0

هفت فاکتور اصلی کمیته پذیرش دانشگاه در اپلای کدامند؟

5/5 - (1 امتیاز)

هفت فاکتور اصلی کمیته پذیرش دانشگاه در اپلای

والدین و دانشجویان در روند اپلای دانشگاه همیشه می خواهند بدانند که کمیته پذیرش دانشگاه در اپلای در هر برنامه چه عواملی را در نظر می گیرند و هنگام انتخاب اینکه چه کسی را قبول کنند و چه کسی را قبول نکنند، چگونه دانشجویان را ارزیابی و قضاوت می کنند. در یک رویداد اخیر که توسط دانشگاه کالیفرنیا، برکلی برگزار شد، مدیر پذیرش Olufemi “Femi” Ogundele در مورد فرآیند اپلای در این دانشگاه و به طور کلی عرض کرد که روند پذیرش “منطقی است اما قابل پیش بینی نیست”. این اصطلاح درست است زیرا فاکتورهای زیادی وجود دارد که کمیته پذیرش دانشگاه در تصمیم گیری برای انتخاب دانشجو توجه می کنند. در ادامه هفت فاکتور اصلی که کمیته پذیرش در نظر میگیرند را باین می کنیم:

 

  1. دوره و معدل متقاضی

این فاکتور مهمترین عامل برای پذیرش در دانشگاه است. همچنین این مورد همان چیزی است که اکثر والدین در سالهای اولیه تحصیل دانش آموزان خود چه در دبیرستان و چه دانشگاه بی اطلاع هستند. برای اعضای کمیته پذیرش، این سوال مطرح میگردد که آیا در مقاطع قبلی دوره های چالش برانگیزی گذراندید و نمرات خوبی کسب کردید و بعد از گذاراندن دوره ای مانند کارشناسی به عنوان یک کارشناس می توانید مشغول به فعالیت شوید؟

به عنوان مثال، سیستم دانشگاه کالیفرنیا از یک چک لیست 14 موردی برای ارزیابی برنامه ها استفاده می کند. بنابراین یک استراتژی بچینید و دوره های خود را از این بابت انتخاب کنید.

  1. نمرات آزمون های استاندارد

اگرچه تعداد فزاینده ای از دانشگاه ها در حال حاضر آزمون های اختیاری دارند، اما بدان معنی نیست که آنها به آزمون های استاندارد نیازی ندارند. آزمون های استاندارد هنوز هم تنها راهی است که اعضای کمیته پذیرش دانشگاه در اپلای می توانند متقاضیان با سوابق مختلف را مقایسه کنند. بنابراین حتما یک استراتژی را برای آزمون های استاندارد تدوین کنید. بطوریکه از اوایل سال دوم، رویکرد خود را نسبت به این آزمون ها تعیین کنید و حتماً از آمادگی لازم کمک بگیرید. این یک فاکتور مهم در پروسه پذیرش است.

  1. توصیه نامه های ارزشمند

بسیاری از دانشگاه های برتر بیش از یک توصیه نامه از دانشجویان درخواست می کنند. زیرا این یک عامل تصمیم گیری بسیار مهم است. در حالی که باید از یکی از اساتید مشاور و یا راهنمای خود یک توصیه نامه داشته باشید، می توانید از سایر اساتید درخواست توصیه نامه نمایید. طبیعتا هر چقدر رتبه علمی یک استاد بالاتر باشد، ارزش توصیه نامه نیز بالاتر خواهد رفت.

  1. رزومه شما

داشتن یک رزومه عالی از جنهبه های دیگری مانند برنامه های فوق برنامه، ورزشی و خدمات اجتماعی می تواند مثبت باشد. نکته اصلی در رزومه این است که توانایی خود را نشان دهید و اثبات نمایید که قابلیت انجام چندین فعالیت بطور همرمان دارید.

  1. یک انگیزه نامه قوی

انگیزه نامه اپلای شما و پاسخ به سوالات لازمه می تواند یک تفاوت بزرگ وقتی که در مقابل بسیاری از متقاضیان با رزومه یکسان قرار می گیرید، ایجاد کند. از آنجایی که انگیزه نامه یک گزینه پیش روی مناسب برای اثبات شما محسوب می شود، به هیچ عنوان این فرصت را از دست ندهید. چون در انگیزه نامه می توانید نقاط ضعف خود را بپوشانید و علاوه بر این بر نقاط قوت خود تاکید نمایید. همچنین چون مقاطع تحصیلی شما به پایان رسیده و شما نمی توانید نمراتی که را که کسب کرده اید تغییر دهید، می توانید از انگیزه نامه برای برتری خود استفاده نمایید.

  1. شور و اشتیاق برای حوزه انتخابی خود

بر اساس اظهار نظر اعضای کمیته پذیرش در دانشگاه استنفورد، بسیاری از کالج ها به دنبال دانشجویانی با شور و اشتیاق و سوابق مناسب هستند، لزوما به دنبال دانشجوی”خوب” نیستند. این بدان معناست که اگر از فعالیت های فوق برنامه ای نظیر شطرنج، ورزشهای رزمی، والیبال یا یادگیری ماشین برخوردار هستید، نسبت به افرادی که فقط بر روی محدود مواردی در رزومه خود متمرکز می شوند از شانس بالاتری برخوردار هستید.

  1. بیان علایق

وقتی یک کالج یا دانشگاهی به شما پیشنهاد پذیرش می دهد، آنها منتظر موارد ارزشمندی هستند که شما برای آنها به ارمغان بیاورید. اگر متقاعد شوند که این چنین تاثیری را دارید قطعا از شما حمایت خواهند کرد. یکی از راه های پیگیری برای پذیرش در کالج ها و دانشگاه ها استفاده از معیاری به نام “ابراز علاقه” است. این بدان معنی است که شما کارهایی را که انجام داده اید و نشان دهنده علاقه شما هستند را بیان کنید.

نوشتن مقاله های تکمیلی خوب یکی از راه های انجام این کار است. روش های دیگر شامل بازدید از کالج، یا نامه نگاری برای یک استاد یا عضو کارمند پذیرش با پرسش و سپس نوشتن یک یادداشت تشکر آمیز مودبانه است. به آنها بگویید که شما علاقه مند هستید تا در آن دانشگاه و یا دپارتمان تحصیل کنید. پذیرش دانشگاه می تواند یک فرایند پیچیده باشد، اما طاقت فرسا نیست. یاد بگیرید که مسئولان پذیرش دانشگاه به دنبال چه چیزی هستند و می توانید از این دانش برای ایجاد یک برنامه عالی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *