0

تحصیل در مدارس تابستانی| اپلای برای مدارس تابستانی

رای دهید

تحصیل در مدارس تابستانی

مدرسه تابستانی در خارج از کشور فرصتی بی نظیر برای ترکیب آموزش یک زبان خارجی همراه با تحصیل رشته های اضافی با تعطیلات در پردیس های دانشگاه است. متقاضی خود را در محیطی کاملاً متفاوت پیدا می کند و با دانش آموزان دیگر آشنا می شود و بطور مستمر هر روز با معلمان و همسالان خود به یک زبان خارجی ارتباط برقرار می کند و به گشت و گذارهای مختلف می رود و از رویدادهای مختلف بازدید می کند. تحصیل در مدارس تابستانی فرصتی واقعی برای دانش آموزان و نوجوانان مدارس راهنمایی است که به فرهنگ و سنت های کشور دیگری وارد شوند تا در کنار آن دانش یک زبان خارجی را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.

هزینه تخمینی تحصیل در مدارس تابستانی خارج از کشور

Country

School

Duration

Board

Age

Cost

The USA

Harvard Summer School 3 weeks Half board 4–18 years old

8,500 USD

The USA

Loomis Chaffee 5 weeks Full board 12–18 years old

10,660 USD

The USA

Rumsey Hall School 5 weeks Full board 8–15 years old

13,700 USD

The United Kingdom

Magdalene College 2 weeks Full board 16–19 years old

3,970 USD

The United Kingdom

Wellington College 3 weeks Full board 14–17 years

5,240 USD

Canada

Bodwell High School From 2 weeks Full board 13–17 years old

3,500 USD

France

HEC Paris Summer School 2 weeks Accommodation only From 17 years old

2,877 USD

مدارس تابستانی در کالج ها و دانشگاه ها

در کالج ها و دانشگاه های معتبر، در تابستان درهای مختلفی برای دانش آموزان از سراسر جهان با برگزاری مدارس تابستانی و دوره های ویژه باز می کند تا به دانشجویان کمک کند که  زندگی در یک کشور جدید، شیوه زندگی در یک دانشگاه جدید را تجربه کنند. دانش آموزان مدارس تابستانی این فرصت را دارند که از همه امکانات استفاده کنند و در سخنرانی ها و سمینارها شرکت نمایند و در آزمایشگاه ها تحقیق انجام دهند و از کتابخانه های دانشگاه بازدید کنند.

متقاضیان باید برای حضور در یک مدرسه تابستانی حداقل یک زبان خارجی در سطح B2 را داشته باشد. برنامه درسی مدرسه تابستانی معمولا شامل یادگیری زبان و رشته‌های خاصی است که مورد علاقه متقاضیان است. به عنوان مثال زمینه هایی مانند ریاضیات، اقتصاد بین‌الملل، امور مالی جهان، کسب و کار، تجارت و دیپلماسی و غیره برای آن دسته از دانش آموزانی که به این قبیل زمینه ها علاقه دارند نیز ارائه می شود. در علوم انسانی نیز رشته هایی نظیر یادگیری زبان، مطالعه فلسفه، تاریخ جهان، انسان شناسی ، هنرهای زیبا و غیره  را تحصیل کنند. این تفاوت اصلی بین مدارس تابستانی و دوره های زبان تابستانی است، زیرا دوره های زبان تابستانی عمدتاً در جهت بهبود مهارت های زبانی دانش آموزان است. علاوه بر این، ثبت نام در دوره های زبان امکان پذیر است حتی اگر متقاضی یک مبتدی در زمینه زبان باشد و به هیچ وجه دانش زبان خارجی بلد نباشد، اما برای مدارس تابستانی ثبت نام عملا بدون دانش ربانی غیرقابل قبول است.

مدارس در دانشگاه ها و کالج ها برنامه های متنوعی را ارائه می دهند که تخصص های مختلفی را در بر می گیرد: از رشته های فنی و علوم انسانی گرفته تا معماری ، مد و عکاسی. دانش آموزان مدارس تابستانی تمام روزهای خود را فقط در کنار میز خود نمی گذرانند زیرا برگزارکنندگان مدارس تابستانی برای آنها برنامه های سرگرمی، گشت و گذارهایی به اماکن مهم و جالب دیگر و دانشگاه ها ارائه می دهند.

در طی تحصیل در یک مدرسه تابستانی، دانش آموزان در مورد کشور میزبان، فرهنگ و ویژگی های ملی آن بیشتر می آموزند و در مورد تخصص های آینده خود موارد بسیاری را می آموزند. پس از ترک هر مدرسه ای در مدرسه تابستانی، هر دانش آموز یک گواهی دریافت می کند که در آینده در رزومه وی به عنوان یک دانشجو ثبت شود تا از بقیه رقبا در اپلای متمایز کند.

مدارس تابستانی برای دانش آموزان دبستانی

برای دانش آموزان دوره ابتدایی، مدارس تابستانی برنامه های تحصیلی غنی از انگلیسی ، چندین رشته اصلی آنها معمولاً ریاضیات، کار رایانه ای، پیشرفت مهارت های آکادمیک و رشته های اختیاری هنر و صنایع دستی، کلاس های موسیقی ، یک زبان خارجی اضافی ، تکنیک بازیگری، رقص ها را ارائه می دهند.

کلاس ها در گروه های کوچک 6-10 نفری برگزار می شوند که به معلم اجازه می دهد به هر فرد در گروه توجه کند. مدارس الزامات نه چندان زیاد زبان را به دانش آموزان کوچک خود تحمیل می کنند، سطح دانش زبان خارجی با هر درس جدید افزایش می یابد.

مدت و زمان دوره ها به یک مدرسه خاص تابستانی بستگی دارد، اما برنامه های مقدماتی عمدتاً شامل یک دوره تحصیلی 2-8 هفته با 20 درس در هفته است. به طور معمول ، مدارس تابستانی از امکانات ورزشی عالی برخوردار هستند و همین امر باعث جذاب تر شدن کلاس ها می شود. بیشتر مراکز دارای باشگاه های دو و میدانی و هنرهای زیبا هستند.

در مدارس تابستانی، متقاضیان مطابق با یک جدول زمانی دقیق مشغول به تحصیل و زندگی می شوند و زمان مشخصی به هر درس اختصاص می یابد. دانش آموزان حتی از اوقات فراغت خود نیز استفاده خوبی می کنند: آنها زبان خارجی را تمرین می کنند ، در زمین ورزشی زیر نظر معلمان خود بازی می کنند ، به کلوب های سرگرمی مختلف می پیوندند و در آخر هفته ها به گشت و گذارهای جالب می روند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

مدارس تابستانی برای دانش آموزان دبیرستانی

دانش آموزان دبیرستانی در مدارس تابستانی در یک تیم مشغول به فعالیت می شوند و می آموزند که چگونه گزارش ها ، سخنرانی ها و پروژه های علمی ارائه دهند، مهارت های ارتباطی با زبان خارجی خود را بهبود ببخشند، توانایی تفکر و بحث و گفتگو را توسعه دهند و رویکرد خارق العاده ای نسبت به مسائل بگیرند.

مدارس تابستانی در خارج از کشور دوره های آموزشی متنوعی را ارائه می دهند: تجارت ، اقتصاد بین الملل، امور مالی و بانکی ، مطالعه عمیق زبان های خارجی و همچنین رشته های علوم انسانی و فنی. به عنوان یک قاعده ، موضوعات اجباری شامل ریاضیات ، انگلیسی  را می اموزند. رشته های باقی مانده را خود دانش آموزان می توانند انتخاب کنند که شامل دوره های هنرهای زیبا ، موسیقی ، IT ، زبان خارجی ، مجسمه سازی، تکنیک بازیگری و غیره باشد.

کلاس ها در گروه های کوچک 10-12 نفری برگزار می شوند که به معلم این امکان را می دهد تا رویکرد فردی را برای هر دانش آموز پیدا کند. هر مدرسه تابستانی دوره آموزشی و مدت خاص خود را دارد. این برنامه ها معمولاً برای 2-8 هفته طراحی می شود، همچنین برنامه های ترمی به مدت 16-18 هفته نیز وجود دارد. سطح کلاسها به سن دانش آموزان و دانش پایه بستگی دارد. دانش آموزان دبیرستانی عمدتا حداقل 20 ساعت در هفته را در کلاسهای درس باید سپری کنند.

دانش آموزان درکنار تحصیل خود، از امکانات سرگرمی و سفرهای تفریحی دیگری نظیر انجام تمرینات یوگا و تناسب اندام، استخرها ، استادیومهای بازی فوتبال و سایر بازیهای ورزشی در محوطه مدرسه خود دارند. برنامه های گشت و گذار شامل بازدید از مکانهای دیدنی محلی ، پارک های تفریحی ، موزه ها ، سینما ها و حتی خرید نیز وجود دارد.

در برخی مدارس تابستانی مربوط به دانشگاههای مشهور ، برنامه مطالعاتی با هدف آماده سازی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های معتبر انجام شده است. به عنوان مثال، در مدرسه تابستانی دانشگاه برکلی، دانشجویان چندین موضوع اصلی ، دو موضوع اضافی و یک سمینار را انتخاب می کنند. موضوعات اصلی عبارتند از انگلیسی، تجارت، اصول اقتصاد، باستان شناسی، روباتیک، پزشکی، روانشناسی و فیلمبرداری و فیلم های کوتاه. البته انتخاب رشته های اصلی به تخصص افراد بستگی دارد.

درمورد موضوعات اضافی، متقاضیان می توانند چندین رشته را از لیست زیر انتخاب کنند: دوره های مهارت های سخنرانی عمومی، مقاله نویسی، روانشناسی، بازاریابی و دنیای دیجیتال، طراحی شهری، معرفی ژنتیک ، طراحی بازی های ویدئویی ، آمادگی آزمون SAT و غیره.

 

تحصیل در مدارس تابستانی

چه مواردی در فهرست موضوعات اجباری بیان شده است؟

  • دوره زبان انگلیسی

همانطور که در دوره های زبان معمول، یادگیری زبان انگلیسی در مدارس تابستانی مبتنی بر چهار مؤلفه است: یادگیری دستور زبان، گوش دادن، خواندن و توسعه مکامله. در روز اول کلاس ها، دانش آموزان آزمایش می شوند تا سطح واقعی دانش فعلی آنها را مشخص سود. پس از آن ، معلمان گروه های 6 تا 12 نفری را تشکیل می دهند که تقریباً همان سطح مهارت انگلیسی دارند. در مرحله بعد، متقاضیان مطابق با الزامات درسی ، دوره زبان خارجی را می گذرانند، کلاس ها هر روز برگزار می شود. علاوه بر این، متقاضیان همچنین با تعامل با همسالان خود، زبان خارجی را در خارج از کلاس نیز تمرین می کنند. در برخی از مدارس تابستانی نیز می توان برای آزمون TOEFL یا IELTS آماده شد.

  • دوره ریاضیات (جبر ، هندسه و عناصر تحلیلی)

در مدارس تابستانی، زمان زیادی صرف مطالعه ریاضیات می شود. برنامه درسی و شدت کلاسهایی که گزینش شده اند بسته به کورس ها و موضوعات اضافی انتخاب شده دارند. اگر در مدرسه تابستانی یک دانش آموز دبیرستانی برای ورود به دانشگاه و گذراندن دوره فنی آماده شود، ریاضیات به یکی از موضوعات اصلی برای او تبدیل می شود.

  • توسعه مهارت های دانشگاهی

این دوره کم اهمیت تر از سایر دوره هایی که در مدارس تابستانی تدریس می شود نیست. برای دانش آموزان دبیرستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در چنین کلاس هایی متقاضیان آینده یاد می گیرند که چگونه مقاله بنویسند، چگونه پروژه های خود را ارائه دهند و یک گزارش یا ارائه را در مقابل مخاطب ارائه دهند، چگونه از یک سخنرانی به طور سریع یاداشت برداری کنند و چگونه در یک گروه کار کنند.

هزینه دوره شامل چه مواردی است؟

  • کلاس ها در مدرسه تابستانی
  • اقامتگاه مدرسه تابستانی یا محل اقامت خانواده میزبان
  • غذا
  • کتاب های درسی و لوازم التحریر برای کار در کلاس
  • فعالیت فرهنگی (بسته اصلی معمولاً شامل چندین سفر تفریحی است و برای بازدید از سایر رویدادها باید هزینه اضافی پرداخت شود)
  • آزمون برای تعیین سطح دانش زبان خارجی
  • بیمه درمانی
  • رویدادها و فعالیتهای عصرانه در محوطه مدرسه تابستانی
  • دوره های اضافی (رقص ، هنرهای زیبا ، اریگامی و غیره)
  • گواهی پایان دوره مدرسه تابستانی

هزینه های اضافی

  • هزینه های مربوط به ویزا (پرداخت هزینه کنسولی)
  • هزنه های پرواز
  • هزینه های ازمون های زبانIELTS ، TOEFL یا امتحانات دیگر
  • هزینه های شخصی متقاضی (حدود 700 دلار)
  • گزینه های اقامت در طول دوره تحصیل در مدرسه تابستانی
  • محل اقامت مدرسه

 

چگونه یک مدرسه تابستانی در خارج از کشور انتخاب کنیم؟

برای انتخاب زبان و کشوری که قصد تحصیل در ان را دارید، مهارت زبانی باید بهبود یابد. برای یادگیری عمیق زبان انگلیسی باید به انگلستان، ایالات متحده، ایرلند، کانادا یا استرالیا بروید. برای بهبود زبان آلمانی خود، بهتر است به ترتیب آلمان، اتریش یا سوئیس را انتخاب کنید.

 

مزایای تحصیل در مدارس تابستانی در خارج از کشور

فرصتی برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگر

تحصیل در کشور دیگری، جایی که دروس به زبان خارجی برگزار می شود ، دانش آموزان را ترغیب می کند که در اسرع وقت شروع به صحبت کنند. متقاضیان دائماً با گویندگان بومی تمرین واقعی صحبت کردن دارند.

  • شرایط راحت یادگیری

مدارس تابستانی سعی می کنند راحت ترین شرایط را برای یادگیری فراهم کنند: تعداد کمی از دانش آموزان در گروه ها، معلمان و روانشناسان با تجربه، انتخاب گسترده ای از برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه، زمین های ورزشی، زمین های فوتبال و بسکتبال، زمین تنیس و استخرهای شنا از جمله امکانات اولیه در این مدارس هستند.

  • جدول زمانی دقیق

هر روز دانش آموزان با دقت برنامه ریزی شده است و زمان مشخصی به مباحث اجباری، وعده های غذایی ، دوره های اضافی ، انجام کارهای خانه و خواب اختصاص داده می شود. البته اوقات فراغت ، ورزش و تفریح جایگاه ویژه ای در برنامه زمانی دانش آموزان دارد.

  • دوستان جدید و تجربه یک فرهنگ جدید

با تحصیل در مدارس تابستانی در خارج از کشور ، دانش آموزان با دوستان جدید و با سنت ها و فرهنگ کشورهای میزبان آشنا می شوند. علاوه بر این، بدون مراقبت و کنترل والدین، ​​دانش آموزان مستقل تر و خودکفا تر عمل می کنند.

  • شانس بالای پذیرش در دانشگاه معتبر

تجربه تحصیل در یک مدرسه تابستانی در خارج از کشور می تواند به دانش آموز کمک کند تا سطح استاندارد آموزشی در دانشگاه های برتر خارج از کشور را بدست آورد و برای پذیرش در دانشگاه منتخب خارجی مسیر ساده تری را بپیماید. علاوه بر این، ذکر سابقه حضور در یک مدرسه تابستانی در رزومه آکادمیک،  یک فاکتور مثبت در فرآیند اپلای تلقی می شود.

 

ثبت نام مدرسه تابستانی

 مدارس تابستانه اروپا و مزایای آن

مزایای شرکت در مدرسه تابستانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *