0

سفارش نوت آفیسر کانادا + راهنمای گرفتن نوت آفیسر

درخواست نوت آفیسر

مراحل سفارش نوت آفیسر کانادا

تمامی اطلاعات از طریق بخش خدمات از شما دریافت خواهد شد. شما کافیست درخواست سفارش نوت آفیسر زیر را ارسال کنید. همیاراپلای با حداقل هزینه بهترین خدمات مشاوره مهاجرت را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد و در این مسیر در کنار شماست.

  • در مرحله اول فرم درخواست گرفتن نوت آفیسر را پر نمائید.
  • اشتراکی جهت پیگیری بهمراه کارشناس برای شما ایجاد میشود و هزینه پرداخت میگردد.
  • درخواست یک روزه ثبت میگردد ولی میتواند تا 3 روز طول بکشد (بدلیل تاخیر شما در ارسال امضا مدرک کانفرم)
  • دقت کنید 5 دلار کانادا اپلکیشن فی را خود همیاراپلای پرداخت مینماید و هزینه مازاد دریافت نمیشود.
  • در زمینه ریسابمیت، نگارش استادی پلن، تراول پلن، کاورلتر ویزا و دیگر مواردی که نیاز به همراهی دارید همیاراپلای در کنار شما خواهد بود.

✅ هزینه درخواست نوت آفیسر کانادا: 800.000 تومان

اطلاعات لازم برای ایجاد درخواست نوت آفیسر بعد از پر کردن فرم زیر از طریق بخش خدمات همیاراپلای از شما دریافت خواهد شد.

 

فرم سفارش درخواست نوت آفیسر + مدارک


نحوه ارائه درخواست تحت قانون دسترسی به اطلاعات

  • درخواستی را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تحت قانون دسترسی به اطلاعات (ATI) به آدرس زیر ارسال کنید:
  • اطلاعاتی در مورد IRCC دریافت کنید
  • اطلاعاتی را دریافت کنید که توسط IRCC ایجاد شده است
  • اطلاعات شخصی ارسال شده توسط نماینده را دریافت کنید، جایی که مشتری (با رضایت آنها) شهروند کانادا، مقیم دائم یا اینجا در کانادا نیست.

هزینه درخواست های تحت قانون دسترسی به اطلاعات 5 دلار کانادا است.

برای ارسال درخواست باید شهروند کانادا، مقیم دائم کانادا یا فرد یا شرکتی باشید که در حال حاضر در کانادا هستید.

فرم رضایت در فوریه 2018 به روز شد.

اگر از طرف شخص دیگری درخواستی ارائه می کنید، باید فرم درخواست رضایت برای دسترسی به اطلاعات و اطلاعات شخصی (IMM 5744) را وارد کنید. این فرم را برای هر فرد فهرست شده در پرونده خود که سن آنها بالای 18 سال است را وارد کنید.

منبع: سایت مرکزی مهاجرت کانادا

درخواست نوت آفیسر کانادا (GCMS، ATIP)

پروسه اخذ ویزای کانادا تحصیلی یا دیگر موارد نیازمند رعایت یکسری شرایط و مدارک است که در صورت عدم رعایت کوچکترین  شرایط ممکن است باعث ریجکت شدن ویزا شود. ریجکت شدن امری بسیار طبیعی است و ممکن است برای هر شخصی رخ دهد پس اگر با ریجکتی ویزا مواجه شدید ناامید نشوید چون اداره مهاجرت کانادا روش هایی را فراهم کرده که اگر به این ریجکتی معترض هستید بتوانید با درخواست اعتراض خود از نقص موجود در پرونده ویزای خود مطلع شوید و پس از برطرف کردن ان نقص دوباره درخواست ویزا دهید.

یکی از اقدامات مهم برای اعتراض به ریجکتی ویزای درخواست نوت آفیسرکانادا می باشد. براساس قوانین دولت کانادا، همه افراد این حق  را دارند که از این جزئیات و دلایل مطلع شوند. متقاضی از طریق نوت آفیسر می تواند از  تمامی جزئیات پرونده خود و مدارکی که ارسال کرده مطلع شود. از این رو با بررسی نوت آفیسر می توان از نواقص موجود در پرونده مطلع شد و علت ریجکت شدن  ویزای خود را متوجه شود و انگاه می تواند برای رفع ریجکتی اقدام کند.

نوت آفیسر چیست؟

وقتی متقاضی درخواست ویزای خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کند آفیسرهای اداره مهاجرت تمامی جزئیات پرونده وی را بررسی می کنند و در صورت وجود نقص‌ در پرونده و یا عدم صلاحیت متقاضی در خواست ویزای وی را رد می کنند. جزئیات مربوط به بررسی پرونده و دلایل رد شدن درخواست متقاضی در پرونده متقاضی درج می‌شود. از این رو برای کسب اگاهی از این دلایل بایستی درخواست نوت آفیسر داد.

براساس تعریف وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، نوت آفیسر یک فایل اطلاعاتی است که یادداشت های دقیق آفیسر را در هنگام بررسی پرونده متقاضی نشان می دهد و متقاضیان برای اقامت موقت یا اقامت دائم می توانند درخواست نوت آفیسر دهند.

نوت آفسیر که به GCMS نیز شهرت دارد مخفف عبارت یادداشت سیستم مدیریت پرونده جهانی Global Case Management System Note  می باشد که در حقیقت یک فایل اطلاعاتی است که متقاضیان می توانند برای اقامت موقت (ویزاهای توریستی، استادی پرمیت ، وورک پرمیت) یا اقامت دائم (اکسپرس انتری، برنامه نامزدی استانی، حمایت از خانواده و غیره)  تحت قانون دسترسی به اطلاعات (ATI)  از IRCC درخواست کنند.

GCMS سیستم داخلی جهانی IRCC برای مدیریت و ارزیابی برنامه های مهاجرتی است. همچنین توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) استفاده می شود. متقاضیان می توانند برای دریافت به روز رسانی های اپلیکیشن خود، نوت پرونده خود را از طریق GCMS درخواست کنند.

نوت آفیسر کانادا دربردارنده یادداشت‌های مامورین اداره مهاجرت در زمان بررسی پرونده متقاضی می باشد و مامورین اداره مهاجرت از آن برای ذخیره اطلاعات پرونده متقاضیان استفاده می کنند تا در زمان اعتراض متقاضیان با مراجعه به فایل اطلاعاتی، جزئیات پرونده را بررسی نمایند. بطور خلاصه هدف از درخواست نوت آفیسر کانادا دسترسی به این اطلاعات است.

چه اطلاعاتی در  نوت آفیسر یا یادداشت GCMS وجود دارد؟

در نوت آفیسر (یادداشت GCMS)، متقاضیان می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات را مشاهده کنند که شامل تمامی چیزهایی است که متقاضی ارسال کرده‌ و IRCC در رابطه با درخواست وی جمع‌آوری کرده است. این اطلاعات شامل موارد زیر می تواند باشد:

  • اطلاعات مربوط به درخواست متقاضی (از جمله زمان دریافت درخواست، زمانی که درخواست باز شد، کد افسر مهاجرت که به درخواست اختصاص داده شده است، وضعیت درخواست و دلیل وضعیت و غیره)؛
  • هر گونه اطلاعاتی که IRCC در مورد متقاضی جمع آوری کرده است
  • هر گونه اطلاعات ارسال شده توسط نماینده شخص ثالث به IRCC.

ماموران اداره مهاجرت کانادا تمامی یادداشت های خود را در مورد تقاضا‌های مختلف در سیستم GCMS وارد می‌کنند. اگر با یک GCMS  مواجه شده باشید، مشاهده خواهید کرد که چندین صفحه اطلاعات در مورد درخواست متقاضی است و یک گزارشی مفصل در حدود  50  تا 100 صفحه است که ویزای متقاضیان در آن به صورت جامع بررسی شده است.  البته تمامی این اطلاعات صرفا در مورد عوامل ریجکتی ویزا نمی باشند و سایر اطلاعات و مراحل درخواست را نیز در بردارد. از این رو در بین این حجم از اطلاعات نوت آفیسر ممکن است فقط دو یا چند پاراگراف از این اطلاعات باشد.

کاربرد نوت آفیسر کانادا چیست؟

  • کسب اگاهی در مورد دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا
  • بررسی وضعیت سایر ویزا‌های کانادا نظیر تحصیلی و کاری
  • بررسی فرایند اقامت
  • نحوه پیشرفت پرونده مهاجرتی
  • کسب اطمینان از اینکه اداره مهاجرت مدارک متقاضی را دریافت کرده باشد.

چه کسی می تواند نوت آفیسر (GCMS) درخواست دهد؟

با این توضیحاتی که تا اینجا ارائه شده، متوجه شدید که اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در مورد درخواست ویزای خود بدست اورید، بایستی درخواست نوت آفیسر کانادا بدهید چون نوت آفیسر این جزئیات را در اختیار شما قرار می‌دهد.  مرکز ATIP نقش اصلی را در ارائه این خدمات دارد و این حق قانونی هر شخصی است که از اطلاعات مربوط به پرونده خود آگاهی داشته باشد.

هرکسی که درخواستی با IRCC و CBSA دارد و درخواستش مرحله کامل بودن R-10 را پشت سر گذاشته است، می‌تواند برای GCMS درخواست دهد. با این حال، برای دریافت یادداشت GCMS یا نوت آفیسر، ابتدا باید درخواست دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) را تحت ATI ارسال کنید. برای ارسال ATIP باید:

  • شهروند کانادا یا مقیم دائم باشید
  • فردی مقیم کانادا باشید.
  • متقاضیان خارج از کانادا می توانند با استفاده از نماینده ای که شهروند کانادا یا مقیم دائم یا شرکتی در کانادا است، برای یادداشت های GCMS درخواست دهند. سپس این نماینده از طرف متقاضی برای ATIP درخواست می‌کند و باید فرم درخواست رضایت برای دسترسی به اطلاعات و اطلاعات شخصی را تکمیل کند.

آیا  GCMS با ATIP تفاوت دارد؟

نوت‌ GCMS بر اساس حق قانونی دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) صادر می‌شود و اطلاعات درج شده ان برمبنای مستندات و مدارکی است که متقاضی ارائه داده است. سیستم GCMS دربردارنده سابقه کامل از مراحل پرونده متقاضی است و دریافت ان حق قانونی هر فردی است. به محض اینکه مدارک متقاضیان پذیرفته شود و اداره مهاجرت نیز آن‌ها را تایید کرند، متقاضی می تواند برای نوت آفیسر درخواست دهد. اما  ATIP یک سرویس درخواست آنلاین برای دسترسی به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی است.

چه زمانی می توان نوت آفیسر درخواست داد؟

تمامی افرادی که مرحله درخواست ویزایشان از مرحله R10 گذشته باشد می‌توانید در هر زمان و برای به هر دلیلی درخواست نوت آفیسر کانادا دهند. مرحله R10 معمولا پس از 30 روز بعد از درخواست ویزا تکمیل می شود که اداره مهاجرت کامل بودن اطلاعات و مدارک متقاضی را تایید می‌کند. با این حال بهترین زمان برای درخواست نوت آفیسر 2 ماه پس از درخواست ویزا می باشد.

چگونه نوت آفیسر درخواست بدیم؟

برای درخواست نوت آفیسر متقاضیان بسته به محل اقامت خود به دو صورت می توانند اقدام کنند. از این رو متقاضیان می توانند درخواست خود را از طریق ATIP  مستقیماً به IRCC ارسال کنند. افرادی که خارج از کانادا اقامت دارند برای درخواست نوت آفیسر می توانند از یک فرد یا یک موسسه مهاجرتی برای انجام این کار کمک بگیرند.

همانطور که گفته شد، اولین قدم برای دریافت یادداشت GCMS، ثبت یک ATIP در IRCC است. این را می توان بصورت آنلاین یا از طریق پست اقدام کرد. برای درخواست نوت آفیسر، متقاضیان به شماره درخواست خود نیاز دارند و بایستی شناسه UCI خود را برای پردازش سریعتر در دست داشته باشد. هزینه پردازش برای درخواست نوت آفیسر 5 دلار کانادا است که به صورت آنلاین پرداخت  می شود.

بر اساس قانون دسترسی به اطلاعات، تمام درخواست های ATIP به IRCC باید ظرف 30 روز پاسخ داده شود. با این حال، این محدودیت زمانی را می توان به دلایل خاصی تمدید کرد. اگر این اتفاق بیفتد IRCC برای ارائه به‌روزرسانی با درخواست‌کننده ATIP تماس می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست نوت آفیسر کانادا

  • اطلاعات شخصی
  • شماره درخواست
  • شناسه UCI
  • وکالت‌نامه در صورتی که این کار به شخصی ثالث محول شده باشد.
  • مدارکی مبنی بر اثبات شهروندی کانادا فرد درخواست کننده
  • مدارکی مبنی بر اثبات اقامت دائم فرد درخواست کننده در کشور کانادا
  • مدارکی مبنی بر اثبات اقامت موقت فرد درخواست کننده در کانادا

پیشنهاد مطالعه: پرداخت شهریه دانشگاه با حداقل کارمزد

چنانچه نیاز به درخواست نوت آفیسر کانادا دارید، مجموعه مهاجرتی همیار اپلای  با استفاده از کارشناسان با تجربه و متخصص این امر می تواند به بهترین شکل و حداقل ترین زمان ممکن فرایند درخواست نوت آفیسر را برای شما انجام دهد.