه استیناف من پردازش شود؟

هنگامی که درخواست تجدید نظر را ارسال می کنید، مقامات ذیصلاح آن کشور آن را می خوانند. هنگامی که آنها آنچه را که در نامه درخواست تجدید نظر شما نوشته اید را بررسی کردند، هیئت رسیدگی کننده تصمیم می گیرد که آیا تصمیم در مورد درخواست ویزای شما را لغو کند یا خیر.

زمان رسیدگی به نامه های تجدید نظر از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. با این حال، پس از تصمیم گیری به شما اطلاع داده می شود.

اگر نامه استیناف من رد شود چه؟

اگر کشور عضو درخواست تجدید نظر شما را رد کرد، باید به دنبال گزینه های دیگری باشید. برای مثال، می‌توانید برای همان ویزا دوباره درخواست دهید یا انواع دیگر ویزاها را بررسی کنید.

اگر تصمیم به درخواست مجدد برای ویزا دارید، مطمئن شوید که این بار اشتباهاتی را که در اولین درخواست ویزا انجام دادید انجام ندهید. اما، مهم است بدانید که ارسال درخواست جدید تضمینی برای اعطای ویزای شما نیست.

وقتی نامه استیناف شما تایید می شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر مقامات کشور عضوی که نامه استیناف خود را برای تصمیم گیری در مورد تأیید نامه تجدیدنظر خود تسلیم کرده اید، به همان طریقی که از رد ویزا مطلع شده اید، اعلانی دریافت خواهید کرد.

پس از تایید نامه تجدید نظر، می توانید ویزای خود را دریافت کرده و به کشوری که پروازتان در آن در نظر گرفته شده است سفر کنید.

آیا رد ویزا بر درخواست های ویزای آینده من تأثیر می گذارد؟

فقط به این دلیل که ویزای شما یک بار رد شده است، لزوماً به این معنی نیست که درخواست ویزای جدید شما نیز رد خواهد شد. پس از دریافت اعلان در مورد دلیل رد اولین درخواست ویزای خود، می توانید اشتباهاتی را که در اولین درخواست مرتکب شده اید برطرف کنید تا شانس تایید درخواست جدید ویزای خود را افزایش دهید.

☑️ پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه خارجی

چه مدت پس از رد ویزا می توانید مجددا برای ویزای جدید اقدام کنید؟

اگر ویزای شینگن شما رد شده است، شما می توانید در هر زمانی درخواست دهید، زیرا هیچ قانون خاصی در مورد مدت زمانی که باید قبل از درخواست مجدد برای ویزای جدید صبر کنید وجود ندارد.

با این حال، توصیه می شود قبل از ارائه درخواست جدید ویزای، دلایل رد را رعایت کنید. به این ترتیب می توانید از رد شدن ویزای دیگر جلوگیری کنید.

اگر ویزای من بیش از یک بار رد شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر بیش از یک بار اقدام به درخواست کردید و مدام پاسخ منفی دریافت کردید، به این معنی است که در درخواست ویزای خود اشتباه می کنید یا شرایط لازم برای دریافت ویزا را ندارید. بنابراین اگر درخواست جدیدی با همان اشتباهات بار اول ارسال کنید، ویزای شما دوباره ریجکت می شود.

سعی کنید این اشتباهات را در درخواست ویزای بعدی خود برطرف کنید و اگر جواب نداد، با سفارت کشور عضو تماس بگیرید و در مورد کارهایی که باید انجام دهید راهنمایی بخواهید. اگر چه این احتمال وجود دارد که شما

همچنین در صورت رد شدن ویزای شینگن، در صورتی که ارسال درخواست جدید جواب نداد، می توانید برای انواع دیگر ویزاها نیز اقدام کنید.

☑️ منبع: visaguide