0

رتبه بندی دانشگاه های کانادا بر اساس اشتغال به کار دانش آموختگان در سال ۲۰۱۹

رای دهید

هدف از این رتبه بندی، معرفی موسساتی است که فرایند آموزشی در آنها منجر به ورود دانش آموختگانی کارآمد به بازار کار شده است. این رتبه بندی به بررسی میزان اشتغال دانش آموختگان و اعتبار کارفرمایان می پردازد.

1- دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در رتبه ۱۲ دانشگاه های جهان و رتبه نخست در کانادا از نظر اشتغال به کار دانش آموختگان قرار گرفته است. دانشگاه تورنتو بالاترین رتبه از نظر شاخص خروجی دانش آموختگان را نسبت به سایر دانشگاه های کانادا به خود اختصاص داده است. بسیاری از دانشجویان سابق این دانشگاه در زمینه هنر، علوم، سیاست، تجارت و دیگر فعالیت ها موفق بوده اند و از این میان می توان به چهار نخست وزیر کانادا در میان دانش آموختگان اشاره نمود.

کسایی که به تورنتو علاقه مندن حتما بخونن: زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

2- دانشگاه واترلو

 

دانشگاه واترلو در رتبه ۲۵ جهان و دوم کانادا در زمینه توانمندسازی دانش آموختگان قرار گرفته است. در ارزیابی همکاری های پژوهشی و اشتغال، واترلو امتیاز قابل توجهی از نظر مشارکت با کارفرمایان کسب کرده است. این دانشگاه به مدت بیست و پنج سال به عنوان دانشگاه نوآورانه کانادا نامگذاری شده و خود را به عنوان مدلی برای آموزش کارآموزی می داند که بیش از صد و بیست دوره معتبر کارآموزی ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند تحصیلات خود را با تجارب عملی و کاری تلفیق کنند.

پیشنهاد مطالعه: مقاطع تحصیل در کانادا

3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا از نظر وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه بریتیش کلمبیا است که در رتبه ۳۸ جهان قرار دارد و سوم کانادا و بالاترین امتیاز از نظر رتبه بندی اعتبار کارفرمایان در جهان را دارا است. همانند دانشگاه واترلو، بریتیش کلمبیا نیز تعدادی از دوره های کارآموزی برای دانشجویان فراهم می کند و همچنین دانشگاه یک سیستم کمکی تسریع سرمایه گذاری و کارآفرینی برای کمک به دانشجویان و دانش آموختگان جدید جهت راه اندازی استارت آپ خود ارائه می دهد.

4- دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بعدی از نظر قابلیت استخدام دانش آموختگان، دانشگاه آلبرتا است که با رتبه ۸۷ در سطح جهانی قرار دارد و امتیاز بالایی را از نظر نرخ اشتغال دانش آموختگان خود دریافت کرده است. دوره ها و رویدادهای کارآفرینی دانشگاه عبارتند از برنامه آموزش مربیگری، برنامه های کارآموزی و اینترنشیپ، نمایشگاه های شغلی، جلسات اطلاع رسانی کارفرمایان و هفته آموزش شغلی، که موجب هماهنگی دانش آموزان و دانش آموختگان با مشاغل جامعه می شود.

شاید این مقاله براتون مفید باشه: اکسپرس انتری کانادا چیست؟

5- دانشگاه مک مستر

دانشگاه McMaster از نظر قابلیت استخدام دانش آموختگان در رتبه ۹۳ قرار گرفته است و امتیاز بالایی را برای مشارکت با کارفرمایان بدست آورده است. این دانشگاه در شهر همیلتون ایالت اونتاریو واقع شده است و به عنوان بخشی از جامعه کارآفرین محبوب در منطقه محلی محسوب می شود و یک استارت آپ در داخل دانشگاه به نام Forge و جایزه نوآوری McMaster را راه اندازی کرده است که هدفشان تبدیل ایده ها از بینش به واقعیت تجاری است.

6- دانشگاه کویینز

دانشگاه کویینز از نظر قابلیت اشتغال دانش آموختگان در رده ۱۰۱ تا ۱۱۰ رتبه بندی قرار دارد و برخی از سیاستمداران برجسته کانادا، دانشگاهیان مشهور و همچنین ۵۷ نفر از دریافت کنندگان Rhodes Scholars در آن درس خوانده اند. کویینز در طول سال تحصیلی چندین نمایشگاه شغلی برپا می کند تا به دانشجویان فرصت ملاقات با کارفرمایان داده شود و همچنان دوره های کارآموزی با حقوق برای دانشجویان داخلی و بین المللی به مدت ۱۶ ماه ارائه می کند.

7- دانشگاه وسترن اونتاریو

دانشگاه وسترن در رتبه ۱۴۱ تا ۱۵۰ دانشگاه های جهان قرار دارد. مرکز موفقیت شغلی دانشگاه به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های شغلی خود را بهبود بخشند و از طریق انجام کارآموزی، اینترنشیپ، فعالیت داوطلبانه، تجربیات جهانی، آموزش های شغلی و برنامه های CEL آمادگی های لازم برای یافتن شغل را کسب نمایند.

8- دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری در رده ۱۴۱ تا ۱۵۰ از نظر قابلیت استخدام دانش آموختگان در بین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده است. این دانشگاه دارای رتبه اشتغال ۹۵ درصد است و تعدادی نمایشگاه شغلی دارد که چندین برنامه کارآموزی و اینترنشیپ ارائه می دهند. همچنین جلسات اطلاع رسانی برای کمک به دانشجویان در جهت پیدا کردن شغل و کارفرمای مناسب برگزار کرده و مانع از بروز بیکاری در میان آنها می شود.

9- دانشگاه مونترال

دانشگاه فرانسوی زبان مونترال در رتبه بندی سال جاری در رده ۱۵۱ تا ۱۶۰ از نظر قابلیت اشتغال قرار گرفته است. از جمله اقدامات کارآفرینانه دانشگاه مونترال، کاریابی برای دانشجویان است که جهت بهبود رابطه آنها با بازار کار طراحی شده است.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *