0

شرایط کار بعد از تحصیل در فرانسه | شرایط کار همزمان با تحصیل در فرانسه

5/5 - (2 امتیاز)

شرایط اشتغال در زمان تحصیل و پس از تحصیل در فرانسه

اشتغال به کار همزمان با تحصیل

شرایط کار همزمان با تحصیل در فرانسه برای  کسب درآمد امکان پذیر است. هر دانشجوی بین المللی، بعد از ثبت نام در یک موسسه آموزشی که عضویت در نظام تامین اجتماعی دانشجویی را برای وی ممکن می سازد و با داشتن اجازه اقامت و در صورتی که شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشد، می‌تواند حین تحصیل کار کند. کلیه دانشجویان بین المللی که برای نخستین بار و برای اشتغال به تحصیل در سال اول به فرانسه مهاجرت می کنند و یا افرادی که به صورت تمام وقت در یک مدرسه آموزش زبان ثبت نام می کنند، اجازه کار حین تحصیل را دارند.

قانون فرانسه به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر 964 ساعت در سال کار کنند. این مدت کار برابر با 60 در صد زمان عادی کار در فرانسه است. برای تامین تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل نمی توان فقط به یک کار نیمه وقت اتکا کرد تا از عهده تمام هزینه های زندگی برآمد.

حداقل دستمزد در فرانسه که به آن SMIC نیز گفته می گویند، در حدود 9 یورو ناخالص یعنی قبل از کسر موارد تامین اجتماعی که حدود 20 درصد است، در ازای یک ساعت کار مفید است. دانشجویان بین المللی، برای اشتغال به کار پاره وقت دانشجویی نیازی به دریافت اجازه موقت اشتغال به کار  ندارند.

کار بعد از تحصیل در فرانسه

مقاله مفید: بهترین بورسیه فرانسه برای دانشجویان خارجی

اشتغال به کار دانشجویی در دانشگاه ها

برای اشتغال به کار، دانشجویان بین المللی می توانند در موسسات دولتی نیز مشغول به کار شوند. دانشجویان می توانند در مواردی مانند استقبال از دانشجویان، همراهی و کمک به دانشجویان معلول،کمک به آموزش، پشتیبانی انفورماتیکی و کمک به کاربرد فن آوری های نوین، مشارکت در برگزاری برنامه های فرهنگی، علمی، ورزشی و اجتماعی، گسترش ارائه دوره های آموزشی مشغول به کار شوند.

مدت زمان اشتغال حداکثر برای یک مدت دوازده ماهه،  در بازه زمانی اول سپتامبر تا 30 ژوئن می باشد. مدت کار مفید از اول سپتامبر تا 30 ژوئن بیشتر از 670 ساعت نمی تواند باشد و در فاصله زمانی اول ژوییه تا 31 اوت، بیشتر از 300 ساعت نمی  تواند باشد.

نحوه اشتغال و انجام حجم کار مفید پیش بینی شده در قرارداد، متناسب با حجم دروس دوره آموزشی دانشجو برنامه ریزی شده است  به طوری که  دانشجو بتواند همزمان به کار و تحصیل بپردازد.

شرایط کار بعد از تحصیل در فرانسه

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند می توانند پس از پایان تحصیلات آزادانه در فرانسه کار کنند. دانشجویان شهروند سایر نقاط جهان هستند می توانند از امکانات زیر استفاده کنند:

دانشجویان بین المللی که دارای مدرک تحصیلی حداقل معادل کارشناسی ارشد هستند، به محض دریافت مدرکی حداقل معادل مستر و در پایان اعتبار اجازه اقامت دانشجویی می توانند درخواست صدور مجوز اقامت موقت 6 ماهه غیر قابل تمدید بنمایید.  این مجوز به افراد این امکان را می دهد که در محدوده 60 درصد زمان قانونی کار، در شغل مورد نظر مشغول به کار شود.

در نهایت اگر متقاضی موفق شود که مشغول به شغلی در ارتباط با رشته تحصیلی خود با در آمدی حداقل یک و نیم برابر SMIC شود، می تواند به صورت تمام وقت کار نماید و درخواست تغییر وضعیت اقامت (از دانشجویی به شاغل را نماید.

سایر دانشجویان نیز پس از اتمام تحصیلات، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا هم نباشند، می توانند به استخدام یک شرکت در آیند. در این حالت باید، طی مراحلی خاص  وضعیت اقامت خود را از دانشجویی به شاغل تغییر دهید. به ویژه باید قرارداد استخدامی یا پیشنهاد استخدام از طرف یک شرکت فرانسوی را ارائه نمایید.  برای رسیدگی به درخواست شما، نظام اداری معیارهایی را در نظر می گیرد مثل انگیزه شرکت در  استخدام شما، شایستگی شما یا مدت زمانی را صرف تحصیل کرده اید.

کار بعد از تحصیل در فرانسه

پیشنهاد مطالعه: تحصیل در دوره های زبان در فرانسه

کارت  مهارت و استعداد

هدف از صدور این کارت تسهیل اقامت مهاجرانی است که می توانند به صورتی مشخص و پایدار در توسعه اقتصادی، فکری، علمی، فرهنگی، انسانی یا ورزشی کشور فرانسه و کشور خودشان مشارکت کنند. این کارت با توجه به محتوا، ماهیت و اهمیت پروژه فرد خارجی برای مدت سه سال، با قابلیت تمدید، صادر می شود. صاحب کارت می تواند به هر نوع فعالیت شغلی در ارتباط با پروژه ارائه شده، بپردازد.

مقاله مفید: بهترین دوره های آنلاین تافل

کار بعد از تحصیل در فرانسه

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *