0

انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

رای دهید

انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

تقریباً هر دانشگاه ایتالیایی به دانشجویان خود بورسیه و کمک هزینه می دهد. اکثر مؤسسات آموزش عالی دولتی هستند. بورسیه ها یا توسط دانشگاه ها، دولت یا توسط اهداکنندگان خصوصی تامین می شود. در ادامه به برخی از می پردازیم:

1- بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا

وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی (MAECI) ایتالیا هر ساله بورسیه تحصیلی ایتالیا را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. دریافت کنندگان کمک هزینه می توانند در هر موسسه آموزشی در ایتالیا تحصیل کنند. این بورسیه ها برای تحصیل در برنامه های کارشناسی، دوره های مرتبط با موسیقی، رقص، زبان ایتالیایی، هنر و فرهنگ و برنامه های دکتری ارائه می شود.

مزایای این بورسیه تحصیلی عبارتند از: معافیت از پرداخت شهریه و هزینه ثبت نام، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهیانه 900 یورو. این بورسیه تحصیلی برای مدت حداکثر نه ماه اعطا می شود.

2- کمک های مالی Politecnico de Milano

دانشگاه پلی تکنیک میلان هر ساله بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به دانشجویان شایسته اعطا می کند. دانشجویان باید ابتدا یک آزمون زبان را پشت سر بگذرانند و پس از آن، به طور خودکار برای بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می شوند. این بورسیه تحصیلی فقط برای دو ترم اول اعطا می شود. سه نوع از طرح های بورسیه تحصیلی تحت بورسیه های مبتنی بر شایستگی وجود دارد:

برنزی: بورسیه پلاتینیوم مبلغ 10000 یورو و معافیت از هزینه تحصیل به دانشجویان اعطا می کند. دریافت کننده بورسیه فقط باید حدود 200 یورو هزینه اداری بپردازد.

طلایی: طرح طلایی کمک هزینه 5000 یورو در سال و معافیت از هزینه تحصیل را اعطا می کند. متقاضی، بورسیه را در دو یا سه اقساط در سال دریافت می کند.

نقره ای: طرح نقره ای فقط شامل معافیت از هزینه تحصیل است. تمام هزینه های زندگی توسط داوطلب پرداخت می شود و همچنین موظف به پرداخت هزینه اداری خواهد بود.

3- بورسیه های دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا بورسیه ای را تحت عنوان معافیت از شهریه و کمک هزینه تحصیلی  و زندگی را به دانشجویان بین المللی شایسته خود که در برنامه های آن دانشگاه ثبت نام کرده باشند اعطا می کند. ارزش این جوایز معافیت از شهریه به مقدار16000 یورو و کمک هزینه تحصیلی 11000 یورو است.

بورسیه های هنر | هزینه های زندگی در استرالیا | بورسیه دکتری در انگلستان

4- بورسیه های دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوآ حدود 100 بورسیه به دانشجویان اعطا می کند. ارزش این بورسیه معافیت از شهریه و برخی دیگر از خدمات دانشجویی رایگان مانند اقامت در پردیس دانشگاه، غذا در کافه تریا دانشگاه و غیره است.

بورسیه دیگری که فقط به دانشجویان بین المللی ارائه می شود در رشته های مهندسی، فناوری اطلاعات، اقتصاد و علوم مدیریت است. این بورسیه برای یک دوره یک ساله اعطا می شود و ماهانه 900 یورو کمک هزینه می دهد. این کمک هزینه می تواند برای پوشش هزینه های زندگی یا تحصیل استفاده شود. این بورسیه همچنین می تواند برای سال دوم اعطا شود، مشروط بر اینکه دانشجو دارای معیارهای خاصی در نتایج امتحان پایانی باشد.

5- جوایز دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی بورسیه های شایستگی در سطوح کارشناسی و ارشد را به دانشجویان بین المللی اعطا می کند. برای دانشجویان کارشناسی، دانشگاه سالانه تا 12000 یورو معافیت از شهریه اعطا می کند. برای دانشجویان کارشناسی ارشد، ارزش جایزه معافیت از شهریه 13000 یورو در سال است. برای تعداد انگشت شماری از دانشجویان، خوابگاه نیز می تواند به صورت رایگان در نظر گرفته شود.

اگر دریافت کنندگان در پایان اولین سال دریافت بورسیه دارای معیارهای خاصی باشند، به طور خودکار برای سال دوم تمدید در نظر گرفته می شوند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

6- بورسیه استانی DSU

بورسیه DSU بورسیه ای است که به دانشجویانی که از لحاظ مالی مشکل دارند و جز قشر کم درامد جامعه هستند تعلق می گیرد. این بورسیه در هر استان ایتالیا به یک اسم شناخته می شود، به عنوان مثال در استان توسکانی به اسم DSU و در استان امیلیا رومانیا  به اسم ERGO می باشد.

در صورت برنده شدن بورسیه استانی دانشجویان از پرداخت شهریه معاف می شوند و خوابگاه رایگان به دانشجو تعلق میگیرد، در صورتی که خوابگاه به دانشجو تعلق نگیرد با هماهنگی با اداره بورس می تواند ماهیانه مبلغی به عنوان اجاره خانه از اداره بورس دریافت کند. همچنین یک یا دو وعده غذای رایگان در روز و سالیانه بین 1800 تا 2200 یورو پول نقد که این مبلغ با توجه به هر استان متفاوت است.

در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاهی در ایتالیا و عدم داشتن هر گونه بورسیه‌ای، می‌توانید برای این نوع بورس که توسط اداره ای مستقل از دانشگاه ارائه میشود اقدام کنید.

 7- بورسیه استعدادیابی دولت ایتالیا (Invest Your Talent in Italy)

بورسیه استعدادیابی دولت ایتالیا، یک برنامه ملی است که توسط وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی ارائه می شود و به دانشجویان بین المللی فرصت توسعه تخصص خود را از طریق از برنامه های کارشناسی ارشد در زمینه های علوم و مهندسی، فن آوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت را می دهد.

دریافت کنندگان این بورسیه ضمن حضور در کلاس های دانشگاه در شرکت های ایتالیایی نیز آموزش عملی هم می بینند و یک دوره ترکیبی نظری-عملی  را سپری می کنند. علاوه بر این، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که در دوره های زبان ایتالیایی و در فعالیت های فرهنگی ارائه شده توسط دانشگاه شرکت کنند.

 مزایای بورسیه تحصیلی استعدادیابی

  • به متقاضی مبلغ 9000 یورو کمک هزینه پرداخت می شود که به حساب بانکی ایتالیایی وی واریز می شود.
  • این بورسیه تحصیلی شامل یک دوره تحصیل 9 ماهه می باشد. به دانشجویان هر سه ماه مبلغ وجه واریز می شود.
  • به دانشجویان کمک هزینه ماهیانه 888 یورو پرداخت می شود.
  • قسط اول بورسیه تحصیلی فقط پس از ثبت نام در دانشگاه با توجه به مراحل اداری لازم پرداخت می شود.
  • این بورسیه تحصیلی فقط برای دوره هایی که در ایتالیا ارائه شده است.
  • دوره رایگان زبان ایتالیایی
  • آموزش حضور در شرکت های ایتالیایی

تحصیل در MBA | سایت پیدا کردن بورسیه | اپلای با حداقل نمره آیلتس | تایید مدارک تحصیلی در آلمان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *