0

شرایط و نحوه دریافت اصل دانشنامه

5/5 - (2 امتیاز)

دانشجویان واجد شرایط دریافت دانشنامه

  • فارغ التحصیلان دختر و پسر (دارای کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت) دوره شبانه کـه هیچگونـه بدهی به صندوق وام و رفاه ندارند .
  • فارغ التحصیلان دختر و پسر (دارای کارت پایان خدمت یا معاف از خدمت) دوره روزانه کـه اقدام به لغو تعهدات آموزش رایگان دوره تحصیل نموده اند.

با درخواست کاربرات دو بخش برای پیگیری این قانون ایجاد شده است:

عضویت در گروه تلگرام کمپین لغو قانون 6 ماهه کاریابی برای آزاد کردن مدرک

مصوبه جدید:

 حذف محدودیت ۶ ماهه کاریابی برای آزاد کردن مدرک بعد فارغ التحصیلی

پیشنهاد مطالعه: شرایط و قیمت آزاد کردن مدارک تحصیلی جهت اپلای

چگونگی لغو تعهدات آموزش رایگان (دانشجویان دوره روزانه)

فارغ التحصیلان دوره روزانه بایستی جهت دریافت دانشنامه خود نسبت به لغو تعهدات آموزش رایگان خود اقدام نمایند که لغو تعهد ات آموزش رایگان به سه طریق ذیل صورت می گیرد:

1- لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق ارائه گواهی اشتغال به کار

الف) مدارك لازم جهت شاغلین در ادارات دولتی

  • ارائه گواهی اشتغال به کار از تاریخ شروع تا مشخص نمودن آخرین و ضعیت استخدامی مشغول بکار و یا خاتمه (بر حسب روز، ماه و سال)
  • سابقه بیمه تأیید شده توسط سازمان مربوطه (الزامی)
  • کپی و اصل حکم کارگزینی و یا قرارداد

ب) مدارك لازم جهت معلمین شاغل در آموزش و پرورش

  • ارائه گواهی اشتغال به کار ازتاریخ شروع تا مشخص نمودن آخرین وضعیت مشغول به کار یا خاتمه (بر حسب روز، ماه و سال)
  • فرم ( 502 ) خلاصه اطلاعات پرسنلی
  • نامه عدم تعهد خدمت به آموزش و پرورش مبنی بر تحویل مدرك به دانش آموخته (بر حسب روز، ماه و سال) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت
  • اصل و کپی از آخرین حکم کارگزینی
  • سابقه بیمه تایید شده توسط سازمان مربوطه (الزامی)

ج) مدارك لازم جهت دانش آموختگان بورسیه

نامه اتمام تعهد آموزش رایگان توسط اداره مربوطه (وزارت علوم، تحقیقات و فناوري- جهادکشاورزي- سپاه پاسداران و استانداري)

د)مدارك لازم جهت شاغلین در ادارات و شرکتهاي خصوصی و سازمان نظام مهندسی

  • ارائه گواهی اشتغال به کار از تاریخ شروع تا مشخص نمودن آخرین وضعیت مشغول به کار یا خاتمه (بر حسب روز، ماه و سال)
  • سابقه بیمه تأیید شده توسط سازمان مربوطه (الزامی)
  • کپی برابر اصل از آگهی ثبت شرکت و یا جواز کسب

 

2- لغو تعهد خدمت آموزش رایگان از طریق عدم کاریابی

چنانچه دانش آموخته بعد از فراغت از تحصیل در یکی از مؤسسات کاریابی وابسته به وزارت کار ثبت نام نماید و یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل وي بگذرد و شش ماه (در طول یکسال بعد از فراغت ) در نوبت کاریابی باشد، در حالیکه اشتغال به تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر دوره روزانه نداشته باشد و استعلام مدرك جهت استخدامی توسط اداره و یا سازمانی نشده باشد و از طرف آن مؤسسه کاریابی کاري متناسب با رشته وي ارائه نگردد، دانش آموخته می تواند با ارائه نامه اداره کار و امور اجتماعی استان محل سکونت مبنی بر عدم کاریابی خطاب به دانشگاه  اقدام به لغو تعهدات آموزش رایگان نماید.

تبصره: در مورد دانش آموختگان پسر که بعد از اتمام تحصیلات، خدمت نظام وظیفه انجام داده اند و یا موفق به اخذ کارت معاف از خدمت گردیده اند می بایست یکسال از تاریخ صدور کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت دانش آموخته گذشته باشد و در طول یک سال مراحل ثبت نام در اداره کاریابی (شش
ماه موقعیت کاریابی) را انجام دهند.

مدارك لازم دریافت اصل دانشنامه

ارائه اصل نامه عدم کاریابی توسط اداره کار و امور اجتماعی استان محل سکونت

3- لغو تعهد خدمت آموزشی رایگان از طریق پرداخت هزینه هاي آموزش رایگان

چنانچه دانش آموخته تمایل به پرداخت هزینه آموزش رایگان داشته باشد (در مواقعی که قادر به انجام موارد 1 و 2 نمی باشد) و بنا به ضرورت نیاز به اخذ دانشنامه و آزاد نمودن ریزنمرات دارد نسبت به محاسبه شهریه اقدام می گردد. محاسبه شهریه بر اساس سال ورود، مقطع و رشته تحصیلی، سهمیه استفاده شده در کنکور سراسري، تعداد واحدهاي اخذ شده در هر ترم بر اساس جدول هزینه آموزش رایگان می باشد که از سوي وزارت علوم، تحقیقات و فناوري ابلاغ گردیده است. براساس جدول مذکورمدت تعهد آموزش رایگان:

  • دانش آموختگان سهمیه منطقه یک، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، شاهد ، یک برابر مدت تحصیل
  • دانش آموختگان منطقه دو و بالاتر دو برابر مدت تحصیل
  • دانش آموختگان سهمیه استانداري سه برابر مدت تحصیل، میباشد.

دانش آموختگان دوره روزانه که نیاز به لغو تعهد آموزش رایگان دارند توجه فرمایند تا زمانیکه با یکی از سه مورد فوق اقدام به لغو تعهد خود ننموده اند دانشنامه صادر نمیگردد. صرف گذشت چند سال ، برابر مدت تعهد از زمان فارغ التحصیلی تعهد آموزش رایگان را به خودي خود لغو نمیکند!

حتما بخونید: روش گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی Apply for University

مدارك لازم جهت صدور دانشنامه

  • دو قطعه عکس 4*3 جدید تمام رخ(خانم ها با حجاب کامل)
  • حضور شخص دانش آموخته و یا وکیل محضري به همراه اصل وکالتنامه محضري (درصورتیکه دانش آموخته به هر دلیلی قادر به مراجعه به این اداره جهت اخذ دانشنامه نمیباشد لازم است نسبت به وکالت بهشخص مورد اعتماد خود اقدام نماید این امرهیچگونه مستثنی درمورد پدر، مادر،همسر و یا خواهر و برادر ندارد)
  • ارائه نامه عدم کاریابی از اداره کار و امور اجتماعی استان محل سکونت (ویژه دانش آموختگان دختر و پسر {داراي کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت} دوره روزانه)
  • ارائه مدارك و گواهی اشتغال به کار (ویژه دانش آموختگان دختر و پسر {داراي کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت} دوره روزانه)
  • فیش واریزي هزینه آموزش رایگان(ویژه دانش آموختگان دختر و پسر {داراي کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت} دوره روزانه)
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه اصل گواهینامه مقطع کاردانی(درصورت روزانه بودن درمقطع کاردانی نامه نحوه لغو تعهد آموزش رایگان از همان مقطع ) ودانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ارائه اصل دانشنامه مقطع کارشناسی(درصورت روزانه بودن درمقطع کارشناسی نامه نحوه لغو تعهد آموزش رایگان از همان مقطع )

دانش آموختگانی که قبلا از اداره فارغ التحصیلان گواهینامه موقت دریافت نموده اند حتما ” جهت اخذ دانشنامه باید اصل گواهینامه موقت را به این اداره عودت دهند در غیر این صورت دانشنامه صادر نمیگردد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

صدور تائیدیه تحصیلی

قابل توجه آن دسته از دانش آموختگان که در مقطع بالاتر مشغول به تحصیل گردیده اند،جهت ارسال تائیدیه و ریز نمرات لازم است ،مدارك فوق طی نامه رسمی توسط دانشگاه مقصد از این اداره درخواست گردد. دقت شود تا رسیدن اصل نامه هیچ گونه اقدامی طی فاکس و یا کپی نامه انجام نمیگیرد.

دانش آموختگانی که در مقاطع بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی یا جهت اداره و یا سازمان وشرکتی نیاز به مدارك فوق دارند حتما توجه فرمایند لازم است به همراه اصل نامه درخواست تائیدیه تحصیلی و ریز نمرات ،اصل تعهدنامه محضري را که فرمت آن در سایت دانشگاه مربوطه است جهت درخواست ریزنمرات و تائیدیه تحصیلی را پس از تهیه از طریق سایت دانشگاه ، در دفترخانه هاي محضر و به همراه یک نفر ضامن کارمند و یا شغل آزاد داراي جواز کسب تنظیم و اصل فرمت محضري را پست و ارسال نمایند.

در صورتیکه اصل تعهد محضري به این اداره ارسال نشود این دانشگاه از ارسال مدارك فوق معذور میباشد. جهت ارسال مدارك فوق نیازي به حضور شخص دانش آموخته و یا وکیل نامبرده نمیباشد و مدارك از طریق پستی به دانشگاه مقصد ارسال گردیده و به هیچ وجه تحویل شخص دانشجو نمیگردد. لذا لازم است اصل نامه در اسرع وقت جهت اقدامات لازم به این اداره ارسال گردد.

صدور تائیدیه مدرك تحصیلی

آن دسته از دانش آموختگانی که استخدام گردیده اند و واحد گارگزینی اداره مورد نظر نسبت به استعلام مدرك آنان اقدام مینماید بایستی حتما اصل نامه درخواستی به همراه تصویر آخرین مدرك تحصیلی که از این دانشگاه دریافت نموده اند را به آدرس دانشگاه پست نمایند تا نسبت به استعلام مدرك دانش آموخته اقدام گردد.

قابل توجه آن دسته از دانش آموختگانی که با استفاده از هفت بند ابلاغ 9 گانه سازمان وظیفه عمومی – معافیت مشمولان در خصوص شرایط اخذ مدرك،موفق به دریافت گواهی نامه موقت پایاین تحصیلات گردیده اند توجه فرمایند جهت استعلام مدر ك خویش علاوه بر نامه درخواست و کپی از آخرین مدرك، اصل کارت پایان خدمت و یا معاف از خدمت نیز ضمیمه مدارك و ارسال گردد.

[news_box style=”3″ display=”category” category=”358″ hc_title=””]

دیدگاه کاربران
  • امیر 14 جولای 2019

    سلام. برای انجام تعهد آموزش رایگان، آیا مدت زمان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد روی هم انباشت میشه یا فقط تعهد دوره کارشناسی ارشد حساب میشه؟ ممنون

    • ghasem hashemi 14 جولای 2019

      سلام

      مجموع دوران تحصیلی حساب میشه نه فقط یک مقطع

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *