0

تحصیل پزشکی در ایتالیا

3/5 - (2 امتیاز)

تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای افرادی که قصد تحصیل پزشکی به زبان ایتالیایی در یکی از دانشگاه های ایتالیا را دارند بایستی مدرکی برای اثبات توانایی تسلط به زبان ایتالیایی ارائه دهند. بطور کلی تحصیل پزشکی در ایتالیا به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی امکانپذیر است. از این رو برای دریافت مدرک معتبر زبان ایتالیایی می توان در آزمون زبان سفارت ایتالیا که هر ساله در آذر ماه برگزار می شود شرکت نمایید. مدت زمان تحصیل در دوره پزشکی در ایتالیا، 6 سال می باشد و برای همچنین تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی 5 سال به طول می ‌انجامد.

یکی از ویژگی های سیاستی در نظام آموزشی ایتالیا فراهم کردن امکان تحصیل باید برای تمام افراد می باشد. بنابراین تمامی دانشجویان با توجه به درآمد سالانه خانواده خود، شهریه تحصیل خود را پرداخت می‌کنند. علاوه براین براساس میزان توانایی مالی دانشجویان، بورسیه هایی در نظر گرفته شده است.

همه متقاضیان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا بایستی مدرک دیپلم 12 ساله داشته باشند و در آزمون ورودی نیز شرکت نمایند. بنابراین در صورت کسب حدنصاب نمره، مجوز ورود به دانشگاه را داده می شود.

تمام برنامه های پزشکی در ایتالیا که به زبان انگلیسی هستند، آزمون ورودی دارند و فقط در صورت قبولی در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا، اجازه ورود به دوره پزشکی در دانشگاه های ایتالیا را دارید. بنابراین مهمترین شراط برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، شرکت در آزمون IMAT و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه است. البته به این نکته دقت نمایید که برای دریافت ویزای پزشکی ایتالیا ارائه مدرک زبان به سفارت الزامی است.

یکی از مزیت های تحصیل در ایتالیا این است که هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، بسیار پایین تر از  کشورهایی چون انگلستان، کانادا، آمریکا و کشورهای اروپای غربی است.

 هزینه ی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

برای تحصیل در رشته پزشکی دانشجویان بایستی در حدود 500 الی 1000 یورو در سال هزینه را در نظر داشته باشند که این هزینه با توجه به دانشگاه انتخابی متغیر است.

علاوه براین نوع دانشگاه که  دولتی یا خصوصی باشد بر میزان شهریه‌ نیز تاثیر می گذارد. بطوریکه در دانشگاه های دولتی تقریبا میانگین شهریه در سال برای رشته های پزشکی  در حدود 850 هزار یورو می تواند باشد.

یکی از دانشکده های پزشکی بزرگ ایتالیایی که منحصرا به زبان انگلیسی تدریس می کند دانشکده پزشکی بین المللی در میلان است. این دانشکده یک دوره ی شش ساله که در بیمارستان های آموزشی موسسه ی Clinico Humanitas تدریس می شود را ارئه می دهد. برنامه های این دوره شامل دوره های تخصص در پزشکی و جراحی می باشد و دانشجویان در این دوره به تحت نظر پزشکانی در سطح جهانی به درمان بیماران  می پردازند.

شهریه برای این مدرسه بزرگ و مشهور پزشکی ایتالیا در دو قسط در طول سال قابل پرداخت است. همچنین شهریه ی آن بر اساس شرایط مالی از دانشجویی به دانشجوی دیگر متفاوت است. بیشترین  قیمت شهریه در هر قسط 3200 یورو می باشد. علاوه بر هزینه شهریه، هزینه های دیگری  مانند هزینه ثبت نام 199 یورو و هزینه ی 75 یورو برای هزینه های عمومی نیز وجود دارند.

برای علاقمندان به تحصیل در رشته ی پزشکی در ایتالیا در شهری به جز میلان  گزینه ی دیگر نیز وجود دارد که یکی از آن ها دانشگاه Sapienza در رم است. در این دانشگاه نیز دوره ها بصورت شش ساله است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. این برنامه برای توسعه مهارت های بالینی دانشجویان است و به آنها در زمینه های تخصصی آموزش می دهد.

هزینه ی کل در هر سال برای این برنامه 2647 یورو به همراه هزینه منطقه ای 140 یورو است. ساپینزا نیز کمک هزینه تحصیلی بر اساس شایستگی و نیاز مالی ارائه می دهد که علاوه بر تخفیف در شهریه می توان از بورسیه 5200 یورویی نیز بهره برد که اکثر متقاضیان ایرانی این بورسیه را دریافت می نمایند.

یکی دیگر از گزینه ها برای تحصیل  پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا است. دوره ی هاروی  یا Harvey Course این دانشگاه برپایه ی پانصد سال تجربه ی تدریس در پزشکی قرار دارد. همه ی اساتید این دانشگاه از دانشمندان و پزشکانی که در سطح جهانی از سطح علمی بالایی برخوردا هستند را دارا می باشد. هزینه ی تحصیل در هر سال برای این دانشکده بین 483 – 4110 یورو بسته به شرایط مالی متقاضی است.

در تمامی دانشگاه هایی که بیان شد امکان اخذ بورسیه 2500 تا 5200 یورویی و تخفیف در شهریه و هزینه خوابگاه وجود دارد. اما قبل از هر اقدامی به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده تا از شرایط خواسته شده در صورت تغییر مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

در ادامه فهرستی از هزینه های دانشگاه‌های موجود در کشور ایتالیا در سال می توانید مشاهده کنید:

  • دانشگاه سانتا آنا حدود 4 هزار یورو در سال
  • دانشگاه پادوا حدود 4 هزار یورو در سال
  • دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا حدود 3300 یورو در سال
  • دانشگاه تورین ایتالیا حدود 2800 یورو در سال
  • دانشگاه بولونیا حدود 2100 یورو در سال

تحصیل پزشکی در روسیه | توصیه نامه برای اپلای | ریکامندیشن | نمونه کاور لتر | انگیزه نامه تحصیلی| انگیزه نامه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *