0

راهنمای زندگی در کانادا | هزینه زندگی کانادا | هزینه اجاره خانه در کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

هزینه زندگی در کانادا | هزینه اجاره خانه در کانادا

راهنمای زندگی در کانادا | هزینه زندگی کانادا | هزینه اجاره خانه در کانادا | هزینه و قیمت اجاره خانه در کانادا یکی از چالشهای تازه واردین کانادا میباشد. آشنایی با انواع اجاره خانه در کانادا و آگاهی از روشهای اجاره خانه در کانادا تا حدی به مهاجرین در انتخاب مناسب ترین محل استقرار با توجه به شرایط مهاجرین کمک می نماید. در کانادا اکثر خانه های استیجاری توسط شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ارائه می گردد. این شرکتها در استانهای مختلف دارای ساختمانهای متعدد می باشند.

پیشنهاد مطالعه: مهاجرت ساسکاچوان کانادا | برنامه استانی ساسکاچوان کانادا

قراردادهای اجاره، غالبا یک ساله می باشند و با توجه به اینکه در صورت عدم رضایت به راحتی لغو نمی گردد، می بایست در انتخاب خانه مورد نظر دقت بسیار نمود. معمولا ماه های ژوئن و ژوئیه مناسب ترین زمان برای اجاره محل سکونت و یا تغییر آن می باشد. در این ماه ها بیشترین جابجایی اتفاق می افتد. هزینه اجاره خانه در کانادا بستگی به شهر و استان محل سکونت و با توجه به ابعاد آن تقریبا از 800 دلار کانادا، به صورت ماهانه، شروع می گردد. در ادامه برخی از اصطلاحات رایج در اجاره خانه در کانادا شرح داده شده است.

مقاله مرتبط: مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

هزینه زندگی کانادا اصطلاحات رایج در اجاره خانه در کانادا

1- Lease:

اجاره کردن خانه بصورت مستقیم از مالک یا نماینده وی براساس قرارداد.

  • مزایای قرارداد:
    با تمدید قرارداد، اجاره بها معمولا به – میزان بسیار کمی افزایش می یابد (معمولا کمتر از 3 درصد) در بیشتر موارد صاحب خانه موظف است خانه را تمیز و در صورت نیاز با انجام تعمیرات اساسی یا جزئی مانند رنگ کردن دیوارها به مستاجر تحویل دهد.
  • معایب قرارداد:
    تا اتمام مدت قرارداد باید در آنجا بمانید یا در صورت عدم رضایت خانه را Sublet بدهید.

 

2 – Sublet:

اجاره دادن خانه به فرد دیگر، برای مدت نسبتا کوتاه یک یا دو ماهه به دلایلی همچون سفر

  • مزایای قرارداد:
    در بدو ورود خانه ای (معمولاً) مبله در اختیار شما قرار میگیرد و با فرصت کافی می توانید به دنبال خانه دلخواه خود بگردید.
  • معایب قرارداد:
    معمولا کوتاه مدت است و عدم تعهد صاحب خانه به تعمیرات و تمیز کردن خانه در هنگام تحویل.

 

3 – Lease Transfer / Sub-Lease:

انتقال قرارداد اجاره مابین دو نفر به نفر سوم برای باقیمانده مدت قرارداد مثلا به علت جابه جایی هر یک از قراردادهای اجاره خانه در کانادا مزایا و معایب خود را دارند که در زیر مقایسه آنها را مشاهده می نمایید.

  • مزایای قرارداد:
    .اجاره به میزان قابل توجهی (با توجه به مدت زمان اجاره مستاجر قبلی) کمتر از اجاره خانه های مشابه می باشد.
  • معایب قرارداد:یکی
    تا اتمام مدت قرارداد باید در آنجا بمانید یا در صورت عدم رضایت خانه را Sublet بدهید. یکی دیگر از معایب این دسته عدم تعهد صاحب خانه به تعمیرات و تمیز کردن خانه در هنگام تحویل است.

پیشنهاد مطالعه: دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا و اجاره برای ورودی های جدید

پس از انتخاب خانه مورد نظر نوبت به بستن قرارداد و پرداخت می شود. قراردادهای موجود در کانادا از یک فرمت کلی برخوردار است و جای نگرانی برای تازه واردین در این خصوص وجود ندارد. برای بستن اولین قرارداد با توجه به اینکه شما تا به حال سابقه پرداخت اجاره مسکن در کانادا نداشته اید، معمولا از شما درخواست می گردد تا فردی رو بعنوان ضامن (Co-Signer) معرفی نمایید. و ضامن نیز می بایست قرارداد را امضا و متعهد به پرداخت اجاره در صورت عدم پرداخت شما گردد.

در صورت عدم دسترسی به ضامن، شما می توانید با پرداخت چند ماه اجاره خانه در زمان عقد قرارداد اقدام به بستن قرارداد نمایید. برخی از مالیکن نیز با اخذ صورت حساب بانکی شما و بررسی گردش حساب و یا مقدار وجه موجود در حساب شما اقدام به بستن قرارداد اجاره خانه در کانادا می نمایند. اجاره پارکینگ، در صورت نیاز، جدا از اجاره مسکن می باشد و می بایست قرارداد جداگانه ای امضا گردد.

مقاله مرتبط: افزایش اجاره بها در ماه دسامبر در کانادا

روش پیدا کردن خانه و اجاره مسکن در کانادا

مهاجرینی که برای اولین بار وارد کانادا می شوند می توانند قبل از ورود و یا پس از آن از راههای زیر برای پیدا کردن خانه در کانادا استفاده نمایند:

a – اجاره خانه در کانادا از طریق حضوری

یکی از راه های پیدا کردن خانه و اجاره مسکن از طریق مراجعه حضوری به خانه های استیجاری است و از آنجایی که اکثر خانه های استیجاری کانادا توسط شرکتهایی که این ساختمان ها را برای همین منظور ساخته اند ارائه می گردد. پرسنل این شرکت ها در یکی از واحد اداری طبقه اول این ساختمان ها جهت تنظیم قرارداد و کنترل و مدیریت ساختمان ها همه روزه حضور دارند. همچنین در صورت عدم حضور پرسنل مربوطه در جلوی اکثر این ساختمانهای استیجاری تابلو شرکت مربوطه و تلفن آن درج شده که می توانید از این طریق هم با آنها در تماس باشید.

b – اجاره خانه در کانادا از طریق وب سایت Kijiji

یکی از وب سایتهای شناخته شده در کانادا Kijiji می باشد، که افراد برای فروش تجهیزات و یا اجاره خانه از آن استفاده می نمایند. همچنین وب سایتهای دیگری نظیر Padmapper نیز وجود دارند. که این وب سایتها امکان نشان دادن خانه های موجود برای اجاره در کانادا بر روی نقشه و امکان فیلتر و جستجوی منطقه ای را فراهم می آورند.

c – اجاره خانه در کانادا از طریق فیسبوك

یکی دیگر از روشهای اجاره خانه گروههایی است که ایرانیان مقیم کانادا با توجه به استانهای مختلف درست کرده اند. همچنین در صورتیکه دوست و یا خویشاوندی در کانادا دارید در خصوص پیدا کردن خانه می توانید از آنها نیز کمک بگیرید.

مهاجرت ساسکاچوان کانادانکات مهم در خصوص انتخاب و اجاره خانه در کانادا

یکی از نکاتی که در مورد اجاره بها و مقایسه آنها با یکدیگر باید مد نظر قرار بگیرید، مخارج ماهیانه (برق، گرمایش و … ) می باشد. معمولا هزینه گرمایش (آبگرم و شوفاژ) از عمده ترین هزینه های محل سکونت در کانادا می باشد. بسیاری از مالکین پرداخت این هزینه را برطبق قرارداد اجاره، متعهد می گردند که می بایست در هنگام عقد قرارداد به این نکته توجه نمود. نکته دیگری که می بایست به آن توجه نمود نحوه پرداخت هزینه الکتریسیته (برق مصرفی) در قرارداد می باشد. در بعضی موارد این هزینه در اجاره بها محاسبه شده و در بعضی باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا و آشنایی با انواع حساب بانکی کانادا و نرخ سود بانکهای کانادا از جمله مواردیست که تازه واردین به کانادا باید در این خصوص مطالعه نمایند. افتتاح حساب بانکی در کانادا از جمله مواردیست که مهاجران در بدو ورود به کانادا برای نگهداری وجوه نقدی خود به آن نیاز دارند. جهت باز کردن حساب بانکی کانادا می بایست ضمن همراه داشتن مدارك مورد نیاز از قبل، زمانی را جهت باز کردن حساب با بانک مربوطه مشخص کرده باشید. افتتاح حساب بانکی ضمن امکان پرداخت قبوض، انتقال وجه و به حساب گذاشتن چک ها، امکان استفاده از صورتحساب بانکی خود به عنوان تاییدیه آدرس برای دریافت اسناد مهم در کانادا را نیز مهیا می سازد.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در کانادا

زمانی که برای افتتاح حساب در کانادا به بانک مراجعه می نمایید، حتما گذرنامه خود را به همراه داشته باشید و وقت قبلی بگیرید. تعیین وقت قبلی هم با تماس مستقیم و هم با مراجعه حضوری به شعبه امکان پذیر است. سعی کنید قبل از بازکردن حساب بانکی شرایط مندرج در وب سایت بانک ها را به دقت بخوانید. زمانی که حسابتان را در بانک های کانادا افتتاح می نمایید، یک اکسس کارت یا دبیت کارت دریافت میکنید، که امکان دسترسی به خدمات تمام شعب، دستگاه های خودپرداز، خدمات مالی و بانکداری تلفنی را به شما می دهد. این کارت تقریباً معادل کارتهای اعتباری بانکهای ایران است با این تفاوت که در برخی موارد امکان خرید اینترنتی با آن وجود ندارد.

کارت اعتباری در کانادا

کارت دیگری که توسط برخی از بانکهای کانادا در اختیار شما قرار داده میشود، کارت اعتباری نام دارد. با این کارت می توانید تا سقف مشخصی بدون نیاز به اینکه در حسابتان پولی باشد، عملیات خرید انجام دهید و سپس با بانک تسویه کنید. البته بعضی مؤسسات مالی (غیر بانکی) نیز کارت اعتباری در اختیار مشتریان خود می گذارند، که از آن جمله فروشگاههای بزرگ زنجیره ای را می توان نام برد.

برای دریافت کارت اعتباری از پاره ای از بانکها، باید مقداری از پول خودتان را بلوکه کنید تا در واقع با پول خودتان برای خودتان اعتبار کسب کنید. به این ترتیب مهاجرینی که در کانادا سابقه اعتبار نداشته اند، می بایست با پرداخت به موقع و سر وقت هزینه های انجام شده با اعتبار، به تدریج برای خود اعتبار کسب نمایند. بانکها برای دانشجویان شرایط آسان تری برای ارائه کارت اعتباری دارند.

هزینه نگهداری پول در بانک کانادا

بانکهای کانادا برای نگه داشتن پول یا انجام بیش از تعداد مشخصی عملیات بانکی در ماه، هزینه ای را دریافت و از حساب بانکی شا کسر می نماید، که در برخی موارد در صورت نگهداری مقداری مشخصی وجه بعنوان مانده حساب، این وجه از حساب شما کسر نمی گردد. پیشنهاد می گردد در ماه های اولیه افتتاح حساب تقریباً هر روز حساب خود را چک کنید و مواظب هزینه های بانک باشید.

برای مثال خرید و برداشت پول از حساب پس انداز یا کمتر شدن موجودی حساب شما از یک حد خاص، هزینه اضافی به دنبال خواهد داشت. گاهی اوقات از طرف بانک با شما تماس گرفته می شود و در قبال مبلغ پرداختی ثابت ماهانه، مواردی از قبیل بیمه یا اضافه کردن خصوصیات خاصی به حساب شما، به شما پیشنهاد می شود. هیچ اجباری در پذیرفتن این پیشنهادات وجود ندارد و قبل از آنکه از مفاد آنها اطلاعات کامل کسب کنید، از قبول آنها خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

انواع حساب بانکی در کانادا

Chequing Account

از این حساب در کانادا برای برداشت، خرید و انجام کارهای روزانه استفاده می شود. این حساب بطور مستقیم از پولهای موجود برداشت می کند.

CDN Saving Account

این حساب در کانادا، حساب پس اندازی جهت دلار کانادا می باشد، که درصد بسیار کمی سود به آن تعلق می گیرد.

USD Saving Account

این حساب در کانادا، حساب پس اندازی جهت دلار آمریکا می باشد، که درصد بسیار کمی سود به آن تعلق می گیرد.

Credit Card Account

این حساب در کانادا یک نوع حساب اعتباری است که برای خریدهای روزانه و خرید های اینترنتی استفاده می شود. این حساب از اعتبار شما در بانک مصرف می کند، لذا بدهی هر ماه خود را باید در ماه بعدی، حداکثر تا تاریخی که بانک مشخص کرده، پرداخت نمائید، در غیر این صورت بهره ای بالا به بدهی شما اضافه خواهد شد.

راهنمای زندگی در کانادا

خرید لوازم منزل در کانادا |چیدمان خانه در کانادا

بعد از پیدا کردن خانه مناسب برای زندگی در کانادا نوبت به خرید لوازم منزل و خانه چینی می رسد. اکثر خانه های استیجاری دارای یخچال و اجاق گاز می باشند . برخی خانه های استیجاری کانادا مجهز به ماشین ظرف شویی و ماکروویو نیز می باشند. ماشین لباس شویی و خشک کن نیز یا در فضاهای اشتراکی و یا در داخل برخی از خانه ها تعبیه شده است. دیگر لوازم منزل را می بایست از فروشگاههای کانادا متناسب یا بودجه خود خریداری نمایید ، در ادامه چند نمونه از فروشگاه های فوق معرفی می گردد:

راهنمای خرید مواد غذایی و لوازم بهداشتی

مهاجرت به کانادا برای تازه واردین در بدو ورود چالش هایی را به همراه دارد. یکی از چالش های پیش رو برای تازه واردین مهاجرت به کانادا انتخاب مناسب ترین فروشگاهها برای خرید مواد غذایی و لوازم بهداشتی می باشد. تازه واردین کانادا برای تهیه مواد غذایی و بهداشتی در کانادا با تنوع مارك ها، محصولات و تفاوت قیمت اقلام ظاهرا مشابه رو برو می شوند، که باعث سردرگم شدن آنها خواهد شد. یکی از راههای مقایسه قیمت ها و اطلاع از اقلام حراج شده استفاده از بروشورهایی می باشد که معمولا از طرف کمپانی های مختلف به آدرس پستی شما ارسال شده و می توانید این بروشورها را در صندوق پستی خود بیابید.

از آنجایی که احتمال دارد حراج همه فروشگاهها برای شما توسط بروشورها ارسال نگردد، گزینه مناسب مراجعه به سایتهای اطلاع رسانی در این خصوص می باشد. یکی از این سایتها Flyerland بوده که شما می توانید بصورت روزانه و هفتگی به آن مراجعه نموده و از تخفیف های ارائه شده در این خصوص مطلع گردید. همچنین شما می توانید نرم افزار Reebee را در گوشی خود نصب نموده و از خدمات مشابه سایت فوق بهره مند شوید.

