0

مزایای شرکت در مدرسه تابستانی

5/5 - (3 امتیاز)

مدرسه تابستانی

مزایای زیادی برای شرکت در مدرسه تابستانی وجود دارد که می توان به فواید فرهنگی، اجتماعی و آکادمیک اشاره کرد. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم. مدارس تابستانی به شکل های متنوعی وجود دارند و اکثر این مدارس برای دانشجویان توسط ایالت متحده آمریکا برگزار می شد ولی طی چند سال اخیر ظهور این مدارس برای دانش آموزان دبیرستانی رایج شد.

بریتانیا نیز به سرعت در این مسیر همراه با ایالت متحده آمریکا گام برداشت؛ هر چند انجصار این کمپ های تابستانی در اختیار ایالت متحده آمریکا است و طی سالیان متمادی آنها مزایای این کمپ ها را گسترش دادند و فوایدی که شرکت کنندگان از آن بهره مند شدند را بر شمردند. در سال اخیر، برگزاری مدارس تابستانی در ایران نیز رایج شد ولی متاسفانه به دلیل مشکلات سیاسی این مدارس نقش اصلی خود که حضور دانش آموزان از سراسر دنیا است را ایفا نمی کنند.

مزایای شرکت در یک برنامه تابستانی با کیفیت هر روزه بیشتر و بیشتر برای خانواده ها، معلمان و افراد جوان مدارس سرتاسر جهان ملموس می شود. با این وجود مزایای اصلی مدارس تابستانی در زیر برجسته می شود. در زیر به چند مزیت کلیدی شرکت در مدرسه تابستانی بین المللی خوب را بر می شمریم.

شکل دادن یک درک اجتماعی خوب

اگر شما یک مدرسه تابستانی بین المللی اصیل را انتخاب کنید مزایای آن به خوبی برای شما آشکار است. منظور ما از یک مدرسه تابستانی اصیل مدارسی است که درصد بالایی از دانش آموزان از سرتاسر دنیا دارد و تنها افرادی از یک ملیت در آن جمع نشده باشند. وقتی بچه ها از ملیت های مختلف در یک مدرسه جمع می شوند، در مورد فرهنگ، مذهب، آموزش، سیاست و طرز فکر عمومی یکدیگر آشنایی می یابند.

آنها یاد می گیرند که با یکدیگر در یک محیط سالم و حمایتی به رقابت بپردازند و در نهایت جمع کردن افراد در یک مجموعه بین المللی باعث از بین رفتن محدودیت های اجتماعی می شود. این خود باعث ایجاد درک اجتماعی بهتر می شود و قرار گرفتن در معرض فرهنگ های مختلف باعث می شود که به این نکته پی ببرند که بهم پیوسته هستند (به قول شاعر نامدار ایرانی “سعدی”: بنی آدم اعضای یکدیگرند). بدین طریق دنیای پیرامون برایشان مثل یک دهکده جهانی می شود و هضم این اختلافات برایشان آسان است.

 

افزایش اعتماد به نفس و مهارت های اجتماعی

افزایش اعتماد به نفس بهترین مزیت شرکت در مدارس تابستانی است که بسیاری از برگزار کنندگان از آن یاد می کنند. بسیاری از دانش آموزان شاید در طول زندگی خود تاکنون دور از خانواده نبودند و خود مشکلاتشان را حل نکردند. شرکت در یک مدرسه تابستانی دور از خانواده و در یک محیط حمایت کننده و با راهنما که به طور ویژه برای آنها طراحی شد سبب تقویت حس اعتماد به نفس و رسیدن به استقلال می شود. این نه تنها اعتماد به نفس در روابط اجتماعی را در دانش آموزان تقویت می کند بلکه کمک می کند این دانش آموزان در روابط آکادمیک نیز اعتماد به نفس لازم را کسب کنند.

همچنین پیدا کردن دوستان از فرهنگ های مختلف و زندگی در یک محیط دور از خانواده در کنار دوستان به آنها کمک می کند به گسترش روابط اجتماعی به دور از تفاوت فرهنگی، دین و ملیت ایمان بیاورند. برای بسیاری از افراد این تجربه مدرسه تابستانی بسیار جذاب تر از حضور در دانشگاه ها بوده است از این لحاظ که آنها تعداد دوستان بین المللی زیادی را در فاصله کوتاه چند روزه پیدا کردند و این در حالی است که شما حتی در دانشگاه فرصت دوستیابی با این سرعت را ندارید.

 

شایستگی و کفایت لازم برای پذیرش از بهترین دانشگاه ها را در دانش آموزان به اثبات می رساند

امروزه پذیرش از دانشگاه های معتبر یک رقابت بسیار حساس و سخت شده است. این مورد بویژه برای دانش آموزان ایرانی که بخواهند از مقطع کارشناسی اپلای کنند بسیار سخت تر است. شرکت در چنین مدارس تابستانی باعث می شود که کمیته پذیرش دانشگاه به شایستگی شما در یادگیری و فراگیری دروس تخصصی رشته مطلوبتان ایمان بیاورد و شما را در این رقابت حساس از میان دیگر متقاضیان انتخاب کند.

علاوه بر این دانش آموزانی که بخشی از تابستان خود را صرف یادگیری فنون و مهارت های مختلف بجای تفریح و خوش گذرانی در منزل یا با خانواده خود می کنند، نشان از علاقه دانش آموز به یادگیری دارد. علاوه بر مهارت های آموزش داده شده در مدارس تابستانی استاندارد و با کیفیت، این مدارس به دانش آموز کمک می کند تا در مصاحبه ها بدرخشد و بهترین فرصت های تحصیلی و کاری را در آینده کسب کند.

پیشنهاد مطالعه: مدرسه تابستانی اروپا

ارتقای فعالیت های بدنی

امروزه بساری از بچه ها و دانش آموزان زمان زیادی را پای بازی های کامپیوتری یا گوشی های لمسی در منزل می کنند و این باعث به خطر افتادن سلامتی این بچه ها در اثر کاهش فعالیت های بدنی شده است. شرکت در این مدارس تابستانی که دارای ورزش های حرفه ای همانند راگبی، فوتبال، بسکتبال، شنا و غیره است باعث می شوند که بچه ها نه تنها این ورزش ها را یاد بگیرند بلکه فعالیت بدنی آنها تقویت شود.

 

پیدا کردن دوستان بین المللی

این مدارس تابستانی به بچه ها کمک می کند تا با سایر دانش آموزان هم سن و سال خود از کشورهای دیگر آشنا شوند. این مدارس تابستانی به آنها فرصت می دهد تا دوستان با فرهنگ ها، مذاهب و ملیت های مختلف داشته باشند و همچنان که بزرگ می شوند برای سالیان متمادی دوست باقی بمانند. همچنین آنها با دیدن پیشرفت ها و انتخاب مسیرهای زندگی یکدیگر، بهتر بتوانند مسیر درست زندگی خود را انتخاب کنند.

حتما بخونید: مدرسه تابستانی تیمزولی

منبع: لینک مرجع

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *