0

ویزای استرالیا کلاس 489

رای دهید

ویزای استرالیا

ویزای 489 ویزای اقامت موقت ایالتی 4 ساله ی استرالیا برای متقاضیانی است که نتوانسته اند از طریق ویزاهای تخصصی مستقل برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. ویزای 489 در واقع یک ویزای امتیازی است. این ویزا ویزای اقامت موقت با قید و شرط استرالیا می باشد که برای 4 سال اقامت موقت استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند. شرط صدور این ویزا تعهدی است که متقاضی به یکی از ایالت های استرالیا می دهد که به مدت 2 سال در ابتدای ورودش در آن ایالت خاص کار و زندگی کند.

شرایط دریافت کنندگان ویزای 489:

  1.  در 2 سال اول ورود به استرالیا در آن ایالت (منطقه) اسپانسر کننده زندگی کنند .
  2. یک سال از 2 سال را در آن ایالت به صورت تمام وقت کار کنند.
  3. همچنین اگر یکی از اقوام درجه یک شما و یا همسرتان مقیم استرالیا بوده و در ایالت مورد نظر اداره ی مهاجرت زندگی کنند ، می توانند به مجموع امتیازات شما 10 امتیاز اضافه کرده و اسپانسر شما شوند و شما را برای دستیابی به این نوع ویزا کمک کنند .

داشتن اسپانسرشیپ منطقه ای یا فامیلی در این نوع ویزا 10 امتیاز به متقاضی می دهد و این 10 امتیاز برای کسانی که امتیازشان از حد نصاب یعنی 60 امتیاز کمتر است خیلی مفید و موثر است. در این حالت با اضافه شدن 10 امتیاز، در صورتی که شما 50 امتیاز از سایر موارد کسب کرده باشید به راحتی می توانید از این روش اقدام کرده و ویزا دریافت کنید .

 شرایط اخذ ویزای 489 استرالیا:

  1.  برای اخذ این نوع ویزا متقاضی ابتدا باید 50 امتیاز به صورت مستقل کسب کرده باشد که با گرفتن اسپانسر (10 امتیاز) امتیازش به 60 امتیاز برسد پس باید :
  2.  سن متقاضی کمتر از 50 سال باشد .
  3. داشتن مدرک آیلتس 6 الزامی است. هر چند ایلتس 6 امتیازی ندارد اما شرط لازم برای درخواست این ویزا است.
  4.  شغل و تحصیلات متقاضی باید در لیست مشاغل مورد نیاز آن ایالت استرالیا باشد .
  5.  باید پرونده ی خود را برای انتخاب شدن در سامانه ی ( EOI : Expression Of Interest ) اداره مهاجرت ثبت نام کند.
  6.  اخذ اسپانسر ایالتی : هر کدام از ایالت های استرالیا لیست مشاغلی را ارائه کرده اند که چنانچه شغل شما در لیست مربوطه باشد می توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال کنید و از آنجا اسپانسرشیپ دریافت کنید .
  7.  بعد از قبولی در EOI و گرفتن دعوتنامه (Invitation) باید ظرف مدت 2ماه (60 روز ) در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خودتان را برای درخواست این ویزا ثبت کنید.

پیشنهاد مطالعه: بورسیه تحصیلی دانشگاه کوئینزلند استرالیا در دپارتمان علوم

 ویژگی های ویزای 489:

  •  به مدت 4 سال در استرالیا در ایالت مربوطه کار ،زندگی و ادامه ی تحصیل خواهید داشت .
  •  به همراهان متقاضی مهاجرت به استرالیا نیز اجازه کار و زندگی و تحصیل درآن ایالت خاص داده می شود .
  •  همسر و فرزندان متقاضی نیز از مزایای این ویزا برای مهاجرت به استرالیا بهره مند می شوند .
  •  کسانی که از این نوع ویزا استفاده می کنند باید در مناطق کم جمعیت زندگی کنند و چون در مناطق کم جمعیت تر زندگی می کنند هزینه های زندگی شان کمتر بوده و مثلا اجاره خانه ی کمتری باید بدهند .
  •  بعضی خدمات که به افراد دارای اقامت دائم داده می شود مانند بیمه به دارندگان این نوع ویزا تعلق نمی گیرد.
  • از نکات مثبت ویزای 489 این است که پروسه ی مهاجرت به استرالیا کوتاه تر بوده و سریعتر میتوانید ویزا دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:  ویزای ۱۹۰ استرالیا 

اخذ اسپانسری از طرف یک ایالت

اخذ اسپانسری از طرف یک ایالت به مفهوم صدور ویزا نبوده و درخواست شما برای ویزا طی مراحل قانونی می بایست کماکان از طرف اداره ی مهاجرت استرالیا مورد بررسی قرار گیرد . ویزای 489 به دلیل شرایط ساده تر از قبیل نمره ی آیلتس پایین تردر برخی رشته ها و داشتن اولویت بررسی در اداره ی مهاجرت و نهایی شدن سریعتر پرونده بسیار حائز اهمیت است.

دارندگان ویزای 489 به شرط رعایت کردن شرایط ذکر شده در ویزای خود می توانند ویزای اقامت دائم بگیرند و بیش از 95 درصد پرونده ها منجر به اقامت دائم می شوند. دریافت اسپانسر شیپ از بعضی ایالت ها رایگان بوده وهزینه ای ندارد و در بعضی ایالت ها حدود 300 دلار هزینه خواهد داشت. هزینه ی ویزا 489 نیز مانند هزینه ی ویزای 189 و 190 همان 3600 دلار است .

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *