0

اشتباهات رایج در پروسه اپلای

5/5 - (1 امتیاز)

۵ اشتباه رایج در اپلای کردن

1- باور به خرافات

مثلا باور به اینکه برای درس خواندن در آلمان حتما باید زبان آلمانی مسلط باشی_ خیر بعضی رشته ها در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و می توانید برای اون رشته ها اپلای کنید، یا مثلا در مورد رنک دانشگاه ها اونقدر که رنک دانشگاه در آمریکا مهمه در آلمان مهم نیست.

2- سپردن کارها به مشاورین مهاجرتی

خیلی مهم است که کارهای اپلای از جمله نوشتن sop و cv رو خودتان انجام بدهید و در آخر می توانید از مشاورین مشورت بگیرید و بخواهید که ویرایشش کنن یا نظر بدن و بهترش کنید. هیچکس بهتر از شما نمی تواند جواب اون سوالات رو بدهد و برای شما بنویسد.

3- فقط یک جا اپلای کردن

عده ای از دانشجویان تنها یکجا اپلای می کنند و گاها مطمئن هستن که اپلای می گیرند اما به دلایل متعددی ممکنه ریجکت بشن و باید ۶ ماه یا یک سال صبر کنند برای اپلای بعدی، ریسک نکنید. چندجا اپلای کنید بعد که پذیرش شدید اولویت بندی کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

4- ندانستن تفاوت دانشگاه های پابلیک و پرایوت(دانشگاه های دولتی و خصوصی)

دانشگاه های خصوصی کمی در پذیرش دادن منعطف تر هستند اما هزینه می گیرند که البته به نسبت کشورهای دیگه شهریه در آلمان کمتر است. دانشگاه های دولتی هم که رایگان هستند خصوصا در آلمان که بسیاری از دانشگاه ها دولتی و رایگان اند.

5- نداشتن برنامه ریزی قبلی

ددلاین های دانشگاه های مختلف را پیدا کنید و بدانید تا چه زمانی فرصت دارید. سایت دانشگاه های مورد نظرتون رو حتما چک کنید تا بدانید برای پروسه اپلای دقیق چه چیزهایی رو نیاز دارید و اون ها رو آماده کنید و برنامه ریزی کنید براش.

در نهایت به شما توصیه می کنم هنگام اپلای کردن حتما این موارد را بخاطر داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

چگونه یک انگیزه نامه موفق بنویسیم | توصیه نامه برای اپلای | مراحل اپلای | شرایط مهاجرت تحصیلی |

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *