0

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک | حقوق دانشجویان دکتری و پسادکتری در دانمارک

5/5 - (2 امتیاز)

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک | کشور دانمارک از جمله کشورهای آرام و مرفه منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود که با توجه به شرایط  مناسب تحصیل و بازار کار مورد توجه افرادی است که بدنبال یافتن شغل مناسب در کشور های اروپایی هستند.

کشور دانمارک در بین کشورهای ثروتمند و مدرن است و از جمله کشورهایی است که مردم آن در رتبه اول جهانی کشورهایی که مردم آن به عنوان راضی ترین و شادترین مردم در جهان هستند می باشد. پاسپورت این کشور یکی از پاسپورت های معتبر در دنیا می باشد و کسانی که پاسپورت دانمارکی دارند به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنند. همچنین دانمارک یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد.

در دانمارک مشابه با آلمان، سوئیس، سوئد، فنلاند، اتریش، هلند، ایرلند، نروژ و انگلستان دانشجویان دکتری و postdoc توسط دانشگاهها در قراردادهای مدت معین استخدام می شوند. حقوق و دستمزدها بر اساس یک توافق جمعی برای کارمندان دانشگاه شاغل در بخش دولتی تعیین می شود.

در مقایسه با حقوق و دستمزد دانشجویان در آلمان، حقوق دکتری یا Postdoc شما تا حدودی به تجربیات قبلی شما بستگی دارد. به عنوان یک دانشجوی دکتری، دستمزدهای پرداختی به این صورت دسته بندی می شود که آیا بعد از فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد مشغول به کار بوده اید یا خیر.

اگرچه تفاوت چندان بزرگ نیست، با این حال افرادی که تجربه بیشتری داشته باشند درآمد بیشتری کسب خواهند کرد. بطور کلی معادل 29000 کرون دانمارک در ماه می باشد که بسته به سابقه کاری متقاضی این حقوق می تواند افزایش یابد. با این وجود بر اساس سابقه متقاضی، میانگین حقوق دانشجویان دکتری در دانمارک از دسته های پرداختی 4 ، 5 ، 6 یا 8 برای دستمزدها تشکیل می شود که بصورت زیر می باشند.. در دسته های زیر حقوق ناخالص دکتری در دانمارک با توجه به نمرات ذکر شده (ارشد) نشان داده شده است.

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

gross salary (including pension) 

gross salary (excluding pension) 

Seniority (years of experiences)

DKK 30884

 DKK 27135

0

Pay grade 4

DKK 30884

DKK 27135

1

Pay grade 4

DKK 33180

DKK 29140

2

Pay grade 5

DKK 35275

DKK 30969

3

Pay grade 6

DKK 37338

DKK 32771

4

Pay grade 8

از آنجا که در دانمارک مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا 3 سال است، اگر 4 سال تجربه کسب کرده باشید، در دسته ی درجه 8 پرداختی ها قرار می گیرید که به طور کلی درجه پرداخت برای یک پسادکتری تازه کار است. با این حال، یک پسادکتری به دلیل مدارک تحصیلی که دارد حقوق بیشتری دریافت می کند.

حقوق ناخالص یک Postdoc در دانشگاه دانمارک حدود 40000 کرون دانمارکی در ماه (DKK / ماه) است. با این حال، حقوق متقاضیان به مراتب کمتر از دانشجویان دکتری است که از طریق بورسیه تحصیلات دکتری Marie-Curie استخدام می شوند. اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری درباره برنامه ماری کوری کسب کنید ، این پست را بخوانید.

پستداک | تحصیل رایگان دانشگاهی | سیستم تبدیل واحد درسی | مدرک زبان برای اپلای | مهاجرت دانشجویی | مکاتبه با اساتید

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک

حقوق خالص دانشجویان دکتری و Postdoc در دانمارک

محاسبه دستمزد خالص کمی مشکل است و به عوامل زیادی بستگی دارد. از آنجا که مالیات در هر شهر نرخ خاص خود را دارد، تهیه یک محاسبه دقیق مشترک دشوار است. با این حال، تفاوت ها انچنان بزرگ نیست و ما می توانیم به طور متوسط و ​​نسبتاً دقیق حقوق خالص دانشجویان دکتری و Postdoc شاغل در دانشگاه های دانمارک را برای شما فراهم کنیم.

برای دانشجویان دکتری، حقوق خالص می تواند 60٪ از حقوق ناخالص (از جمله مستمری) محاسبه شود. بنابراین برای یک دانشجوی دکتری تازه کار که در کلاس 4 با دستمزد متوسط  است​​، متوسط ​​حقوق خالص 17500 کرن دانمارکی در هر ماه را دریافت خواهد کرد. برای دانشجویان با درجه حقوق بالاتر ، این تعداد می تواند تا 19500 دانمارک کرون در ماه (که عموماً نادر است) افزایش یابد.

دستمزد خالص Postdoc در صورتی که وی در طرح “مالیات ویژه محقق” یا “مالیات عادی” قرار داشته باشد می تواند بسیار متفاوت باشد. در صورتی که به عنوان پسادکتری در یک دانشگاه دانمارکی شروع به کار کنید، می توانید برای یک طرح مالیات بر پژوهشگر واجد شرایط شوید، مشروط بر اینکه قبلاً در این کشور کار یا زندگی نکرده باشید. اگر این شرایط را برآورده کنید، مالیات شما (در صورت تمایل) می تواند نرخ ثابت 26٪ باشد. این بدان معناست که متوسط ​​حقوق خالص یک postdoc با شرط ذکر شده از 24000 کرون دانمارکی در ماه شروع می شود.

اگر براساس برنامه مالیات عادی طبقه بندی شوید، دستمزد خالص شما کمی کمتر خواهد بود. در این حالت، حقوق خالص شما از 22500 دانمارک کرون در ماه شروع می شود.

کسر مالیات برای دانشجویان دکتری و پسادکتری

تحت چندین شرایط ، شما می توانید کسر مالیات داشته باشید (بنابراین از حقوق خالص بیشتری برخوردار می شوید). به عنوان مثال ، اگر شما به عنوان دکتری اشتغال دارید اما شریک زندگی شما کار نمی کند (اما در دانمارک با شما زندگی می کند)، می توانید مالیات خود را کاهش دهید. در این حالت، نرخ مالیات برای حقوق ناخالص شما بعد از کاهش 86000 کرن دانمارکی در سال اعمال می شود. به عبارت دیگر ، شما می توانید به طور متوسط ​​در هر ماه 2500 کرن دانمارکی اضافی با درآمد خالص خود داشته باشید. برای جزئیات در مورد روش و مقررات، به وب سایت سازمان امور مالیاتی دانمارک مراجعه کنید.

علاوه بر کسر ذکر شده، می توانید برای برخی از کسرهای دیگر مانند حمل و نقل ، غذا و عضویت در اتحادیه اروپا اقدام کنید (برای جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه کنید).

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک

دانشگاه ناتینگهام | آشنایی با دانشگاه آکسفورد انگلیس | مقایسه آیلتس و تافل | نمره آیلتس مناسب برای اخذ پذیرش

مقدار فاند پسادکتری در دانمارک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *