0

نگارش ایمیل مکاتباتی | نگارش نامه مکاتباتی انگلیسی | نامه نگاری های اداری انگلیسی

نگارش ایمیل مکاتباتی

نگارش ایمیل مکاتباتی

بروز رسانی شده در خرداد 1400  

نگارش نامه اداری انگلیسی | نگارش نامه رسمی انگلیسی | نامه نگاری های اداری انگلیسی | نگارش نامه های اداری همانند انواع نامه های پوششی برای اخذ پذیرش، ارسال مقاله و یا پتنت، نامه برای تعویق زمان ثبت نام و یا انواع نامه های مکاتباتی با استادان و یا کارمندان سازمان های مختلف، اهمیت بسزایی در دریافت یک پاسخ مثبت و درست دارد. بسیاری از مواقع دانشجویان برای مطرح کردن درخواست های خود از سازمان های گوناگون بین المللی دچار مشکل می شوند و بهترین راه، نگارش یک نامه رسمی است چرا که امکان دریافت پاسخ طی تماس تلفنی از سازمان های خارجی وجود ندارد.

حتما بخونید: زمان و نحوه تماس با استادان برای گرفتن پذیرش | چگونه با اساتید ارتباط برقرار کنیم | زمان ایمیل زدن به اساتید

حتی در صورت پاسخ گویی نلفنی، امکان پیگیری درخواست تا رسیدن به یک جواب درست وجود ندارد چرا که شما نمی توانید درخواست خود را در سیستم کارتابل کارمندان یک سازمان ثبت کنید و لذا امکان دریافت پاسخ مناسب بطور معمول وجود ندارد. نگارش یک نامه رسمی حکم یک سند را دارد که در صندوق پست الکترونیک هر سازمان ثبت می شود و مسئولان پاسخگویی به متقاضیان سازمان نمی توانند جواب غیرمرتبط به شما بدهند. در حقیقت شما در صورت تنظیم درست نامه می توانید از بخش حقوقی هر سازمانی پیگر فعالیت های خود شوید و در صورت نیاز اعاده حقوق کنید.

نکته دیگری که برای اپلای خیلی مهم است، در زمان های شلوغ و توجه به اختلاف ساعت بین شما و دانشگاه یا استاد مقصد است. بنابراین ایمیل خود را زمانی ارسال کنید که حدود ساعت 8 تا 9 صبح برای آنها باشد. زیرا در غیر اینصورت ایمیل شما جزء اولین ایمیل های استاد یا دانشگاه نیست و در بین لیست این ایمیل های ارسالی پایین می رود که ممکن است اصلا استادی آنرا دیگر مطالعه نکند.

سفارش نگارش ایمیل

پیشنهاد مطالعه: چگونه با اساتید ارتباط برقرار کنیم؟

راهنمای نگارش ایمیل مکاتباتی

بخش اول نامه اداری

یک نامه اداری از سه قسمت اصلی آدرس مخاطب، متن اصلی و در انتها امضای افراد تشکیل شده است. در بخش نخست، شما بایستی نام و نام خانوادگی مخاطب خود را همراه با آدرس کامل ذکر کنید. برای مثال در صورتی که بخواهید با دکتر یانگ در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس تماس بگیرید، بایستی ابتدای نامه شما به شکل زیر شروع شود:

To: Dr. Feng Zhang,

Faculty of Chemical Engineering,

Tarbiat Modares University, Tehran, Iran

در ادامه مشابه نامه های رسمی ایران که با “سلام و احترام”  شروع می شوندف با عبارت Dear نامه ی خود را شرروع کنید

(برای مثال: Dear Dr. Zhang).

در صورتی که شخص مخاطب خود را نمی شناسید و تنها می خواهید با مسئول پاسخگویی یک سازمان تماس بگیرید بهتر است با واژه Dear Sir/Madam نامه خود را شروع کنید.

سفارش نگارش ایمیل

بخش دوم نامه های اداری

بخش دوم که مهمترین بخش یک نامه رسمی نیز هست، بایستی ابتدا خود را معرفی کنید و سپس به درخواست خود بپردازید. برای مثال در صورتی که بخواهید با استادی از هر دانشگاه برای اخذ پذیرش تحصیلی مکاتبه کنید، می توانید به شکل زیر نامه خود را شروع کنید:

Dear Dr. Yang,

My name is XXX and I’m a second year biology major at University of XXX. In my introductory and upper-level coursework, I’ve developed a passion for science and am extremely interested in pursuing independent research as a graduate research student in your group. An extensive research experience will greatly help me consolidate my future career choice.

I am personally greatly interested in the molecular biology of stem cells. Recently I read your 2011 paper on the role of microRNAs in the differentiation of muscle stem cells and became fascinated by your work. In particular, I found it amazing that microRNAs can alter the fate of a cell in such a profound way. If possible, I would love to start working on a long-term project in your lab beginning this summer.

Would you be available to meet sometime this week to discuss your research? I would also be happy to volunteer in your lab for a short term visit before we commit to anything to see if this is a good match. My transcript and resume are attached in case you are interested. I look forward to hearing from you!

بخش سوم نامه های اداری

بخش سوم نامه خود را با یک امضا همراه با اطلاعات کامل تماس خود به پایان برسانید. در صورتی که دارای صفحات اجتماعی و یا وب سایت شخصی هستید، آدرس وب سایت را پای ایمیل خود بنویسید. لازم به ذکر است که امضای انگلیسی خود را اسکن کنید و پای نامه ی خود بارگزاری کنید. سپس در انتها با واژه های مرسوم قدردانی همانند Best Regards، Yours Sincerely و غیره به نامه خود پایان دهید. برای مثال:

With the Best Regards,

David Wu,

Graduate Student of Chemical Engineering,

Tarbiat Modares University, Tehran, Iran

https://hamyarapply.ir/

https://www.linkedin.com/company/hamyarapply/

نگارش نامه اداری انگلیسی | نگارش نامه رسمی انگلیسی | نامه نگاری های اداری انگلیسی