حتما بخونید: ویزای استارت آپ کانادا

حمل و نقل عمومی کانادا

سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا از اتوبوس، مترو، تاکسی و دوچرخه تشکیل شده است. سیستم حمل و نقل عمومی کانادا از استاندارد بالایی برخوردار است و همین امر استفاده از حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار داده است. سیستم حمل و نقل عمومی کانادا (اتوبوس – مترو) دارای نرم افزار مختص خود می باشد تا افراد با استفاده از این نرم افزار به راحتی مسیرهای مورد نیاز خود را مشخص و از زمان رسیدن اتوبوس و مترو به ایستگاه مورد نظر آگاه شوند.

کانادا سیستم حمل و نقل عمومی متنوع و وسیعی داشته و دارای زیر ساخت های زمینی و هوایی گسترده ای میباشد که امکان رفت و آمد آسان و سریع را برای مردم فراهم نموده است. سیستم حمل و نقل عمومی در کانادا سرویس های مخصوصی ویژه ی معلولان ارائه می دهد که جهت این گروه ساخته شده است. هزینه ی پرداخت بلیط نیز با توجه با گروه سنی افراد متفاوت است . هزینه بلیط برای کودکان از بزرگسالان کمتر است و کودکان زیر 24 ماه نیازی به پراخت کرایه ندارند. بلیط برای حمل و نقل عمومی در کانادا انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع هزینه ی آن متفاوت است:

  • بلیط برای یک روز – نامحدود
  • بلیط شبانه – استفاده نامحدود از ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعت 5 صبح
  • بلیط ماهانه
  • بلیط یک طرفه
  • بلیط دو طرفه
  • بلیط برای 10 مسیر

کارت حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو

این کارت حمل و نقل عمومی کانادا به صورت هوشمند و قابل شارژ بوده و برای تهیه آن می توانید به مراکز داخل ایستگاه های مترو مراجعه نمایید. در صورت تمام شارژ این کارت، می توانید به مراکز داخل ایستگاه مترو مراجعه و یا از دستگاههای مشابه خودپرداز که مخصوص این کارت های حمل و نقل عمومی می باشد استفاده نمایید.

كارت های دانش آموزی و کارت حمل و نقل عمومی سالمندان نیاز به عکس دارد که می توانید از کیوسک های مخصوص عکس موجود در مراکز فروش کارت حمل و نقل عمومی استفاده نمایید این کارت های حمل و نقل جهت استفاده در مترو و اتوبوس کاربرد دارد. کارت های حمل و نقل عمومی کانادا تقریبا 80 دلار ماهانه می باشد که بهای این کارت برای دانشجویان 50 دلار می باشد. همچنین هزینه کارت های تک سفره در کانادا تقریبا 3.2 دلار می باشد.

مفید برای دانشجویان ایرانی: سوالات متداول دانشجویان ایرانی در کانادا

خطوط دوچرخه سواری در کانادا

سیستم حمل و نقل عمومی کانادا به منظور حفظ محیط زیست دارای مسیر های ویژه دوچرخه سواری نیز می باشد. استفاده از دوچرخه یکی از ارزان ترین و سالم ترین راه ها برای حمل و نقل در کانادا است. دوچرخه سواران در کانادا می بایست از خطوط و مسیر های مختص خود استفاده کرده و قوانین رانندگی در کانادا رعایت نمایند . دوچرخه سواری در کانادا نیز مانند رانندگی قوانین مخصوص خود را دارد و دوچرخه سواران باید این قوانین را رعایت کنند. در کانادا مطابق قوانین دوچرخه سواری، تمامی افراد می بایست از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

یکی دیگر از راههای استفاده از وسایل نقلیه، اجازه ماشین می باشد. شما می توانید در صورتیکه گواهینامه دارید با استفاده از کارت اعتباری خود اقدام به اجاره ماشین نمایید. هزینه اجاره ماشین تقریبا بستگی به نوع ماشین از 50 دلار روزانه شروع می گردد.

برای اپلای کردن می توانید با مشاورین و متخصصان همیار اپلای در تماس باشید و زندگی خودتان را به یک ماجراجویی علمی تبدیل کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *