مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا

چگونه به صورت ریالی هزینه تعیین وقت سفارت آمریکارا بدهیم؟

در صورت تمایل به درخواست ویزا و تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا، ابتدا باید فرم مربوط به ویزای موردنظر خود را پر کنید. ویزاهای آمریکا به دو دسته ویزای مهاجرتی (Immigrant Visa) و ویزاهای غیرمهاجرتی (Nonimmigrant Visa) تقسیم می‌شوند. هزینه MRV در واقع هزینه ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکاست که شامل چندین نوع ویزا از جمله ویزای توریستی و دانشجویی آمریکا می‌شود. برای اطلاع از هزینه ویزا (MRV Fee)، نحوه پرداخت هزینه و رزرو وقت مصاحبه و انگشت نگاری، با ما همراه باشید.

برای درخواست ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا، باید ابتدا فرم اپلیکیشن ویزای مورد نیاز را پر کرد. به یاد داشته باشید که هر نوع ویزای آمریکا فرم مجزایی دارد و برای پر کردن صحیح فرم، باید به نوع ویزای خود آشنا باشید. برخی از معروف‌ترین ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا شامل F۱/F۲ ،J۱/J۲ و B۱/B۲ می‌باشند.

مراحل درخواست و تعیین وقت سفارت چگونه است؟

برای پر کردن فرم ویزای آمریکا، قبل از هرچیز باید به وبسایت CEAC مراجعه کرده و سپس با راهنمایی دستورالعمل‌های زیر، اقدامات لازم را انجام دهید:

  1. صفحه واحد درخواست را انتخاب کنید.
  2. حساب کاربری خود را بسازید.
  3. فرم مربوط به ویزای مورد نظر خود را پر کنید.
  4. هزینه ویزای خود (MRV Fee) را پرداخت نمایید.
  5. وقت مصاحبه و انجام اثر انگشت را برای خود تعیین کنید.
  6. مدارک و مستندات مورد نیاز خود را آماده کنید و در روز مصاحبه به سفارت مراجعه کنید.

در هر مرحله لازم است دقت کافی را به کار گرفته و با استفاده از منابع اطلاعاتی معتبر، اقدامات خود را انجام دهید.

درخواست ویزای آمریکا و پر کردن فرم DS-۱۶۰

فرم DS-۱۶۰ برای ویزای Nonimmigrant به ویژه نوع F، J و B استفاده می‌شود. ابتدا باید نام کشوری که قصد سفر به آن را دارید و همچنین پاسخ به یک سوال امنیتی را وارد کنید. در ادامه، شما به صفحه اول فرم هدایت می‌شوید که حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد تا آن را به صورت کامل پر کنید.

در هنگام پر کردن فرم، بسیار مهم است که تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت و صحیح وارد کنید. در غیر این صورت، باید فرم جدیدی را از ابتدا پر کنید. پس از ورود به صفحه اول فرم، یک کد ۱۰ رقمی به نام Application ID برای شما صادر می‌شود که برای گرفتن وقت سفارت آمریکا نیاز دارید.

در نظر داشته باشید که برای گرفتن وقت سفارت آمریکا باید به کشوری همچون عمان، ترکیه، افغانستان، ارمنستان یا پاکستان سفر کنید؛ زیرا سفارت آمریکا در ایران فعالیتی ندارد.

گرفتن وقت مصاحبه و انگشت نگاری سفارت آمریکا

برای گرفتن وقت مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت آمریکا، باید به وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا مراجعه کنید. در این وبسایت، بر روی گزینه Nonimmigrant Visa Applicant کلیک کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. نام کشوری که قصد دارید به آن سفر کنید را انتخاب کنید. در صورت تمایل به انجام مصاحبه به زبان فارسی، گزینه‌های شما محدود به ترکیه، ارمنستان و امارات متحده عربی خواهد بود.
  2. در این مرحله، گزینه “Apply” را انتخاب کنید.
  3. به سوالاتی که برای تشخیص نوع ویزای لازم پرسیده می‌شود، پاسخ دهید.
  4. اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و روی گزینه “Create Account” کلیک کنید. بعد از ارسال ایمیل فعالسازی، حساب خود را فعال کنید.
  5. فرم DS-۱۶۰ را به دقت پر کنید. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در این فرم وارد می‌کنید باید با اطلاعات فرم ویزا مغایرت نداشته باشد.
  6. سفارتی که قصد دارید پاسپورت آمریکا را از آن دریافت کنید را انتخاب کنید.
  7. هزینه ویزای خود (MRV Fee) را پرداخت کنید. جزئیات در مورد هزینه و نحوه پرداخت آن در وبسایت مذکور قابل دسترس است.
  8. پس از پرداخت، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید وقت‌های خالی برای انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری در سفارت آمریکا را مشاهده کنید. تاریخ و ساعت مراجعه به سفارت را انتخاب کرده و یک برگه تایید اخذ وقت سفارت آمریکا را دریافت کنید. در روز مصاحبه، این برگه را به همراه دیگر مدارک خود به سفارت آمریکا برده و پاسپورت خود را تحویل دهید.

پرداخت هزینه ویزا و وقت سفارت آمریکا

هزینه MRV Fee برای ویزاهای معمولی مانند F۱/F۲، J۱/J۲ و B۱/B۲ برابر با 160 دلار است. با این حال، هزینه ممکن است بسته به نوع ویزا و شهروندی شما کم یا زیاد شود. شما می‌توانید در صفحه هزینه‌ انواع ویزای آمریکا، جزئیات کامل هزینه‌ها را به تفکیک نوع ویزا مشاهده کنید. باید توجه داشت که هزینه ویزا، هزینه‌های تعیین وقت انگشت نگاری و مصاحبه سفارت آمریکا را پوشش می‌دهد و نیازی به پرداخت جداگانه برای این موارد نیست.

برای پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا، می‌توانید از کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت استفاده کنید. در صورتی که این روش پرداخت برای شما مقدور نیست، با ثبت سفارش در مجموعه همیاراپلای، پرداخت خود را در کمتر از سه ساعت انجام دهید.

نکاتی پیرامون رزرو وقت مصاحبه و پرداخت هزینه سفارت آمریکا

  • شما تا یک سال پس از پرداخت هزینه و ویزای خود، برای تعیین وقت سفارت مهلت دارید.
  • برای گرفتن وقت مصاحبه و انجام انگشت نگاری، می‌توانید به دفاتر خدمات ویزای آمریکا در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان، اسلام آباد، اربیل، بغداد، بیروت و باکو مراجعه کنید.
  • تنها در سفارت‌های شهرهای ایروان، دبی و آنکارا، امکان مصاحبه به زبان فارسی وجود دارد.
  • هزینه ویزا و وقت سفارت آمریکا قابل بازگشت نیست و Non-Refundable محسوب می‌گردد.
  • در صورت رد ویزای آمریکا، عدم حضور در مصاحبه و نیاز به حضور مجدد در سفارت، لازم است هزینه MRV را دوباره پرداخت کنید.
  • با مراجعه به صفحه نکاتی که لازم است در رابطه با فرم ویزا و وقت سفارت آمریکا بدانید، می‌توانید از تمام اطلاعات مربوط به فرم DS-۱۶۰ و هزینه MRV مطلع شوید.