0

چگونگی پاسخ به سوالات رایج در مصاحبه PhD

رای دهید

بطور کلی نمی توان هر سوالی را که در طی یک مصاحبه دکتری خواسته می شود پیش بینی کرد، اما برخی سوالات تقریبا اجتناب ناپذیر هستند. که در مرحله اول بایداطمینان حاصل شود که آماده پاسخ دادن به این سولات رایج در مصاحبه هستید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه با اساتید ارتباط برقرار کنیم؟ به همراه نمونه ایمیل به استاد

سؤال: درباره خودتان بگویید؟

پاسخ: خودتان را به نحوی که در متن مصاحبه PhD مربوط است، معرفی کنید. مصاحبه کننده لازم نیست بداند چه تعداد خواهر یا برادر شما دارید و چه رنگ مورد علاقه شما است. در عوض، به آنها بگویید که در حال حاضر روی چه چیزی مطالعه می کنید، چگونه در این زمینه علاقه مند شدید، علایق پژوهشی شما چیست و چرا به این برنامه می خواهید اپلای کنید. شما لازم نیست که در این مرحله عمیق تر بروید، فقط یک مرور کلی را ارائه دهید.

سوال: چرا میخواهید برای دکتری بخوانید؟

پاسخ: برای بسیاری از محققان، اشتیاق آنها به موضوع، عشق به تحقیق و تمایل به مشارکت در گفتگوهای دانشگاهی، ترقیب کننده اصلی تصمیم گیری برای دکتری است. آیا شما یک سوال پژوهشی دارید که تنها توسط تحقیق در سطح دکتری پاسخ داده می شود؟ یا ارتباط شخصی به زمینه مورد نظر دارید؟ اطمینان حاصل کنید در حالیکه پاسخ می دهید، شور و اشتیاق و علاقه خود را برای زمینه تحقیق بیان کنید.

سوال: چرا شما به این برنامه علاقه مند هستید؟

پاسخ: آشنایی شما با برنامه، دپارتمان و افراد را بیان کنید. فکر کنید که چرا تصمیم گرفتید اپلای کنید و سپس برخی اوقات در وب سایت دپارتمان می گذرانید. آیا این برنامه یک فرصت منحصر به فرد یا یک رویکرد متفاوت نسبت به سایر برنامه ها دارد؟ آیا استادانی هستند که شما علاقه مند به کار با آنها هستید؟ آیا یک استاد در ارتباط با دانشکده پیشنهاد داد که شما اپلای کنید؟

پیشنهاد مطالعه: سفر به غرب برای ادامه تحصیل از نگاه یک نخبه ایرانی

سؤال: چه تجربه ای دارید که به عنوان یک نامزد خوب را انتخاب شوید؟

پاسخ: ذکر مهارت ها و مدارک تحصیلی که ممکن است از CV شما مشخص نباشد. صحبت در مورد دوره هایی که که گذرانده اید که مهارت های لازم برای فارغ التحصیلی به شما آموخته است و یا نمونه هایی از تجربه تحقیق گذشته خود را از کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را بیان کنید. در مورد هر کارآموزی مربوطه یا تجربه کاری نیز فراموش نکنید.

سوال: چگونه پروپوزال پروژه را توسعه داده اید؟

پاسخ: آنها را از طریق فرایند تفکر خود در میان بگذارید و در مورد تحقیقاتی که انجام داده اید برای ارائه پیشنهاد با هم بحث کنید. چرا این موضوع مهم است؟ قبل از تصمیم گیری در مورد این ، چه روش های دیگری را در نظر گرفتید؟ چرا این روش تحقیق را انتخاب کردید؟ چه منابعي بر تفکر شما تاثیر گذاشت؟ چگونه نتایج پروژه شما به این حوزه کمک می کند؟

سؤال: چه سختی های را در مواجه با این پروژه می پذیرید؟

پاسخ: صادق باشید که کجا در طی پروژه مشکلات احتمالی را می بینید، اما مهم تر از آن بحث این است که چه طرح هایی برای کار با این سختی ها دارید.

سوال: نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

پاسخ: یک نقطه قوت که مربوط به این پوزیشن است را انتخاب کنید و سپس چند مثال از زمانی که به شما در دستیابی به موفقیت در زمینه علمی کمک کرده است بیان کنید. هنگامی که به انتخاب نقاط ضعف میرسد، صداقت داشته باشید و سپس مثال هایی دیگر در مورد چگونگی کار کردن برای غلبه بر آن استفاده کنید.

سؤال: تجربه یک شکست خوردگی خود را بیان کنید؟

پاسخ: فکر کنید یک چالش علمی که باید بر آن غلبه می کردید. مشکل را شرح دهید و چگونگی استفاده از مهارتهای حل مسئله خود را برای یافتن یک راه حل استفاده کنید.

سوال: طرح آینده شغلی شما چیست؟

پاسخ: در مورد اهداف شغلی خود صحبت کنید و نشان دهیدکه چگونه PhD برای کمک به شما در رسیدن به آنها ضرورت دارد. اگر هدف شما پیگیری حرفه ای تحصیلی باشد، مطمئن شوید که پاسخ شما نشان می دهد که واقعیت های مسیر حرفه ای تحصیلی را درک می کنید.

احتمالا براتون مفید باشه: چگونه اصل مدرک تحصیلی خود را برای اپلای از دانشگاه دریافت کنیم؟

سوال: آیا از ما سوالی دارید؟

پاسخ: فکر کنید که تصمیم خود را برای شرکت در این دانشگاه گرفته اید و یک لیست از سوالات پیش از مصاحبه آماده کنید. مواردی مانند روزهای آینده، بودجه تابستانی یا مسائل مربوط به کمک هزینه و فرصت های چاپ و نشر را در نظر بگیرید. اگر شما برای سوالاتی از شما درخواست می شود، می توانید چند نمونه را در اینجا پیدا کنید.

“مصاحبه زمانی برای درخشش است، و آماده شدن به شما این امکان را می دهد ، پس فقط آن را انجام دهید.”

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *