0

انتخاب یک دانشگاه مناسب برای اپلای

5/5 - (1 امتیاز)

5 قدم برای انتخاب یک دانشگاه مناسب

ثبت نام در یک موسسه یا کالج و تحصیل در هر مقطع تحصیلی در خارج از کشور ممکن است بین یک تا چهار سال به طول بی انجامد که این بستگی به دانشگاه و مدت زمان کل دوره دارد و مطمئناً یک امر هزینه بردار خواهد بود. از این رو، برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است که دانشگاه مناسبی را برای ارزشمند کردن سرمایه گذاری و تغییر تجربه زندگی خود انتخاب کنند.

با وجود تعداد زیادی از دانشگاه ها که کورس های متعددی را برای انتخاب رشته ارائه می دهند، این کار اغلب می تواند به عنوان یک کار خسته کننده و طاقت فرسا تلقی می شود. برای اینکه یک راهنمایی داده شود و این کار را تقریبا تسهیل کند، ما مجموعه ای از پارامترها را به شما معرفی می کنیم که به داوطلبان کمک می کند موارد غیرضروری را از بین ببرند و از ارزش ترین موسسات را برای آموزش عالی انتخاب کنند.

مشخصات دانشجویی – پروفایل دانشجویی

برای دانشجویان بسیار مهم است که در مورد آنچه می خواهند تحصیلات خود را دنبال کند و مواردی که مایل هستند تا از آن اجتناب کنند مطلع شوند. متقاضیان باید ارزیابی صادقانه ای از خود انجام داده باشند تا بدانند کدام دانشگاه ها به بهترین وجهی با توانایی علمی شان مطابقت دارند. همه کالج ها و دانشگاه ها نیاز دارند که داوطلبان در یک آزمون بین المللی مانند SAT / IELTS / TOEFL / GMAT / GRE حاضر شوند تا برای پذیرش در نظر گرفته شوند. اصطلاح “پروفایل دانشجویی” در جامعه آکادمیک به چندین صورت تعبیر می شود. در همه موارد، پروفایل دانشجویی اطلاعاتی در مورد متقاضی فراهم می کند، اما اطلاعات را می توان به روشهای مختلف ارائه و استفاده کرد.

پروفایل های دانشجویی می تواند شامل داده های ارسالی توسط دانشجو و همچنین اطلاعاتی باشد که توسط اعضای کارکنان یک موسسه آموزشی برای ارائه تصویر کاملی از دانشجو باشد. همچنین برای تعیین صلاحیت دانشجو برای کمک، ممکن است از یک نمایه دانشجویی استفاده شود. این قسمت با داشتن تفاوت هایی تقریبا مانند رزومه می باشد و در بردارنده اطلاعات و شخصات دانشجویان است.

برنامه تحصیلی دوره

این یکی دیگر از حوزه های مهم است که کالج تحصیلی را برای داوطلبانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را برای تحصیلات عالی دارند تعیین می کند. داوطلبان باید درمورد دوره ای که دوست دارد دنبال کند و دانشکده های ارائه دهنده همان دوره آگاهی داشته باشند. از این رو متقاضیان برای اطمینان از برنامه های موجود می توانند به وب سایت رسمی دانشگاه استفاده کنند. نکته مهم دیگر زبان تحصیل دوره ارائه شده است.

سایر اطلاعات مهمی که متقاضیان باید به آن توجه کنند، روش پذیرش، تاریخ شروع و پایان برنامه دانشگاهی؛ فعالیت های فوق برنامه؛ گزینه های اقامت؛ اندازه دانشکده و از همه مهمتر رتبه بندی موسسه و دوره در یک رنکینگ جهانی است.

بودجه و شهریه ها

یکی دیگر از جنبه های تحصیل در یک دانشگاه، دانستن مبلغ مورد نیاز به عنوان شهریه برای دوره خاص است. اکثر وب سایت های رسمی کالج ها و دانشگاه ها، جزئیات شهریه مورد نیاز برای پذیرش سالانه را ارائه می دهند. به دانشجویانی که از نتوانستند در دریافت فاند موفق باشند توصیه می شود که متناسب با بودجه خود  یک دانشگاه را انتخاب کنند. دانشجویان می توانند از طریق موسسات مالی مختلف بانکی و غیر بانکی که به آنها در پرداخت شهریه تحصیلات عالی کمک می کند وام آموزش و پرورش را درخواست کنند.

دانشجویانی که از رزومه خوبی برخوردار هستند می توانند بورسیه ها و کمک های مالی زیادی را که در وب سایت رسمی کالج ها وجود دارد انتخاب کنند تا فشار مالی آنها کاهش یابد. انتخاب دانشگاهی که حداکثر بازده سرمایه گذاری را برای متقاضی را فراهم کند همیشه مهم است.

محل تحصیل

محل و کشور تحصیل نیز یکی دیگر از عوامل مهم تصمیم گیریدر انتخاب مقصد است، زیرا بخشی از بودجه شما نیز به هزینه های زندگی اختصاص می یابد که مستقیماً تحت تأثیر مکان انتخابی شما قرار می گیرد. برای دانشجویان مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد مکان، موقعیت، امنیت، آب و هوا و سهولت حمل و نقل را در ذهن داشته باشند زیرا این عناصر به طور روزمره بر زندگی و تحصیل آنها تأثیر می گذارد. در حالی که هزینه های زندگی برخی از کشورها بیشتر از کشورهای دیگر است، با این حال میزان واقعی که هر ماه صرف هزینه های زندگی می شود به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد.

به عنوان مثال، دانشجویی که در کلان شهر یک کشوری اقامت دارد اجاره بیشتری نسبت به دانشجوی مقیم در مناطق حومه شهری پرداخت می کند. هوا نیز یکی دیگر از عامل های مهمی است که بر روحیه و زندگی افراد تاثیر مستقیم می تواند بگذارد. ایمنی و امنیت، تسهیل آسان ویزا و مدت اقامت پس از پایان دوره از مهمترین عواملی هستند که باید قبل از انتخاب محل تحصیل دقیقاً مورد سنجش قرار گیرند.

روابط اجتماعی

تجارب کاری گذشته و دانش فوق برنامه همچنین ترجیحات فرد را برای تصمیم گیری در مورد دانشگاه مناسب شکل می دهد. بسیاری از اوقات، ترجیحات شخصی داشتن خانواده یا اقوام ساکن در یک کشور خاص در انتخاب کالج مناسب برای تحصیل اولویت دارد که این امر، گمراه کننده است. زیرا باید ارجحیت دوره، رتبه بندی دانشگاه، شهریه و هزینه های زندگی باید از عوامل تعیین کننده در انتخاب کالج مناسب برای نامزدی باشد که می خواهد برای تحصیلات عالی به خارج از کشور سفر کند.

 

ترجمه رسمی مدارک تحصیلی | تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا  | فرآیند مکاتبه اپلای | در چه کشورهایی می توان با هزینه کم تحصیل کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *