0

سرقت ادبی انگیزه نامه sop برای اپلای تحصیلی

5/5 - (1 امتیاز)

سرقت ادبی انگیزه نامه

در مورد سرقت ادبی انگیزه نامه باید بدانید یکی از دلایلی رایجی که بعد از مکاتبه اپلای موفق با اساتید، منجر به عدم پذیرش دانشجویان می شود نگارش نادرست انگیزه نامه (SOP) و کپی برداری از نوشته های دیگران است. بدون ترید می توان گفت که بیشتر دانشجویان برای نوشتن انگیزه‌نامه یا کاورلتر از نمونه های رایج در اینترنت استفاده می کنند. از آنجایی که اعضای کمیته پذیرش سالانه بیش از صدها درخواست دریافت می کنند که همراه با اسنادی از قبیل انگیزه نامه هستند، با تجربه ای که در این زمینه کسب کرده اند به راحتی می توانند تشخیص دهند که چه متنی کپی برداری شده و خلاف واقع است و از آثار رایج در اینترنت به سرقت رفته است. علاوه براین اکثر دانشگاه ها ابزاری برای بررسی میزان کپی بودن متن اسنادی مانند انگیزه نامه و کاورلتر را دارند تا میزان اعتبارشان سنجیده شود.

از این رو پیشنهاد می شود که برای نگارش اسنادی مانند انگیزه نامه و کاورلتر خلاقیت داشته باشید. زیرا با کپی کردن از آثار موجود در اینترنت فقط به طور موقت کار خود را پیش می برید اما درصد موفقیت آن بسیار پایین می آید. بنابراین برای متقاعد‌ کردن یک استاد یا اعضای کمیته پذیرش، باید جنبه های متفاوتی از توانایی ها و شخصیت خود را در معرض نمایش قرار دهید.

البته این بدان معنی نیست که هرچه به ذهنتان می رسد را بنویسید. زیرا انگیزه نامه خود ساختار و قواعدی دارد و باید ها و نبایدهایی دارد. بنابراین ضروری است که حتما با یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: دانلود نمونه انگیزه نامه تحصیلی فارسی |چگونه یک انگیزه نامه موفق بنویسیم

بررسی سرقت ادبی انگیزه نامه: برای اینکه متوجه شوید چه میزان و کدام قسمت از متن انگیزه نامه یا هر سند دیگری که نوشته اید کپی شده است و یا مشابه آن در اینترنت وجود دارد می توانید از سایت های زیر استفاده کنید. این سایت ها میزان کپی بودن و درصد های سرقت ادبی را نشان می دهد. بنابراین اگر برای شما انگیزه نامه یا هر سندی دیگر را یک شخص و یا موسسه دیگری می نویسد از سایت های زیر حتما استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک سند کپی تحویل شما نداده باشند.

ساختار انگیزه نامه | انگیزه نامه تحصیلی | ویرایش sop

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *